Bachelor in de taal- en letterkunde (verkort programma voor professionele bachelors in het onderwijs: secundair onderwijs) (Leuven) (123 sp.) Bachelor of Arts
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Rechtstreeks
Houder zijn van een diploma professionele bachelor:
- Bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs in ten minste één van de volgende disciplines: Duits, Engels, Frans, Latijn, Nederlands
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs in ten minste één van de volgende disciplines: Duits, Engels, Frans, Latijn, Nederlands
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaat-studenten die hun diploma(s) niet behaalden aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat voldoende inhoudelijke overeenkomst vertoont met de diploma’s uit de Vlaamse Gemeenschap die vermeld worden onder de rubriek “Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap”.Toelating moet altijd tijdig aangevraagd worden via de online aanvraagprocedure voor studenten met een niet-Vlaamse vooropleiding: www.kuleuven.be/application/instructiesnederlands.
Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten.
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is B2 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van:· Een certificaat dat bewijst dat men minstens 1 jaar secundaire of hogere studies met succes afrondde in voltijds Nederlandstalig onderwijs
· Eén van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiency
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Rechtstreeks
Houder zijn van een diploma professionele bachelor:
- Bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs in ten minste één van de volgende disciplines: Duits, Engels, Frans, Latijn, Nederlands
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs in ten minste één van de volgende disciplines: Duits, Engels, Frans, Latijn, Nederlands
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaat-studenten die hun diploma(s) niet behaalden aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat voldoende inhoudelijke overeenkomst vertoont met de diploma’s uit de Vlaamse Gemeenschap die vermeld worden onder de rubriek “Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap”.Toelating moet altijd tijdig aangevraagd worden via de online aanvraagprocedure voor studenten met een niet-Vlaamse vooropleiding: www.kuleuven.be/application/instructiesnederlands.
Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten.
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is B2 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van:· Een certificaat dat bewijst dat men minstens 1 jaar secundaire of hogere studies met succes afrondde in voltijds Nederlandstalig onderwijs
· Eén van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiency
-
Studenten die beide talen van de bachelor in de taal- en letterkunde ook gevolgd hebben in de vooropleiding, leggen een verkort programma af van 85 studiepunten voor een combinatie zonder Latijn en 99 studiepunten voor een combinatie met Latijn.
Studenten die slechts één taal van de bachelor in de taal- en letterkunde ook gevolgd hebben in hun vooropleiding, leggen een verkort programma af van 113 studiepunten. Indien studenten in dit geval echter een talencombinatie volgen waarin Latijn de reeds gevolgde taal is, dan bedraagt de omvang van het programma 127 studiepunten.-
Algemeen deel
De student volgt verplicht alle opleidingsonderdelen van deze groep (29 sp.).
4 sp. Algemene literatuurwetenschap I F0AA5A docenten- A.Masschelein
- Z.Ghyselinck (plaatsvervanger)
docenten
- A.Masschelein
- Z.Ghyselinck (plaatsvervanger)
Algemene literatuurwetenschap I (4 sp.) F0AA5a docenten- A.Masschelein
- Z.Ghyselinck (plaatsvervanger)
docenten
- A.Masschelein
- Z.Ghyselinck (plaatsvervanger)
4 sp. Algemene taalwetenschap I F0AA3A docenten- J.Verstraete
- T.Van Hoey (plaatsvervanger)
docenten
- J.Verstraete
- T.Van Hoey (plaatsvervanger)
Algemene taalwetenschap I (4 sp.) F0AA3a docenten- J.Verstraete
- T.Van Hoey (plaatsvervanger)
docenten
- J.Verstraete
- T.Van Hoey (plaatsvervanger)
9 sp. Bachelorpaper F0CD2A docenten- N.
docenten
- N.
Bachelorpaper (9 sp.) F0CD2a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. L-Interculturaliteit F0ZF9A docenten L-Interculturaliteit (4 sp.) F0ZF9a docenten docenten
4 sp. L-Informatievaardigheden F0YR4A docenten docenten
- D.Verbeke (coördinator)
- L.De Wachter
- D.Verbeke
L-Informatievaardigheden (4 sp.) F0YR4a docenten docenten
-
Reflectie keuze
Studenten kiezen een OPO uit de onderstaande lijst.
4 sp. Globale uitdagingen voor een duurzame samenleving F0BX5A docenten- K.Brosens (coördinator)
docenten
- K.Brosens (coördinator)
Globale uitdagingen voor een duurzame samenleving: Menswetenschappelijke perspectieven (1 sp.) F0BX5a docenten- N.
docenten
- N.
Globale uitdagingen voor een duurzame samenleving (3 sp.) H0O00a docenten- K.Allacker
- K.Biedenkopf
- B.De Coninck
- J.Driesen
- J.Eyckmans
- G.Govers
- O.Honnay
- I.Nicaise
- T.Smits
- G.Storms
- K.Van Acker
- J.Van Bavel
- G.Van Calster
- N.Van Lipzig
- P.Vansteenwegen
4 sp. Artificiële intelligentie voor letteren F0BX4A docenten docenten
- K.Brosens (coördinator)
- T.De Laet
- L.De Raedt
- N.
Artificiële intelligentie voor letteren (1 sp.) F0BX4a docenten- N.
docenten
- N.
Artificiële intelligentie & de humane wetenschappen (1 sp.) F0CE0A docenten- N.
docenten
- N.
Elementen van AI (2 sp.) H0O01a docenten docenten
-
Taalspecifiek deel
-
Duits gevolgd
De student volgt verplicht alle opleidingsonderdelen van deze groep (20 sp.).
8 sp. Duits: taal & tekst II F0AD2A docenten docenten
- B.Philipsen (coördinator)
- G.Brône
- J.Segers (plaatsvervanger)
- B.Philipsen
Duits: taal en tekst II (8 sp.) F0XN6a docenten docenten
- G.Brône
- J.Segers (plaatsvervanger)
- B.Philipsen
6 sp. Duitse taalkunde (systeemlinguïstiek) II F0AC3A docenten docenten
Duitse taalkunde (systeemlinguïstiek) II (6 sp.) F0AC3a docenten docenten
6 sp. Geschiedenis van de Duitse literatuur II (van naturalisme tot heden) F0AB3A docenten docenten
Geschiedenis van de Duitse literatuur II (van naturalisme tot heden) (6 sp.) F0AB3a docenten docenten
-
Literatuur
De student kiest 4 studiepunten.
4 sp. Duitse literatuur III: vroegmoderne en moderne literatuur F0WL3A docenten- A.Gilleir
- F.Borrmann (plaatsvervanger)
docenten
- A.Gilleir
- F.Borrmann (plaatsvervanger)
Duitse literatuur III: vroegmoderne en moderne literatuur (4 sp.) F0AB6a docenten- A.Gilleir
- F.Borrmann (plaatsvervanger)
docenten
- A.Gilleir
- F.Borrmann (plaatsvervanger)
4 sp. Duitse literatuur III: moderne en hedendaagse literatuur F0WL4A docenten docenten
Duitse literatuur III: moderne en hedendaagse literatuur (4 sp.) F0AB4a docenten docenten
-
Taalkunde
De student kiest 4 studiepunten.
4 sp. Duitse taalkunde III: Gesprochenes Deutsch F0AC4A docenten docenten
Duitse taalkunde III: Gesprochenes Deutsch (4 sp.) F0AC4a docenten docenten
4 sp. Duitse taalkunde III: diachrone systeemlinguïstiek F0AC5A docenten- G.Brône (coördinator)
- K.Feyaerts
docenten
- G.Brône (coördinator)
- K.Feyaerts
Duitse taalkunde III: diachrone systeemlinguïstiek (4 sp.) F0AC5a docenten docenten
-
Duits niet gevolgd
Studenten nemen 20 studiepunten uit 'literatuur Duits', 20 studiepunten uit 'taalkunde Duits' en 16 studiepunten uit 'taal & tekst Duits' = 56 studiepunten in totaal.
