Master in de wereldreligies (Leuven) (60 sp.) Master of Arts
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Rechtstreeks
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
- Bachelor in de theologie en de religiewetenschappen (Leuven)
Andere Nederlandstalige academische bachelors of masters
Na toelating
Anderstalige academische bachelors of masters
Studenten die beschikken over deze diploma’s worden toegelaten indien ze voldoen aan de minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid B2 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van:
• Een certificaat dat bewijst dat men minstens 1 jaar secundaire of hogere studies met succes afrondde in voltijds Nederlandstalig onderwijs
• Eén van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiency.
Na schakelprogramma
Na Schakelprogramma: Master in de wereldreligies: optie islamitische theologie en godsdienstwetenschappen (Leuven)
- - Bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs met specialisatievak Islam: schakelprogramma (60 studiepunten)
- - Andere professionele bachelor: schakelprogramma (90 studiepunten)
- Dit schakelprogramma geeft toelating om de optie Islamitische theologie en godsdienstwetenschappen van de Master in de wereldreligies te volgen.
Na verkort programma
Na verkorte bachelor in de theologie en de religiewetenschappen:
- Professionele bachelors leerkracht godsdienst (60 studiepunten)
- Professionele bachelors (niet-leerkracht godsdienst) (90 studiepunten)
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaat-studenten die hun diploma(s) niet behaalden aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat voldoende inhoudelijke overeenkomst vertoont met de diploma’s uit de Vlaamse Gemeenschap die vermeld worden onder de rubriek “Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap”.Toelating moet altijd tijdig aangevraagd worden via de online aanvraagprocedure voor studenten met een niet-Vlaamse vooropleiding: https://www.kuleuven.be/english/application/instructiesnederlands.
Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten.
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is B2 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van:- Een certificaat dat bewijst dat men minstens 1 jaar secundaire of hogere studies met succes afrondde in voltijds Nederlandstalig onderwijs
- Eén van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiency
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Rechtstreeks
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
- Bachelor in de theologie en de religiewetenschappen (Leuven)
Andere academische bachelors of masters
Na schakelprogramma
Na Schakelprogramma: Master in de wereldreligies: optie islamitische theologie en godsdienstwetenschappen (Leuven)
- - Bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs met specialisatievak Islam: schakelprogramma (60 studiepunten)
- - Andere professionele bachelor: schakelprogramma (90 studiepunten
- Dit schakelprogramma geeft toelating om de optie Islamitische theologie en godsdienstwetenschappen van de Master in de wereldreligies te volgen.
Na verkort programma
Na verkorte bachelor in de theologie en de religiewetenschappen:
- Academische bachelors humane wetenschappen en academische masters (60 studiepunten)
- Professionele bachelors leerkracht godsdienst (60 studiepunten)
- Professionele bachelors (niet-leerkracht godsdienst) en academische bachelors niet-humane wetenschappen (90 studiepunten)
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaat-studenten die hun diploma(s) niet behaalden aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat voldoende inhoudelijke overeenkomst vertoont met de diploma’s uit de Vlaamse Gemeenschap die vermeld worden onder de rubriek “Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap”.Toelating moet altijd tijdig aangevraagd worden via de online aanvraagprocedure voor studenten met een niet-Vlaamse vooropleiding: https://www.kuleuven.be/english/application/instructiesnederlands.
Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten.
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is B2 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van:- Een certificaat dat bewijst dat men minstens 1 jaar secundaire of hogere studies met succes afrondde in voltijds Nederlandstalig onderwijs
- Eén van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiency
-
Opbouw
a. Truncus Communis:
De opleidingsonderdelen van de Truncus Communis zijn verplicht.
Studenten nemen één Werkcollege wereldgodsdiensten, religiestudie en interreligieuze dialoog op in het programma. Dit werkcollege is afhankelijk van de gekozen optie.