-
Literatuur Duits
6 sp. Geschiedenis van de Duitse literatuur I (van de middeleeuwen tot het realisme) F0AB2A docenten docenten
Geschiedenis van de Duitse literatuur I (van de middeleeuwen tot het realisme) (6 sp.) F0AB2a docenten docenten
6 sp. Geschiedenis van de Duitse literatuur II (van naturalisme tot heden) F0AB3A docenten docenten
Geschiedenis van de Duitse literatuur II (van naturalisme tot heden) (6 sp.) F0AB3a docenten docenten
-
Grondige vraagstukken literatuur Duits
4 sp. Duitse literatuur III: vroegmoderne en moderne literatuur F0WL3A docenten- A.Gilleir
- F.Borrmann (plaatsvervanger)
docenten
- A.Gilleir
- F.Borrmann (plaatsvervanger)
Duitse literatuur III: vroegmoderne en moderne literatuur (4 sp.) F0AB6a docenten- A.Gilleir
- F.Borrmann (plaatsvervanger)
docenten
- A.Gilleir
- F.Borrmann (plaatsvervanger)
4 sp. Duitse literatuur III: moderne en hedendaagse literatuur F0WL4A docenten docenten
Duitse literatuur III: moderne en hedendaagse literatuur (4 sp.) F0AB4a docenten docenten
-
Taalkunde Duits
6 sp. Duitse taalkunde (systeemlinguïstiek) I F0AC2A docenten Duitse taalkunde (systeemlinguïstiek) I, deel 1 (4 sp.) F0AC0a docenten Duitse taalkunde (systeemlinguïstiek) I, deel 2 (2 sp.) F0AC1a docenten docenten
6 sp. Duitse taalkunde (systeemlinguïstiek) II F0AC3A docenten docenten
Duitse taalkunde (systeemlinguïstiek) II (6 sp.) F0AC3a docenten docenten
-
Grondige vraagstukken taalkunde Duits
4 sp. Duitse taalkunde III: Gesprochenes Deutsch F0AC4A docenten docenten
Duitse taalkunde III: Gesprochenes Deutsch (4 sp.) F0AC4a docenten docenten
4 sp. Duitse taalkunde III: diachrone systeemlinguïstiek F0AC5A docenten- G.Brône (coördinator)
- K.Feyaerts
docenten
- G.Brône (coördinator)
- K.Feyaerts
Duitse taalkunde III: diachrone systeemlinguïstiek (4 sp.) F0AC5a docenten docenten
-
Taal & tekst Duits
8 sp. Duits: taal & tekst I F0AC9A docenten docenten
- G.Brône (coördinator)
- J.Segers (plaatsvervanger)
- B.Philipsen
Duits: taal & tekst I, deel 1a (3 sp.) F0AC7a docenten docenten
Duits: taal & tekst I, deel 1b (2 sp.) F0AC8a docenten Duits: taal & tekst I, deel 2 (3 sp.) F0TK4a docenten docenten
8 sp. Duits: taal & tekst II F0AD2A docenten docenten
- B.Philipsen (coördinator)
- G.Brône
- J.Segers (plaatsvervanger)
- B.Philipsen
Duits: taal en tekst II (8 sp.) F0XN6a docenten docenten
- G.Brône
- J.Segers (plaatsvervanger)
- B.Philipsen
-
-
Engels gevolgd
De student volgt verplicht alle opleidingsonderdelen van deze groep (20 sp.).
8 sp. Engels: taal & tekst II F0AE9A docenten docenten
- S.D'Hertefelt (coördinator)
- P.Vermeulen
- J.Hoebeke (medewerker)
- D.Lombard (medewerker)
Engels: taal & tekst II, deel 1 (4 sp.) F0AE8a docenten- S.D'Hertefelt
- J.Hoebeke (medewerker)
docenten
- S.D'Hertefelt
- J.Hoebeke (medewerker)
Engels: taal & tekst II, deel 2 (4 sp.) F0AE7a docenten- P.Vermeulen
- D.Lombard (medewerker)
docenten
- P.Vermeulen
- D.Lombard (medewerker)
6 sp. Engelse taalkunde II F0AD8A docenten docenten
- L.Heyvaert (coördinator)
- H.De Smet
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
Engelse taalkunde II (6 sp.) F0AT0a docenten docenten
- H.De Smet
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
6 sp. Engelse literatuur II: geschiedenis van de Engelse literatuur, 1800-heden F0AB9A docenten docenten
Engelse literatuur II: geschiedenis van de Engelse literatuur, 1800-heden (6 sp.) F0AB9a docenten docenten
-
Literatuur
De student neemt verplicht 4 studiepunten.
4 sp. Engelse literatuur III: geschiedenis van de Amerikaanse literatuur F0AD3A docenten docenten
Engelse literatuur III: geschiedenis van de Amerikaanse literatuur (4 sp.) F0AD3a docenten docenten
-
Taalkunde
-
Engels niet gevolgd
Studenten nemen 20 studiepunten uit 'literatuur Engels' (16 studiepunten verplicht, 4 studiepunten kiezen uit 'grondige vraagstukken literatuur Engels'), 20 studiepunten uit 'taalkunde Engels' (16 studiepunten verplicht, 4 studiepunten kiezen uit 'grondige vraagstukken taalkunde Engels') en 16 studiepunten verplicht uit 'taal & tekst Engels' = 56 studiepunten totaal.
-
Literatuur Engels
6 sp. Engelse literatuur I: geschiedenis van de Engelse literatuur, 600-1800 F0AB8A docenten docenten
Engelse literatuur I: geschiedenis van de Engelse literatuur, 600-1800 (6 sp.) F0AB8a docenten docenten
6 sp. Engelse literatuur II: geschiedenis van de Engelse literatuur, 1800-heden F0AB9A docenten docenten
Engelse literatuur II: geschiedenis van de Engelse literatuur, 1800-heden (6 sp.) F0AB9a docenten docenten
4 sp. Engelse literatuur III: geschiedenis van de Amerikaanse literatuur F0AD3A docenten docenten
Engelse literatuur III: geschiedenis van de Amerikaanse literatuur (4 sp.) F0AD3a docenten docenten
-
Grondige vraagstukken literatuur Engels: keuze
4 sp. Engelse literatuur III: Shakespeare F0AD4A docenten docenten
Engelse literatuur III: Shakespeare (4 sp.) F0AD4a docenten docenten
4 sp. Engelse literatuur III: Topics in de Amerikaanse literatuur F0AD6A docenten- P.Vermeulen
- R.Verdickt (plaatsvervanger)
docenten
- P.Vermeulen
- R.Verdickt (plaatsvervanger)
Engelse literatuur III: Topics in de Amerikaanse literatuur (4 sp.) F0AD6a docenten- P.Vermeulen
- R.Verdickt (plaatsvervanger)
docenten
- P.Vermeulen
- R.Verdickt (plaatsvervanger)
4 sp. Engelse literatuur III: Topics in de Engelse literatuur F0AD5A docenten docenten
Engelse literatuur III: Topics in de Engelse literatuur (4 sp.) F0AD5a docenten docenten
4 sp. Engelse literatuur III: Engelstalige wereldliteratuur F0XS0A docenten docenten
Engelse literatuur III: Engelstalige wereldliteratuur (4 sp.) F0XS0a docenten docenten
-
Taalkunde Engels
6 sp. Engelse taalkunde I F0AD7A docenten docenten
- B.Szmrecsanyi (coördinator)
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
- B.Szmrecsanyi
Engelse taalkunde I (6 sp.) F0TT4a docenten docenten
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
- B.Szmrecsanyi
6 sp. Engelse taalkunde II F0AD8A docenten docenten
- L.Heyvaert (coördinator)
- H.De Smet
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
Engelse taalkunde II (6 sp.) F0AT0a docenten docenten
- H.De Smet
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
4 sp. Engelse Taalkunde III: Geschiedenis van het Engels F0AE3A docenten docenten
Engelse Taalkunde III: Geschiedenis van het Engels (4 sp.) F0AE3a docenten docenten
-
Grondige vraagstukken taalkunde Engels
4 sp. Engelse taalkunde III: Tekstgrammatica F0AE2A docenten- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
docenten
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
Engelse taalkunde III: Tekstgrammatica (4 sp.) F0AE2a docenten- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
docenten
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
4 sp. Engelse taalkunde III: Variëteiten van het Engels in de hele wereld F0XX6A docenten docenten
Engelse taalkunde III: Variëteiten van het Engels in de hele wereld (4 sp.) F0XX6a docenten docenten
-
Taal & tekst Engels
8 sp. Engels: taal & tekst I F0AE6A docenten- S.D'Hertefelt (coördinator)
- R.Ingelbien
- N.
- L.Ottaviani (medewerker)
- L.Ringoot (medewerker)
- K.Vanden Abeele (medewerker)
docenten
- S.D'Hertefelt (coördinator)
- R.Ingelbien
- N.
- L.Ottaviani (medewerker)
- L.Ringoot (medewerker)
- K.Vanden Abeele (medewerker)
Engels: taal & tekst I, deel 1 (5 sp.) F0AE4a docenten- N.
- K.Vanden Abeele (medewerker)
docenten
- N.
- K.Vanden Abeele (medewerker)
Engels: taal & tekst I, deel 2 (3 sp.) F0AE5a docenten docenten
- R.Ingelbien
- L.Ottaviani (medewerker)
- L.Ringoot (medewerker)
- K.Vanden Abeele (medewerker)
8 sp. Engels: taal & tekst II F0AE9A docenten docenten
- S.D'Hertefelt (coördinator)
- P.Vermeulen
- J.Hoebeke (medewerker)
- D.Lombard (medewerker)
Engels: taal & tekst II, deel 1 (4 sp.) F0AE8a docenten- S.D'Hertefelt
- J.Hoebeke (medewerker)
docenten
- S.D'Hertefelt
- J.Hoebeke (medewerker)
Engels: taal & tekst II, deel 2 (4 sp.) F0AE7a docenten- P.Vermeulen
- D.Lombard (medewerker)
docenten
- P.Vermeulen
- D.Lombard (medewerker)
-
-
Frans gevolgd
De student volgt verplicht alle opleidingsonderdelen van deze groep (20 sp.).
8 sp. Frans: taal & tekst II F0AG6A docenten- M.Goyens (coördinator)
- G.de Saint Moulin
docenten
- M.Goyens (coördinator)
- G.de Saint Moulin
Frans: taal & tekst II: mondelinge taalbeheersing - uitspraakcorrectie (2.5 sp.) F0AD9a docenten docenten
Frans: taal & tekst II: schriftelijke taalbeheersing (2.5 sp.) F0AG5a docenten docenten
Frans: taal & tekst II: lexicon (2 sp.) F0AG4a docenten docenten
Frans: taal en tekst II: grammatica en spelling (1 sp.) F0YE4a docenten docenten
6 sp. Franse taalkunde II F0AF9A docenten docenten
- M.Goyens (coördinator)
- K.Lahousse
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
Franse taalkunde II: syntaxis (4.5 sp.) F0AF4a docenten- K.Lahousse
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
docenten
- K.Lahousse
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
Franse taalkunde II: fonetiek en fonologie (1.5 sp.) F0AF7a docenten docenten
6 sp. Geschiedenis van de Franse literatuur II: van de middeleeuwen tot 1800 F0AF1A docenten- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
docenten
- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
Geschiedenis van de Franse literatuur II: van de middeleeuwen tot 1800 (6 sp.) F0AF1a docenten- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
docenten
- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
-
Literatuur
Studenten kiezen 4 studiepunten.
4 sp. Franse literatuur III: 19e en 20e eeuw F0AF5A docenten docenten
Franse literatuur III: 19e en 20e eeuw (4 sp.) F0AF5a docenten docenten
4 sp. Franse literatuur III : kritische editie van literaire teksten (19e en 20e eeuw) F0AF2A docenten Franse literatuur III : kritische editie van literaire teksten (19e en 20e eeuw) (4 sp.) F0AF2a docenten 4 sp. Franse Literatuur III: 17e en 18e eeuw F0AF3A docenten docenten
Franse Literatuur III: 17e en 18e eeuw (4 sp.) F0AF3a docenten docenten
-
Taalkunde
-
Frans niet gevolgd
Studenten nemen 20 studiepunten uit 'literatuur Frans' (12 studiepunten verplicht, 8 studiepunten kiezen uit 'grondige vraagstukken'), 20 studiepunten verplicht uit 'taalkunde Frans' en 16 studiepunten verplicht uit 'taal & tekst Frans' = 56 studiepunten in totaal.
-
Literatuur Frans
6 sp. Geschiedenis van de Franse literatuur I: 1800 tot heden F0AF0A docenten docenten
Geschiedenis van de Franse literatuur I: 1800 tot heden (6 sp.) F0AF0a docenten docenten
6 sp. Geschiedenis van de Franse literatuur II: van de middeleeuwen tot 1800 F0AF1A docenten- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
docenten
- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
Geschiedenis van de Franse literatuur II: van de middeleeuwen tot 1800 (6 sp.) F0AF1a docenten- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
docenten
- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
-
Grondige vraagstukken literatuur Frans
Studenten kiezen 8 studiepunten.