Tot deze Truncus Communis behoort daarnaast één college interreligieuze dialoog:
- Wie voor de optie Islamitische theologie en godsdienstwetenschappen kiest, neemt het opleidingsonderdeel Christendom en islam op in het programma.
- Wie voor de optie Wereldreligies en interreligieuze dialoog of de optie Religiestudie kiest, neemt één van de opleidingsonderdelen 'interreligieuze dialoog' (zoals opgelijst in het programmaoverzicht) op in het programma.
b. Optie:
De student kiest één van de drie opties: hetzij Islamitische theologie en godsdienstwetenschappen, hetzij Wereldreligies en interreligieuze dialoog, hetzij Religiestudie.
Keuze voor de optie islamitische theologie en godsdienstwetenschappen:
De student neemt de vier verplichte opleidingsonderdelen op in zijn/haar programma. Daarnaast neemt hij/zij nog één keuzevak op uit de praktijkgerichte colleges.
Keuze voor de optie wereldreligies en interreligieuze dialoog of de optie religiestudie:
De eigenlijke samenstelling van het programma hangt af van de specifieke keuze voor de masterproef.
- Indien de student kiest voor de masterproef: eindverhandeling (16 studiepunten), maakt hij/zij binnen de gekozen optie een selectie van 16 studiepunten (vier of drie opleidingsonderdelen afhankelijk van het aantal studiepunten). De student kan aanvullen tot 20 studiepunten met een opleidingsonderdeel uit de eigen gekozen optie of maximaal één opleidingsonderdeel uit één van de andere opties.
- Kiest de student in overleg met de studietrajectbegeleider voor de masterproef: stage/veldwerk (20 studiepunten: 10 studiepunten + 10 studiepunten), dan maakt hij of zij binnen de gekozen optie een selectie van opleidingsonderdelen voor 12 studiepunten (twee of drie opleidingsonderdelen). De student kan aanvullen tot 16 studiepunten met een opleidingsonderdeel uit de eigen gekozen optie of maximaal één opleidingsonderdeel uit een van de andere opties.
Mits goedkeuring door de POC kunnen één of meerdere van deze laatste opleidingsonderdelen vervangen worden door bij het individuele studietraject aansluitende opleidingsonderdelen uit andere programma's. Via uitwisselingen (Studiereis India en Erasmus-Socrates) kunnen studenten ook elders opleidingsonderdelen volgen en in rekening brengen voor hun Leuvens studieprogramma.
c. Masterproef:
Studenten nemen het onderdeel Masterproef: eindverhandeling (16 sp.) op in hun programma.
Wie de optie Wereldreligies en interreligieuze dialoog of de optie Religiestudie opneemt, kan in overleg met de studietrajectbegeleider kiezen voor het alternatief Masterproef: stage/veldwerk (20 sp.). Indien de student kiest voor een masterproef: stage/veldwerk dient hij/zij zowel het opleidingsonderdeel 'Masterproef: stage/veldwerk praktijk' van 10 studiepunten als het opleidingsonderdeel 'Masterproef: stage/veldwerk onderzoeksrapport' te volgen. Deze twee opleidingsonderdelen dienen niet in hetzelfde academiejaar te worden opgenomen.
Bemerkingen
(a) Als studenten bepaalde opleidingsonderdelen uit het programma reeds in het kader van een andere opleiding hebben gevolgd, dan moeten zij voor daarvoor een alternatief opleidingsonderdeel uit de opleiding opnemen
(b) Voor de colleges en seminaries, inclusief keuzevakken, geprogrammeerd in deze opleiding kunnen studenten, mits toestemming van de secretaris van de POC en de vicedecaan onderwijs, een analoog opleidingsonderdeel opnemen uit de programma's aan de theologische faculteit van de Université Catholique de Louvain, Louvain-La-Neuve.