4 sp. Franse literatuur III: 19e en 20e eeuw F0AF5A docenten docenten
Franse literatuur III: 19e en 20e eeuw (4 sp.) F0AF5a docenten docenten
4 sp. Franse literatuur III : kritische editie van literaire teksten (19e en 20e eeuw) F0AF2A docenten Franse literatuur III : kritische editie van literaire teksten (19e en 20e eeuw) (4 sp.) F0AF2a docenten 4 sp. Franse Literatuur III: 17e en 18e eeuw F0AF3A docenten docenten
Franse Literatuur III: 17e en 18e eeuw (4 sp.) F0AF3a docenten docenten
-
Taalkunde Frans
6 sp. Franse taalkunde I F0AF8A docenten docenten
- K.Lahousse (coördinator)
- M.Goyens
- K.Lahousse
Franse taalkunde I (6 sp.) F0AF8a docenten docenten
6 sp. Franse taalkunde II F0AF9A docenten docenten
- M.Goyens (coördinator)
- K.Lahousse
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
Franse taalkunde II: syntaxis (4.5 sp.) F0AF4a docenten- K.Lahousse
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
docenten
- K.Lahousse
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
Franse taalkunde II: fonetiek en fonologie (1.5 sp.) F0AF7a docenten docenten
4 sp. Franse taalkunde III: historische grammatica van het Frans F0AI9A docenten docenten
Franse taalkunde III: historische grammatica van het Frans (4 sp.) F0AI9a docenten docenten
4 sp. Franse taalkunde III: taalkunde van het hedendaagse Frans F0AP9A docenten docenten
Franse taalkunde III: taalkunde van het hedendaagse Frans (4 sp.) F0AP9a docenten docenten
-
Taal & tekst Frans
8 sp. Frans: taal & tekst I F0AG3A docenten- K.Lahousse (coördinator)
- G.de Saint Moulin
docenten
- K.Lahousse (coördinator)
- G.de Saint Moulin
Frans: Taal & tekst I, deel 1a: mondelinge taalbeheersing en uitspraakcorrectie (2 sp.) F0AG1a docenten docenten
Frans: taal & tekst I, deel 1b: schriftelijke taalbeheersing (1 sp.) F0AG2a docenten docenten
Frans: taal & tekst I, deel 2a: lexicon (2 sp.) F0UD0a docenten docenten
Frans: taal & tekst I, deel 2b: grammatica en spelling (3 sp.) F0UD1a docenten docenten
8 sp. Frans: taal & tekst II F0AG6A docenten- M.Goyens (coördinator)
- G.de Saint Moulin
docenten
- M.Goyens (coördinator)
- G.de Saint Moulin
Frans: taal & tekst II: mondelinge taalbeheersing - uitspraakcorrectie (2.5 sp.) F0AD9a docenten docenten
Frans: taal & tekst II: schriftelijke taalbeheersing (2.5 sp.) F0AG5a docenten docenten
Frans: taal & tekst II: lexicon (2 sp.) F0AG4a docenten docenten
Frans: taal en tekst II: grammatica en spelling (1 sp.) F0YE4a docenten docenten
-
-
Grieks niet gevolgd
Studenten nemen 20 studiepunten verplicht uit 'Grieks met voorkennis' (voor studenten die Grieks gevolgd hebben tot op het einde van hun ASO-opleiding) of uit 'Grieks zonder voorkennis' (voor de andere studenten), 14 studiepunten verplicht uit 'literatuur Grieks', 12 studiepunten verplicht uit 'taalkunde Grieks' en 10 studiepunten verplicht uit 'taal & tekst Grieks' = 56 studiepunten in totaal.
-
Grieks met voorkennis
3 sp. Geschiedenis van Griekenland F0WK9A docenten docenten
Geschiedenis van Griekenland (3 sp.) F0WK9a docenten docenten
6 sp. Griekse taalkunde I F0AH9B docenten docenten
Griekse Taalkunde I, deel 1 (3 sp.) F0WK7a docenten docenten
Griekse Taalkunde I, deel 2 (3 sp.) F0WK8a docenten docenten
4 sp. Grieks: taal & tekst I F0AI4B docenten- P.Van Deun
- B.Demulder (plaatsvervanger)
docenten
- P.Van Deun
- B.Demulder (plaatsvervanger)
Grieks: taal & tekst I, deel 1 (2 sp.) F0AI2a docenten- P.Van Deun
- B.Demulder (plaatsvervanger)
docenten
- P.Van Deun
- B.Demulder (plaatsvervanger)
Grieks: taal & tekst I, deel 2 (2 sp.) F0AI3a docenten- P.Van Deun
- B.Demulder (plaatsvervanger)
docenten
- P.Van Deun
- B.Demulder (plaatsvervanger)
4 sp. Geschiedenis van de Griekse literatuur F0BE9A docenten docenten
Geschiedenis van de Griekse literatuur (4 sp.) F0WK4a docenten docenten
3 sp. Griekse Literatuur I: interpretatie van Griekse teksten F0BE8A docenten docenten
Griekse literatuur I: interpretatie van Griekse teksten (3 sp.) F0AH1a docenten docenten
-
Grieks zonder voorkennis
3 sp. Geschiedenis van Griekenland F0WK9A docenten docenten
Geschiedenis van Griekenland (3 sp.) F0WK9a docenten docenten
6 sp. Klassiek Grieks taalverwerving, deel 1 F0ZG7A docenten- T.Van Hal
- N.
- T.Van Hal (plaatsvervanger)
- A.Keersmaekers (plaatsvervanger)
- L.Dictus (medewerker)
- M.Jaspers (medewerker)
- W.Mercelis (medewerker)
docenten
- T.Van Hal
- N.
- T.Van Hal (plaatsvervanger)
- A.Keersmaekers (plaatsvervanger)
- L.Dictus (medewerker)
- M.Jaspers (medewerker)
- W.Mercelis (medewerker)
Griekse Taalkunde I, deel 1 (3 sp.) F0WK7a docenten docenten
Klassiek Grieks taalverwerving: begeleidende oefeningen (2 sp.) F0BE6a docenten docenten
- N.
- T.Van Hal (plaatsvervanger)
- L.Dictus (medewerker)
- M.Jaspers (medewerker)
- W.Mercelis (medewerker)
Klassiek Grieks taalverwerving: initiële cursus (1 sp.) F0BE7a docenten docenten
- N.
- A.Keersmaekers (plaatsvervanger)
- L.Dictus (medewerker)
4 sp. Geschiedenis van de Griekse literatuur F0BE9A docenten docenten
Geschiedenis van de Griekse literatuur (4 sp.) F0WK4a docenten docenten
7 sp. Klassiek Grieks: taalverwerving, deel 2 F0ZG8A docenten docenten
- T.Van Hal (coördinator)
- P.Van Deun
- B.Demulder (plaatsvervanger)
- T.Van Hal
- N.
Grieks: taal & tekst I, deel 2 (2 sp.) F0AI3a docenten- P.Van Deun
- B.Demulder (plaatsvervanger)
docenten
- P.Van Deun
- B.Demulder (plaatsvervanger)
Griekse Taalkunde I, deel 2 (3 sp.) F0WK8a docenten docenten
Klassiek Grieks: taalverwerving, begeleiding (2 sp.) F0ZG8a docenten- N.
docenten
- N.
-
Literatuur Grieks
3 sp. Griekse literatuur IIa: interpretatie van filosofische teksten F0AH3B docenten docenten
Griekse literatuur IIa: interpretatie van filosofische teksten (3 sp.) F0AH3a docenten docenten
3 sp. Griekse literatuur IIb: interpretatie van retorische teksten F0AH6B docenten docenten
Griekse literatuur IIb: interpretatie van retorische teksten (3 sp.) F0AH6a docenten docenten
4 sp. Griekse literatuur IIa: interpretatie van epische teksten F0AH4A docenten docenten
Griekse literatuur IIa: interpretatie van epische teksten (4 sp.) F0AH4a docenten docenten
4 sp. Griekse literatuur IIb: interpretatie van lyrische teksten F0AH7A docenten docenten
Griekse literatuur IIb: interpretatie van lyrische teksten (4 sp.) F0AH7a docenten docenten
-
Taalkunde Grieks
4 sp. Griekse taalkunde II F0BL4A docenten docenten
Griekse taalkunde II (4 sp.) F0BL4a docenten docenten
4 sp. Griekse taalkunde III: synchrone benadering F0BK4A docenten docenten
Griekse taalkunde III: synchrone benadering (4 sp.) F0BK4a docenten docenten
4 sp. Griekse Taalkunde III: diachrone benadering F0WL6A docenten docenten
Griekse Taalkunde III, diachrone benadering (4 sp.) F0UL8a docenten docenten
-
Taal & tekst Grieks
5 sp. Grieks: taal & tekst IIa F0BL5A docenten- P.Van Deun
- B.Demulder (plaatsvervanger)
docenten
- P.Van Deun
- B.Demulder (plaatsvervanger)
Grieks: taal & tekst IIa: deel 1 (2 sp.) F0BL5a docenten- P.Van Deun
- B.Demulder (plaatsvervanger)
docenten
- P.Van Deun
- B.Demulder (plaatsvervanger)
Grieks: taal & tekst IIa: deel 2 (3 sp.) F0BL6a docenten- P.Van Deun
- B.Demulder (plaatsvervanger)
docenten
- P.Van Deun
- B.Demulder (plaatsvervanger)
5 sp. Grieks: taal & tekst IIb F0BJ7A docenten docenten
Taal & tekst IIb: Griekse teksten uit de postklassieke periode (2 sp.) F0BJ7a docenten docenten
Taal & tekst IIb: Byzantijns Grieks (3 sp.) F0BJ8a docenten docenten
-
-
Hebreeuws niet gevolgd (geen nieuwe inschrijvingen vanaf 2023-2024)
Opgelet: dit is een uitdovende taalmodule, dus geen nieuwe registraties vanaf academiejaar 2023-2024.
De studenten nemen verplicht 4 studiepunten uit "Historische context Hebreeuws", 20 studiepunten uit "Literatuur Hebreeuws", 12 studiepunten uit "Taalkunde Hebreeuws" en 20 studiepunten uit "Taal en tekst Hebreeuws", in totaal 56 studiepunten.-
Historiche Context Hebreeuws
4 sp. Geschiedenis van het Oude Nabije Oosten F0XY0A docenten docenten
- P.Van Hecke (coördinator)
- K.Abraham
- P.Van Hecke
Geschiedenis van het Oude Nabije Oosten (4 sp.) F0XY0a docenten docenten
-
Literatuur Hebreeuws
4 sp. Hebreeuwse literatuur F0XY1A docenten- N.
docenten
- N.
Hebreeuwse literatuur (4 sp.) F0XY1a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Hebreeuwse literatuur II: Klassieke periode F0XY2A docenten docenten
Hebreeuwse literatuur II: Klassieke periode (4 sp.) F0XY2a docenten docenten
4 sp. Hebreeuwse literatuur II: Van Mishna tot modern F0XY3A docenten- N.
docenten
- N.
Hebreeuwse literatuur II: Van Mishna tot modern (4 sp.) F0XY3a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Oud-Oosterse literatuur: schepping en zondvloed F0XY4A docenten docenten
Oud-Oosterse literatuur: schepping en zondvloed (4 sp.) F0XY4a docenten docenten
4 sp. Oud-Oosterse literatuur: historische bronnen F0XY5A docenten Oud-Oosterse literatuur: historische bronnen (4 sp.) F0XY5a docenten
-
Taalkunde Hebreeuws
4 sp. Hebreeuwse taalkunde II F0XY6A docenten- N.
docenten
- N.
Hebreeuwse taalkunde II (4 sp.) F0XY6a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Hebreeuwse taalkunde III: Synchroon F0XY7A docenten docenten
Hebreeuwse taalkunde III: Synchroon (4 sp.) F0XY7a docenten docenten
4 sp. Diachrone Semitische taalkunde F0XY8A docenten Diachrone Semitische taalkunde (4 sp.) F0XY8a docenten
-
Taal & tekst Hebreeuws
4 sp. Klassiek Hebreeuws: initiatie met oefeningen A03A7A docenten docenten
Klassiek Hebreeuws: initiatie met oefeningen (4 sp.) A03A7a docenten docenten
4 sp. Inleiding tot de Akkadische taal en letterkunde F0XY9A docenten docenten
Inleiding tot de Akkadische taal en letterkunde (4 sp.) F0XY9a docenten docenten
4 sp. Hebreeuws: taal en tekst II F0XZ0A docenten docenten
Hebreeuws: taal en tekst II (4 sp.) F0XZ0a docenten docenten
4 sp. Akkadische leesgrammatica F0XZ1A docenten docenten
Akkadische leesgrammatica (4 sp.) F0XZ1a docenten docenten
4 sp. Klassiek Hebreeuws taalverwerving A08M1A docenten docenten
Klassiek Hebreeuws taalverwerving (4 sp.) A08M1a docenten docenten
-
-
Latijn gevolgd
De student volgt verplicht alle opleidingsonderdelen van deze groep (34 sp.).
4 sp. Latijn: taal & tekst I F0AM2B docenten docenten
Latijn: taal & tekst I, deel 1 (2 sp.) F0AM0a docenten docenten
Latijn: taal & tekst I, deel 2 (2 sp.) F0AM1a docenten docenten
6 sp. Latijnse taalkunde I F0WJ9A docenten docenten
- N.
- S.Smets (plaatsvervanger)
- X.Feys (plaatsvervanger)
- D.Nijs (medewerker)
- M.Timoshchuk (medewerker)
Latijnse taalkunde I, deel 1 (3 sp.) F0WJ9a docenten docenten
- N.
- S.Smets (plaatsvervanger)
- D.Nijs (medewerker)
- M.Timoshchuk (medewerker)
Latijnse taalkunde I, deel 2 (3 sp.) F0WK0a docenten docenten
- N.
- X.Feys (plaatsvervanger)
- D.Nijs (medewerker)
- M.Timoshchuk (medewerker)
4 sp. Latijnse literatuur II: interpretatie van klassieke auteurs 1 F0AL0A docenten docenten
Latijnse literatuur II: interpretatie van klassieke auteurs 1a (3 sp.) F0AL0a docenten docenten
Latijnse literatuur II: interpretatie van klassieke auteurs 1b (1 sp.) F0ZF6a docenten docenten
4 sp. Latijnse literatuur II: interpretatie van postklassieke auteurs 1 F0AL1A docenten docenten
Latijnse literatuur II: interpretatie van postklassieke auteurs 1 (4 sp.) F0AL1a docenten docenten
3 sp. Geschiedenis van Rome F0WJ8A docenten docenten
Geschiedenis van Rome (3 sp.) F0WJ8a docenten docenten
3 sp. Latijnse tekstkritiek F0AA9B docenten- G.Partoens
- M.Verweij (medewerker)
docenten
- G.Partoens
- M.Verweij (medewerker)
Latijnse tekstkritiek (3 sp.) F0AA9a docenten- G.Partoens
- M.Verweij (medewerker)
docenten
- G.Partoens
- M.Verweij (medewerker)
5 sp. Latijnse taalkunde II F0AL6C docenten docenten
Latijnse taalkunde II, deel 1 (3 sp.) F0WK2a docenten docenten
Latijnse taalkunde II, deel 2 (2 sp.) F0WK3a docenten docenten
5 sp. Latijn: taal & tekst II F0AM5C docenten docenten
- G.Partoens (coördinator)
- N.De Sutter (plaatsvervanger)
- T.Van Houdt
Latijn: taal & tekst II, deel 1 (2 sp.) F0AM3a docenten- G.Partoens
- N.De Sutter (plaatsvervanger)
docenten
- G.Partoens
- N.De Sutter (plaatsvervanger)
Latijn: taal & tekst II, deel 2 (3 sp.) F0AM4a docenten docenten
-
Literatuur
Studenten kiezen 4 studiepunten.
4 sp. Latijnse literatuur II: interpretatie van klassieke teksten 2 F0AL3A docenten docenten
- N.
- N.De Maeyer (plaatsvervanger)
- M.Crab (plaatsvervanger)
- N.De Maeyer (plaatsvervanger)
Latijnse literatuur II: lectuur, analyse en interpretatie (3 sp.) F0AL3a docenten- N.
- N.De Maeyer (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- N.De Maeyer (plaatsvervanger)
Latijnse literatuur II: heuristische en hermeneutische oefeningen met schrijfopdracht (1 sp.) F0ZF7a docenten docenten
- N.
- M.Crab (plaatsvervanger)
- N.De Maeyer (plaatsvervanger)
4 sp. Latijnse literatuur II: interpretatie van postklassieke teksten 2 F0AL4A docenten docenten
Latijnse literatuur II: lectuur, analyse en interpretatie van postklassieke teksten (3 sp.) F0CD7a docenten docenten
Latijnse literatuur II: verdiepende en verruimende hermeneutische activiteiten postklassieke teksten (1 sp.) F0CD8a docenten docenten
-
Taalkunde
4 studiepunten verplicht op te nemen.