(c) Studenten van de Master WR (opties Wereldreligies en interreligieuze dialoog en Religiestudie) kunnen in februari van de oneven academiejaren (d.w.z. februari 2024, 2026, 2028...) deelnemen aan de door de Faculteit ingerichte studiereis naar India. Tijdens dit programma maken de deelnemende studenten via lessen (door lokale specialisten) en bezoeken aan tempels en gemeenschappen uitgebreid kennis met de grote religieuze tradities van India. Studenten die dit programma willen volgen, nemen zowel A05D9A 'Werkcollege India' en A01D3B 'Studiereis India' op in hun programma (totaal 8 studiepunten).-
Truncus Communis
De opleidingsonderdelen van de Truncus Communis zijn verplicht.
4 sp. Basiscursus religiewetenschappen A02E7A docenten docenten
Basiscursus religiewetenschappen (4 sp.) A02E7a docenten docenten
4 sp. Werkcollege wereldgodsdiensten, religiestudie en interreligieuze dialoog A01D1A docenten- C.Ahaddour
- W.Vandewiele (plaatsvervanger)
docenten
- C.Ahaddour
- W.Vandewiele (plaatsvervanger)
Werkcollege wereldgodsdiensten, religiestudie en interreligieuze dialoog (4 sp.) A01D1a docenten- C.Ahaddour
- W.Vandewiele (plaatsvervanger)
docenten
- C.Ahaddour
- W.Vandewiele (plaatsvervanger)
8 sp. Basiscursus wereldreligies A01D5B docenten docenten
- B.Broeckaert
- M.Gil Alvarez (medewerker)
- J.Lambaerts (medewerker)
Basiscursus wereldreligies (4 sp.) A01D5a docenten docenten
- B.Broeckaert
- M.Gil Alvarez (medewerker)
- J.Lambaerts (medewerker)
Excursies (4 sp.) A07E0a docenten docenten
- B.Broeckaert
- M.Gil Alvarez (medewerker)
- J.Lambaerts (medewerker)
-
Interreligieuze dialoog
Studenten kiezen één van onderstaande opleidingsonderdelen 'interreligieuze dialoog'.
Wie voor de optie 'Islamitische theologie en godsdienstwetenschappen' kiest, neemt verplicht het opleidingsonderdeel A02A9A 'Christendom en islam' op in het programma als het dat jaar wordt aangeboden. Studenten uit die optie nemen het opleidingsonderdeel A07L6A 'Interreligieuze dialoog: theorie en praktijk' op in het jaar dat 'Christendom en islam' niet wordt aangeboden, of als ze reeds eerder 'Christendom en islam' volgden (hetzij in de Bachelor theologie en religiewetenschappen, hetzij in het schakelprogramma, hetzij als keuzeopleidingsonderdeel vanuit een andere opleiding).4 sp. Christendom en islam A02A9A docenten Christendom en islam (4 sp.) A02A9a docenten 4 sp. Interreligieuze en interlevensbeschouwelijke dialoog: theorie en praktijk A07L6A docenten docenten
Interreligieuze en interlevensbeschouwelijke dialoog: theorie en praktijk (4 sp.) A07L6a docenten docenten
-
Opties
Studenten kiezen één van de drie opties: hetzij 'Wereldreligies en interreligieuze dialoog', hetzij 'Islamitische theologie en godsdienstwetenschappen', hetzij 'Religiestudie'.
-
Optie wereldreligies en interreligieuze dialoog
Dit opleidingsonderdeel is verplicht.
4 sp. European Perspectives on Religion N0A00B docenten docenten
European Perspectives on Religion (4 sp.) N0A00a docenten docenten
-
Keuze 1
De student kiest één van beide opleidingsonderdelen.
4 sp. Hindoeïsme A00C6A docenten- N.
docenten
- N.
Hindoeïsme (4 sp.) A00C6a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Boeddhisme A05C0A docenten docenten
Boeddhisme (4 sp.) A05C0a docenten docenten
-
Keuze 2
De student vult aan met onderstaande keuzeopleidingsonderdelen.