4 sp. Latijnse taalkunde III: synchrone benadering F0AL7A docenten docenten
- N.
- F.Cecchini (plaatsvervanger)
- X.Feys (medewerker)
- M.Maleux (medewerker)
Latijnse taalkunde III: synchrone benadering (4 sp.) F0AL7a docenten docenten
- N.
- F.Cecchini (plaatsvervanger)
- X.Feys (medewerker)
- M.Maleux (medewerker)
-
Latijn niet gevolgd
Studenten nemen 20 studiepunten verplicht uit 'Latijn met voorkennis' (voor studenten die Latijn gevolgd hebben tot op het einde van hun ASO-opleiding) of uit 'Latijn zonder voorkennis' (voor de andere studenten), 16 studiepunten verplicht uit 'literatuur Latijn', 13 studiepunten verplicht uit 'taalkunde Latijn' en 8 studiepunten verplicht uit 'taal & tekst Latijn' = 57 studiepunten in totaal.
-
Latijn met voorkennis
3 sp. Geschiedenis van Rome F0WJ8A docenten docenten
Geschiedenis van Rome (3 sp.) F0WJ8a docenten docenten
4 sp. Latijn: taal & tekst I F0AM2B docenten docenten
Latijn: taal & tekst I, deel 1 (2 sp.) F0AM0a docenten docenten
Latijn: taal & tekst I, deel 2 (2 sp.) F0AM1a docenten docenten
6 sp. Latijnse taalkunde I F0WJ9A docenten docenten
- N.
- S.Smets (plaatsvervanger)
- X.Feys (plaatsvervanger)
- D.Nijs (medewerker)
- M.Timoshchuk (medewerker)
Latijnse taalkunde I, deel 1 (3 sp.) F0WJ9a docenten docenten
- N.
- S.Smets (plaatsvervanger)
- D.Nijs (medewerker)
- M.Timoshchuk (medewerker)
Latijnse taalkunde I, deel 2 (3 sp.) F0WK0a docenten docenten
- N.
- X.Feys (plaatsvervanger)
- D.Nijs (medewerker)
- M.Timoshchuk (medewerker)
3 sp. Geschiedenis van de Latijnse literatuur F0BF0A docenten docenten
Geschiedenis van de Latijnse literatuur (3 sp.) F0WJ6a docenten docenten
4 sp. Latijnse literatuur I: interpretatie van Latijnse teksten F0BF1A docenten docenten
Latijnse literatuur I: interpretatie van Latijnse teksten (4 sp.) F0AK7a docenten docenten
-
Latijn zonder voorkennis
4 sp. Geschiedenis van de Latijnse literatuur met lectuuropdracht F0WJ6A docenten- I.François (coördinator)
- N.
docenten
- I.François (coördinator)
- N.
Geschiedenis van de Latijnse literatuur (3 sp.) F0WJ6a docenten docenten
Geschiedenis van de Latijnse literatuur, lectuuropdracht (1 sp.) F0WJ7a docenten- N.
docenten
- N.
3 sp. Geschiedenis van Rome F0WJ8A docenten docenten
Geschiedenis van Rome (3 sp.) F0WJ8a docenten docenten
6 sp. Klassiek Latijn: initiatie met oefening F9XA2A docenten docenten
- G.Partoens
- D.Nijs (medewerker)
- M.Vermeire (medewerker)
Klassiek Latijn: initiatie (4 sp.) F0AK3a docenten docenten
- G.Partoens
- D.Nijs (medewerker)
- M.Vermeire (medewerker)
Klassiek Latijn: initiatie - oefeningen (2 sp.) F0UR8a docenten docenten
- G.Partoens
- D.Nijs (medewerker)
- M.Vermeire (medewerker)
7 sp. Klassiek Latijn: taalverwerving F0AK4B docenten docenten
- G.Partoens
- A.Demuynck (medewerker)
- L.Moens (medewerker)
Klassiek Latijn: taalverwerving (7 sp.) F0AK4a docenten docenten
- G.Partoens
- A.Demuynck (medewerker)
- L.Moens (medewerker)
-
Literatuur Latijn
4 sp. Latijnse literatuur II: interpretatie van klassieke auteurs 1 F0AL0A docenten docenten
Latijnse literatuur II: interpretatie van klassieke auteurs 1a (3 sp.) F0AL0a docenten docenten
Latijnse literatuur II: interpretatie van klassieke auteurs 1b (1 sp.) F0ZF6a docenten docenten
4 sp. Latijnse literatuur II: interpretatie van klassieke teksten 2 F0AL3A docenten docenten
- N.
- N.De Maeyer (plaatsvervanger)
- M.Crab (plaatsvervanger)
- N.De Maeyer (plaatsvervanger)
Latijnse literatuur II: lectuur, analyse en interpretatie (3 sp.) F0AL3a docenten- N.
- N.De Maeyer (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- N.De Maeyer (plaatsvervanger)
Latijnse literatuur II: heuristische en hermeneutische oefeningen met schrijfopdracht (1 sp.) F0ZF7a docenten docenten
- N.
- M.Crab (plaatsvervanger)
- N.De Maeyer (plaatsvervanger)
4 sp. Latijnse literatuur II: interpretatie van postklassieke auteurs 1 F0AL1A docenten docenten
Latijnse literatuur II: interpretatie van postklassieke auteurs 1 (4 sp.) F0AL1a docenten docenten
4 sp. Latijnse literatuur II: interpretatie van postklassieke teksten 2 F0AL4A docenten docenten
Latijnse literatuur II: lectuur, analyse en interpretatie van postklassieke teksten (3 sp.) F0CD7a docenten docenten
Latijnse literatuur II: verdiepende en verruimende hermeneutische activiteiten postklassieke teksten (1 sp.) F0CD8a docenten docenten
-
Taalkunde Latijn
5 sp. Latijnse taalkunde II F0AL6C docenten docenten
Latijnse taalkunde II, deel 1 (3 sp.) F0WK2a docenten docenten
Latijnse taalkunde II, deel 2 (2 sp.) F0WK3a docenten docenten
4 sp. Latijnse taalkunde III: synchrone benadering F0AL7A docenten docenten
- N.
- F.Cecchini (plaatsvervanger)
- X.Feys (medewerker)
- M.Maleux (medewerker)
Latijnse taalkunde III: synchrone benadering (4 sp.) F0AL7a docenten docenten
- N.
- F.Cecchini (plaatsvervanger)
- X.Feys (medewerker)
- M.Maleux (medewerker)
4 sp. Latijnse taalkunde III: diachrone benadering F0AL8A docenten- N.
- X.Feys (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- X.Feys (plaatsvervanger)
Latijnse taalkunde III: diachrone benadering (4 sp.) F0AL8a docenten- N.
- X.Feys (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- X.Feys (plaatsvervanger)
-
Taal en tekst Latijn
5 sp. Latijn: taal & tekst II F0AM5C docenten docenten
- G.Partoens (coördinator)
- N.De Sutter (plaatsvervanger)
- T.Van Houdt
Latijn: taal & tekst II, deel 1 (2 sp.) F0AM3a docenten- G.Partoens
- N.De Sutter (plaatsvervanger)
docenten
- G.Partoens
- N.De Sutter (plaatsvervanger)
Latijn: taal & tekst II, deel 2 (3 sp.) F0AM4a docenten docenten
3 sp. Latijnse tekstkritiek F0AA9B docenten- G.Partoens
- M.Verweij (medewerker)
docenten
- G.Partoens
- M.Verweij (medewerker)
Latijnse tekstkritiek (3 sp.) F0AA9a docenten- G.Partoens
- M.Verweij (medewerker)
docenten
- G.Partoens
- M.Verweij (medewerker)
-
-
Italiaans niet gevolgd
Studenten nemen 4 studiepunten verplicht uit 'cultuur Italiaans', 18 studiepunten verplicht uit 'literatuur Italiaans', 18 studiepunten verplicht uit 'taalkunde Italiaans' en 16 studiepunten verplicht uit 'taal & tekst Italiaans' = 56 studiepunten in totaal.