4 sp. Christendom en jodendom A03A1A docenten docenten
Christendom en jodendom (4 sp.) A03A1a docenten docenten
4 sp. Werkcollege India A05D9A docenten docenten
Werkcollege India (4 sp.) A05D9a docenten docenten
4 sp. Spiritualiteit, leiderschap en professionele integriteit A07E4A docenten docenten
- B.Daelemans (coördinator)
- J.Claeys
- B.Daelemans
Spiritualiteit, leiderschap en professionele integriteit (4 sp.) A07E4a docenten docenten
4 sp. Koranwetenschappen A05F6A docenten docenten
Koranwetenschappen (4 sp.) A05F6a docenten docenten
4 sp. Sîra en Hadîth: de nalatenschap van Mohammed A05F7A docenten- N.
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
Sîra en Hadîth: de nalatenschap van Mohammed (4 sp.) A05F7a docenten- N.
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
4 sp. Islamitische spirituele zorg A05F9A docenten docenten
Islamitische spirituele zorg (4 sp.) A05F9a docenten docenten
4 sp. Academic Writing in English for Theology and Religious Studies A05G3A docenten docenten
Academic Writing in English for Theology and Religious Studies (4 sp.) A05G3a docenten docenten
4 sp. Religie, conflict en vrede A08M6A docenten docenten
Religie, conflict en vrede (4 sp.) A08M6a docenten docenten
4 sp. History of Eastern Christianity A05G6A docenten docenten
History of Eastern Christianity (4 sp.) A05G6a docenten docenten
6 sp. Theology of Interreligious Dialogue A01C6B docenten docenten
Theology of Interreligious Dialogue (6 sp.) A01C6a docenten docenten
6 sp. Jewish-Christian Relations A02B1B docenten docenten
Post-Holocaust Jewish-Christian Relations (6 sp.) A02B1a docenten docenten
6 sp. Modern and Contemporary Thought in the Muslim World A0AF1A docenten- N.
docenten
- N.
Modern and Contemporary Thought in the Muslim World (6 sp.) A0AF1a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Chinese religie F0TA4A docenten docenten
Chinese religie (4 sp.) F0TA4a docenten docenten
4 sp. Arabische filosofie W0AG3A docenten- N.
docenten
- N.
Arabische filosofie (4 sp.) W0AG3a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Joodse filosofie W0AG4A docenten docenten
Joodse filosofie (4 sp.) W0AG4a docenten docenten
4 sp. Studiereis India A01D3B docenten docenten
Studiereis India (4 sp.) A01D3a docenten docenten
4 sp. Nieuwe religieuze bewegingen A02A8B docenten- B.Broeckaert (coördinator)
- J.De Volder
docenten
- B.Broeckaert (coördinator)
- J.De Volder
Nieuwe religieuze bewegingen (4 sp.) A02A8a docenten docenten
4 sp. Islamitische theologie: historische en hedendaagse perspectieven A05F5A docenten docenten
Islamitische theologie: historische en hedendaagse perspectieven (4 sp.) A05F5a docenten docenten
4 sp. Islamitische ethiek A05F8A docenten- C.Ahaddour
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
docenten
- C.Ahaddour
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
Islamitische ethiek (4 sp.) A05F8a docenten- C.Ahaddour
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
docenten
- C.Ahaddour
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
4 sp. Islamitisch godsdienstonderwijs: leerinhouden A05G0A docenten docenten
Islamitisch godsdienstonderwijs: leerinhouden (4 sp.) A05G0a docenten docenten
4 sp. Islamitisch recht en fiqh A05G1A docenten- C.Ahaddour
- K.Kersten (plaatsvervanger)
docenten
- C.Ahaddour
- K.Kersten (plaatsvervanger)
Islamitisch recht en fiqh: theologische reflectie (4 sp.) A05G1a docenten- C.Ahaddour
- K.Kersten (plaatsvervanger)
docenten
- C.Ahaddour
- K.Kersten (plaatsvervanger)
4 sp. Jodendom en islam A0AA5A docenten docenten
Jodendom en islam (4 sp.) A0AA5a docenten docenten
6 sp. Eastern Religions A0AB1A docenten- N.
docenten
- N.
Eastern Religions (6 sp.) A0AB1a docenten- N.
docenten
- N.
6 sp. Christianity and Islam A07H3B docenten Christianity and Islam (6 sp.) A07H3a docenten 6 sp. World Religions and Ethics A01B9B docenten docenten
- B.Broeckaert
- M.Gil Alvarez (medewerker)
- J.Lambaerts (medewerker)
World Religions and Ethics (6 sp.) A01B9a docenten docenten
- B.Broeckaert
- M.Gil Alvarez (medewerker)
- J.Lambaerts (medewerker)
-
Optie islamitische theologie en godsdienstwetenschappen
Deze opleidingsonderdelen zijn verplicht.
4 sp. Islamitische theologie: historische en hedendaagse perspectieven A05F5A docenten docenten
Islamitische theologie: historische en hedendaagse perspectieven (4 sp.) A05F5a docenten docenten
4 sp. Koranwetenschappen A05F6A docenten docenten
Koranwetenschappen (4 sp.) A05F6a docenten docenten
4 sp. Sîra en Hadîth: de nalatenschap van Mohammed A05F7A docenten- N.
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
Sîra en Hadîth: de nalatenschap van Mohammed (4 sp.) A05F7a docenten- N.
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
4 sp. Islamitisch recht en fiqh A05G1A docenten- C.Ahaddour
- K.Kersten (plaatsvervanger)
docenten
- C.Ahaddour
- K.Kersten (plaatsvervanger)
Islamitisch recht en fiqh: theologische reflectie (4 sp.) A05G1a docenten- C.Ahaddour
- K.Kersten (plaatsvervanger)
docenten
- C.Ahaddour
- K.Kersten (plaatsvervanger)
-
Keuze 1
De student kiest één van beide opleidingsonderdelen.
4 sp. European Perspectives on Religion N0A00B docenten docenten
European Perspectives on Religion (4 sp.) N0A00a docenten docenten
4 sp. Stage: Islam en samenleving A0AG3A docenten- N.
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
Stage: Islam en samenleving (4 sp.) A0AG3a docenten- N.
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
-
Keuze 2: Praktijkgerichte colleges
Studenten kiezen daarnaast verplicht één opleidingsonderdeel uit de praktijkgerichte colleges:
Studenten die na hun huidige opleiding ook het diploma van de (verkorte) educatieve master godsdienst (islam) willen behalen, kiezen één keuzeopleidingsonderdeel uit de volgende drie OPO’s die ook voor de verkorte educatieve master belangrijk zijn: A05G0A Islamitisch godsdienstonderwijs: leerinhouden, A05F8A Islamitische ethiek of P0V17A Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 1. De twee andere OPO’s worden gevolgd in het kader van de (verkorte) educatieve master.6 sp. Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 1 (sem 1) P0V17A docenten- K.Aesaert (coördinator)
- O.Agirdag
- F.Depaepe
- J.Elen
- B.Henkens
- S.Nijs
- M.Simons
- S.Van Ruyskensvelde
- K.Van den Branden
- E.Vanassche
Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 1 (sem 1) (6 sp.) P0V17a docenten- K.Aesaert
- O.Agirdag
- F.Depaepe
- J.Elen
- B.Henkens
- S.Nijs
- M.Simons
- S.Van Ruyskensvelde
- K.Van den Branden
- E.Vanassche
4 sp. Islamitische spirituele zorg A05F9A docenten docenten
Islamitische spirituele zorg (4 sp.) A05F9a docenten docenten
4 sp. Islamitische ethiek A05F8A docenten- C.Ahaddour
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
docenten
- C.Ahaddour
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
Islamitische ethiek (4 sp.) A05F8a docenten- C.Ahaddour
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
docenten
- C.Ahaddour
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
4 sp. Islamitisch godsdienstonderwijs: leerinhouden A05G0A docenten docenten
Islamitisch godsdienstonderwijs: leerinhouden (4 sp.) A05G0a docenten docenten
-
Optie religiestudie
Dit opleidingsonderdeel is verplicht.