-
Cultuur Italiaans
4 sp. Inleiding tot de Italiaanse cultuur F0AJ0A docenten docenten
- B.van den Bossche (coördinator)
- S.Marzo
- B.van den Bossche
- N.
Inleiding tot de Italiaanse cultuur (4 sp.) F0AJ0a docenten docenten
-
Literatuur Italiaans
4 sp. Italiaanse literatuur I: inleiding tot de Italiaanse literatuur F0AJ1A docenten docenten
Italiaanse literatuur I: inleiding tot de Italiaanse literatuur (4 sp.) F0AJ1a docenten docenten
6 sp. Italiaanse literatuur II: historisch overzicht F0AJ2A docenten docenten
Italiaanse literatuur II: historisch overzicht (6 sp.) F0AJ2a docenten docenten
4 sp. Italiaanse literatuur III: Het literaire geheugen van Italië F0BK2A docenten docenten
Italiaanse literatuur III: het literaire geheugen van Italië (4 sp.) F0BK2a docenten docenten
4 sp. Italiaanse literatuur IV: woord en beeld F0BK3A docenten docenten
Italiaanse literatuur IV: woord en beeld (4 sp.) F0BK3a docenten docenten
-
Taalkunde Italiaans
4 sp. Italiaanse taalkunde I: inleiding tot de Italiaanse taalkunde F0AJ4A docenten docenten
Italiaanse taalkunde I: inleiding tot de Italiaanse taalkunde (4 sp.) F0AJ4a docenten docenten
6 sp. Italiaanse taalkunde II: geschiedenis van de Italiaanse taal F0AJ5A docenten docenten
Italiaanse taalkunde II: geschiedenis van de Italiaanse taal (6 sp.) F0AJ5a docenten docenten
4 sp. Italiaanse taalkunde III: Italiaans vandaag, van grammatica tot tekstlinguïstiek F0BK0A docenten docenten
Italiaanse taalkunde III: Italiaans vandaag, van grammatica tot tekstlinguïstiek (4 sp.) F0BK0a docenten docenten
4 sp. Italiaanse taalkunde III: Taalvariatie en –verandering in het hedendaagse Italië F0BK1A docenten- S.Marzo
- C.Sirocchi (medewerker)
docenten
- S.Marzo
- C.Sirocchi (medewerker)
Italiaanse taalkunde III: Taalvariatie en –verandering in het hedendaagse Italië (4 sp.) F0BK1a docenten- S.Marzo
- C.Sirocchi (medewerker)
docenten
- S.Marzo
- C.Sirocchi (medewerker)
-
Taal & tekst Italiaans
8 sp. Italiaans: taal & tekst I F0AJ9A docenten Italiaans: taal & tekst I, deel 1 (5 sp.) F0AJ7a docenten Italiaans: taal & tekst I, deel 2 (3 sp.) F0AJ8a docenten 8 sp. Italiaans: taal & tekst II F0AK2A docenten- B.van den Bossche
- C.Sirocchi (medewerker)
docenten
- B.van den Bossche
- C.Sirocchi (medewerker)
Italiaans: taal & tekst II, deel 1 (4 sp.) F0AK0a docenten- B.van den Bossche
- C.Sirocchi (medewerker)
docenten
- B.van den Bossche
- C.Sirocchi (medewerker)
Italiaans: taal & tekst II, deel 2 (4 sp.) F0AK1a docenten- B.van den Bossche
- C.Sirocchi (medewerker)
docenten
- B.van den Bossche
- C.Sirocchi (medewerker)
-
-
Nederlands gevolgd
De student volgt verplicht alle opleidingsonderdelen van deze groep (20 sp.).
4 sp. Nederlandse taalbeheersing II F0WA6A docenten docenten
- D.Van De Mieroop (coördinator)
- L.De Wachter
- D.Van De Mieroop
- K.De Gueldre (medewerker)
Nederlandse taalbeheersing II: toepassingen (3 sp.) F0WA7a docenten- D.Van De Mieroop
- K.De Gueldre (medewerker)
docenten
- D.Van De Mieroop
- K.De Gueldre (medewerker)
Nederlandse taalbeheersing II: spreek- en presentatietechnieken (1 sp.) F0WA8a docenten docenten
8 sp. Nederlandse taalkunde II F0AM9B docenten docenten
- F.Van de Velde (coördinator)
- H.Smessaert
- F.Van de Velde
Interne en externe taalgeschiedenis (historische grammatica) (6 sp.) F0AM9a docenten docenten
Nederlandse taalkunde II: fonetiek en fonologie (2 sp.) F0AN6a docenten docenten
4 sp. Nederlandse letterkunde II: naoorlogse literatuur F0XU5A docenten docenten
Nederlandse letterkunde II: naoorlogse literatuur (4 sp.) F0XU5a docenten docenten
4 sp. Nederlandse letterkunde II: middeleeuwen F0WB2A docenten docenten
Nederlandse letterkunde II: middeleeuwen (4 sp.) F0WB2a docenten docenten
-
Literatuur
Studenten nemen verplicht 4 studiepunten.
4 sp. Nederlandse letterkunde III: basiscollege F0AN0A docenten docenten
- G.Claassens (coördinator)
- L.De Potter
- P.Verstraeten
- L.van Deinsen
Nederlandse letterkunde III: basiscollege (4 sp.) F0AN0a docenten
-
Taalkunde
Studenten kiezen 4 studiepunten.
4 sp. Nederlandse taalkunde III: historische teksten F0AN5A docenten docenten
Nederlandse taalkunde III: historische teksten (4 sp.) F0AN5a docenten docenten
4 sp. Nederlandse taalkunde III: formele taalkunde F0AN8A docenten- J.Van Craenenbroeck
- C.Pots (plaatsvervanger)
docenten
- J.Van Craenenbroeck
- C.Pots (plaatsvervanger)
Nederlandse taalkunde III: formele taalkunde (4 sp.) F0AN8a docenten- J.Van Craenenbroeck
- C.Pots (plaatsvervanger)
docenten
- J.Van Craenenbroeck
- C.Pots (plaatsvervanger)
-
Nederlands niet gevolgd
Studenten nemen 24 studiepunten uit 'literatuur Nederlands' (20 studiepunten verplicht, 4 studiepunten kiezen uit 'grondige vraagstukken'), 24 studiepunten uit 'taalkunde Nederlands' (16 studiepunten verplicht, 8 studiepunten kiezen uit 'grondige vraagstukken') en 8 studiepunten verplicht uit 'Nederlandse taalbeheersing' = 56 studiepunten in totaal.
-
Literatuur Nederlands
4 sp. Nederlandse letterkunde I: vroegmoderne periode F0WA9A docenten docenten
Nederlandse letterkunde I: Vroegmoderne periode (4 sp.) F0WA9a docenten docenten
4 sp. Nederlandse letterkunde II: naoorlogse literatuur F0XU5A docenten docenten
Nederlandse letterkunde II: naoorlogse literatuur (4 sp.) F0XU5a docenten docenten
4 sp. Nederlandse letterkunde I: moderne literatuur F0XU4A docenten docenten
Nederlandse letterkunde I: moderne literatuur (4 sp.) F0XO2a docenten docenten
4 sp. Nederlandse letterkunde II: middeleeuwen F0WB2A docenten docenten
Nederlandse letterkunde II: middeleeuwen (4 sp.) F0WB2a docenten docenten
-
Grondige vraagstukken letterkunde Nederlands
Studenten nemen 4 studiepunten verplicht (F0AN0A Nederlandse letterkunde III: basiscollege) en kiezen 4 studiepunten.