4 sp. European Perspectives on Religion N0A00B docenten docenten
European Perspectives on Religion (4 sp.) N0A00a docenten docenten
-
Keuze 1
De student kiest één van beide opleidingsonderdelen.
4 sp. Hindoeïsme A00C6A docenten- N.
docenten
- N.
Hindoeïsme (4 sp.) A00C6a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Boeddhisme A05C0A docenten docenten
Boeddhisme (4 sp.) A05C0a docenten docenten
-
Keuze 2
De student vult aan met onderstaande keuzeopleidingsonderdelen.
4 sp. Godsdienstpsychologie in de interculturele context P0M67A docenten- N.
docenten
- N.
Godsdienstpsychologie in de interculturele context (4 sp.) P0M67a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Werkcollege India A05D9A docenten docenten
Werkcollege India (4 sp.) A05D9a docenten docenten
4 sp. Koranwetenschappen A05F6A docenten docenten
Koranwetenschappen (4 sp.) A05F6a docenten docenten
4 sp. Sîra en Hadîth: de nalatenschap van Mohammed A05F7A docenten- N.
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
Sîra en Hadîth: de nalatenschap van Mohammed (4 sp.) A05F7a docenten- N.
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
4 sp. Islamitische spirituele zorg A05F9A docenten docenten
Islamitische spirituele zorg (4 sp.) A05F9a docenten docenten
4 sp. Academic Writing in English for Theology and Religious Studies A05G3A docenten docenten
Academic Writing in English for Theology and Religious Studies (4 sp.) A05G3a docenten docenten
4 sp. The Study of Lived Religion A07J7A docenten- A.Dillen (coördinator)
- P.Verhagen
docenten
- A.Dillen (coördinator)
- P.Verhagen
The Study of Lived Religion: Theoretical Perspectives (3 sp.) A07J7a docenten docenten
The Study of Lived Religion: Experiential Learning (1 sp.) A07J8a docenten docenten
4 sp. Religie, conflict en vrede A08M6A docenten docenten
Religie, conflict en vrede (4 sp.) A08M6a docenten docenten
6 sp. Anthropology of Religion S0D61C docenten docenten
Anthropology of Religion (6 sp.) S0D61a docenten docenten
4 sp. Clinical Psychology of Religion A0AD4A docenten docenten
Clinical Psychology of Meaning, Spirituality and Religion: Core Module (4 sp.) A0AD4a docenten docenten
6 sp. Modern and Contemporary Thought in the Muslim World A0AF1A docenten- N.
docenten
- N.