-
Grondige vraagstukken letterkunde Nederlands: verplicht
4 sp. Nederlandse letterkunde III: basiscollege F0AN0A docenten docenten
- G.Claassens (coördinator)
- L.De Potter
- P.Verstraeten
- L.van Deinsen
Nederlandse letterkunde III: basiscollege (4 sp.) F0AN0a docenten
-
Grondige vraagstukken letterkunde Nederlands: keuze
4 sp. Nederlandse letterkunde III: middeleeuwen F0AN1A docenten docenten
Nederlandse letterkunde III: middeleeuwen (4 sp.) F0AN1a docenten docenten
4 sp. Nederlandse letterkunde III: modern proza F0AN3A docenten docenten
Nederlandse letterkunde III: modern proza (4 sp.) F0AN3a docenten docenten
4 sp. Nederlandse letterkunde III: vroegmoderne tijd F0AN2A docenten- L.van Deinsen
- T.De Koninck (plaatsvervanger)
docenten
- L.van Deinsen
- T.De Koninck (plaatsvervanger)
Nederlandse letterkunde III: vroegmoderne tijd (4 sp.) F0AN2a docenten- L.van Deinsen
- T.De Koninck (plaatsvervanger)
docenten
- L.van Deinsen
- T.De Koninck (plaatsvervanger)
4 sp. Nederlandse letterkunde III: moderne poëzie F0AN4A docenten docenten
Nederlandse letterkunde III: moderne poëzie (4 sp.) F0AN4a docenten docenten
-
Taalkunde Nederlands
8 sp. Nederlandse taalkunde I F0AM8B docenten docenten
Nederlandse taalkunde I (8 sp.) F0AM8a docenten docenten
8 sp. Nederlandse taalkunde II F0AM9B docenten docenten
- F.Van de Velde (coördinator)
- H.Smessaert
- F.Van de Velde
Interne en externe taalgeschiedenis (historische grammatica) (6 sp.) F0AM9a docenten docenten
Nederlandse taalkunde II: fonetiek en fonologie (2 sp.) F0AN6a docenten docenten
-
Grondige vraagstukken taalkunde Nederlands
4 sp. Nederlandse taalkunde III: historische teksten F0AN5A docenten docenten
Nederlandse taalkunde III: historische teksten (4 sp.) F0AN5a docenten docenten
4 sp. Nederlandse taalkunde III: formele taalkunde F0AN8A docenten- J.Van Craenenbroeck
- C.Pots (plaatsvervanger)
docenten
- J.Van Craenenbroeck
- C.Pots (plaatsvervanger)
Nederlandse taalkunde III: formele taalkunde (4 sp.) F0AN8a docenten- J.Van Craenenbroeck
- C.Pots (plaatsvervanger)
docenten
- J.Van Craenenbroeck
- C.Pots (plaatsvervanger)
-
Nederlandse taalbeheersing
4 sp. Nederlandse taalbeheersing I F0WA2A docenten docenten
- D.Van De Mieroop (coördinator)
- L.De Wachter
- D.Van De Mieroop
Nederlandse taalbeheersing I: achtergronden (3 sp.) F0WA4a docenten docenten
Nederlandse taalbeheersing I: uitspraakpracticum (1 sp.) F0WA5a docenten docenten
4 sp. Nederlandse taalbeheersing II F0WA6A docenten docenten
- D.Van De Mieroop (coördinator)
- L.De Wachter
- D.Van De Mieroop
- K.De Gueldre (medewerker)
Nederlandse taalbeheersing II: toepassingen (3 sp.) F0WA7a docenten- D.Van De Mieroop
- K.De Gueldre (medewerker)
docenten
- D.Van De Mieroop
- K.De Gueldre (medewerker)
Nederlandse taalbeheersing II: spreek- en presentatietechnieken (1 sp.) F0WA8a docenten docenten
-
-
Spaans niet gevolgd
Studenten nemen 4 studiepunten verplicht uit 'cultuur Spaans', 18 studiepunten verplicht uit 'literatuur Spaans', 18 studiepunten verplicht uit 'taalkunde Spaans' en 16 studiepunten verplicht uit 'taal & tekst Spaans' = 56 studiepunten in totaal.
-
Cultuur Spaans
4 sp. Kennismaking met de Spaanstalige wereld F0AO6A docenten docenten
Kennismaking met de Spaanstalige wereld (4 sp.) F0AO6a docenten docenten
-
Literatuur Spaans
8 sp. Spaanse en Spaans-Amerikaanse literatuur III: tekst en context F0AO9A docenten docenten
Spaanse en Spaans-Amerikaanse literatuur III: tekst en context (8 sp.) F0AO9a docenten docenten
4 sp. Spaanse en Spaans-Amerikaanse literatuur I: hedendaagse periode F0AO7A docenten docenten
Spaanse en Spaans-Amerikaanse literatuur I: hedendaagse periode (4 sp.) F0AO7a docenten docenten
6 sp. Spaanse en Spaans-Amerikaanse literatuur II: historisch overzicht F0AO8A docenten docenten
Spaanse en Spaans-Amerikaanse literatuur II: historisch overzicht (6 sp.) F0AO8a docenten docenten
-
Taalkunde Spaans
6 sp. Spaanse taalkunde II F0AP1A docenten- B.Cornillie
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
docenten
- B.Cornillie
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
Spaanse taalkunde II (6 sp.) F0AP1a docenten- B.Cornillie
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
docenten
- B.Cornillie
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
4 sp. Spaanse taalkunde I F0AP0A docenten- B.Cornillie
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
docenten
- B.Cornillie
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
Spaanse taalkunde I (4 sp.) F0AP0a docenten- B.Cornillie
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
docenten
- B.Cornillie
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
8 sp. Spaanse taalkunde III F0AP2A docenten docenten
- B.Cornillie (coördinator)
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
- M.Sansiñena Pascual
Spaanse taalkunde III: synchroon (4 sp.) F0AP2a docenten docenten
- B.Cornillie
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
- M.Sansiñena Pascual
Spaanse Taalkunde III: diachroon (4 sp.) F0CD5a docenten docenten
-
Taal & tekst Spaans
8 sp. Spaans: taal & tekst I F0AP5A docenten- K.Van den Steen
- B.Calles Bullon (medewerker)
docenten
- K.Van den Steen
- B.Calles Bullon (medewerker)
Spaans: taal & tekst I, deel 1 (5 sp.) F0AP3a docenten- K.Van den Steen
- B.Calles Bullon (medewerker)
docenten
- K.Van den Steen
- B.Calles Bullon (medewerker)
Spaans: taal & tekst I, deel 2 (3 sp.) F0AP4a docenten- K.Van den Steen
- B.Calles Bullon (medewerker)
docenten
- K.Van den Steen
- B.Calles Bullon (medewerker)
8 sp. Spaans: taal & tekst II F0AP8A docenten- K.Van den Steen
- B.Calles Bullon (medewerker)
docenten
- K.Van den Steen
- B.Calles Bullon (medewerker)
Spaans: taal & tekst II, deel 1 (4 sp.) F0AP6a docenten docenten
Spaans: taal & tekst II, deel 2 (4 sp.) F0AP7a docenten- K.Van den Steen
- B.Calles Bullon (medewerker)
docenten
- K.Van den Steen
- B.Calles Bullon (medewerker)
-
-
-