Modern and Contemporary Thought in the Muslim World (6 sp.) A0AF1a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Kerk- en godsdienstsociologie A0AF4A docenten docenten
Kerk- en godsdienstsociologie (4 sp.) A0AF4a docenten docenten
4 sp. Studiereis India A01D3B docenten docenten
Studiereis India (4 sp.) A01D3a docenten docenten
4 sp. Nieuwe religieuze bewegingen A02A8B docenten- B.Broeckaert (coördinator)
- J.De Volder
docenten
- B.Broeckaert (coördinator)
- J.De Volder
Nieuwe religieuze bewegingen (4 sp.) A02A8a docenten docenten
4 sp. Islamitische theologie: historische en hedendaagse perspectieven A05F5A docenten docenten
Islamitische theologie: historische en hedendaagse perspectieven (4 sp.) A05F5a docenten docenten
4 sp. Islamitische ethiek A05F8A docenten- C.Ahaddour
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
docenten
- C.Ahaddour
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
Islamitische ethiek (4 sp.) A05F8a docenten- C.Ahaddour
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
docenten
- C.Ahaddour
- T.Boulaouali (plaatsvervanger)
4 sp. Islamitisch godsdienstonderwijs: leerinhouden A05G0A docenten docenten
Islamitisch godsdienstonderwijs: leerinhouden (4 sp.) A05G0a docenten docenten
4 sp. Islamitisch recht en fiqh A05G1A docenten- C.Ahaddour
- K.Kersten (plaatsvervanger)
docenten
- C.Ahaddour
- K.Kersten (plaatsvervanger)
Islamitisch recht en fiqh: theologische reflectie (4 sp.) A05G1a docenten- C.Ahaddour
- K.Kersten (plaatsvervanger)
docenten
- C.Ahaddour
- K.Kersten (plaatsvervanger)
5 sp. Special Topics in the Anthropology of Islam S0D85B docenten docenten
Special Topics in the Anthropology of Islam (5 sp.) S0D85a docenten docenten
4 sp. Ontwikkelingspsychologie met bijzondere aandacht voor religie, spiritualiteit en zingeving A0AD2A docenten- J.Dezutter
- L.Dewitte (plaatsvervanger)
docenten
- J.Dezutter
- L.Dewitte (plaatsvervanger)
Ontwikkelingspsychologie met bijzondere aandacht voor religie, spiritualiteit en zingeving (4 sp.) A0AD2a docenten- J.Dezutter
- L.Dewitte (plaatsvervanger)
docenten
- J.Dezutter
- L.Dewitte (plaatsvervanger)
-
-
Masterproef
Studenten nemen het opleidingsonderdeel A01D2D 'Masterproef: eindverhandeling' (16 sp.) op in hun programma.
Wie de optie 'Wereldreligies en interreligieuze dialoog' of de optie 'Religiestudie' volgt, kan in overleg met de studietrajectbegeleider kiezen voor het alternatief 'Masterproef: stage/veldwerk' (20 sp.).
De student neemt dan zowel het opleidingsonderdeel A01D6B 'Masterproef: stage/veldwerk praktijk' (10 sp.) als het opleidingsonderdeel A06E3A 'Masterproef: stage/veldwerk onderzoeksrapport' (10 sp.) op.
Deze twee opleidingsonderdelen dienen niet in hetzelfde academiejaar te worden opgenomen.16 sp. Masterproef: eindverhandeling A01D2D docenten docenten
- A.Dillen (coördinator)
- W.Biesbrouck
- N.
- M.De Beukeleer (medewerker)
- J.Hendrickx (medewerker)
Masterproef: eindverhandeling (14 sp.) A01D2a docenten- N.
docenten
- N.
Masterproef: methodologische sessies (2 sp.) A05G2a docenten docenten
- W.Biesbrouck
- M.De Beukeleer (medewerker)
- J.Hendrickx (medewerker)
10 sp. Masterproef: onderzoeksrapport A06E3A docenten docenten
- A.Dillen (coördinator)
- W.Biesbrouck
- N.
- M.De Beukeleer (medewerker)
- J.Hendrickx (medewerker)
Masterproef: methodologische sessies (2 sp.) A05G2a docenten docenten
- W.Biesbrouck
- M.De Beukeleer (medewerker)
- J.Hendrickx (medewerker)
Masterproef: onderzoeksrapport (8 sp.) A06E3a docenten- N.
docenten
- N.
10 sp. Masterproef: praktijk A01D6B docenten- A.Dillen (coördinator)
- N.
docenten
- A.Dillen (coördinator)
- N.
Masterproef: praktijk (10 sp.) A01D6a docenten- N.
docenten
- N.
-