Bachelor in de taal- en letterkunde (programma voor studenten gestart in 2023-2024 of later) (Kortrijk) (180 sp.) Bachelor of Arts
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Voor deze opleiding gelden de algemene toelatingsvoorwaarden voor een bacheloropleiding:
1° een diploma van het secundair onderwijs, uitgereikt tot en met het schooljaar 2024-2025;
1°/1 een diploma secundair onderwijs, onderwijskwalificatie niveau 4, uitgereikt vanaf het schooljaar 2024-2025;
2° een diploma van het hoger onderwijs van het korte type met volledig leerplan;
3° een diploma van het hoger onderwijs voor sociale promotie, met uitzondering van het Getuigschrift Pedagogische Bekwaamheid, of
4° een diploma of certificaat, uitgereikt in het kader van het hoger beroepsonderwijs;
4°/1 een diploma van bachelor of master
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaten met een niet-Vlaamse vooropleiding kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat krachtens een wettelijke norm, een Europese richtlijn of een internationale overeenkomst als gelijkwaardig met het Vlaams secundair diploma wordt beschouwd. Voorbeelden hiervan zijn:- Certificat d'Enseignement Secondaire Supérieur
- International Baccalaureate Diploma
- European Baccalaureate diploma
Kandidaten wiens diploma niet tot bovenstaande categorie behoort, kunnen ook toelating krijgen mits hun diploma voldoende overeenstemt met een Vlaams secundair diploma en in het land van behalen toelating geeft tot gelijkaardige studies. Om deze overeenstemming vast te leggen kunnen extra testen worden opgevraagd. Beide categorieën moeten, teneinde toelating tot een programma te bekomen, tijdig een online aanvraag indienen via de Dienst Admissions: www.kuleuven.be/application/instructiesnederlands. Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina: www.kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten.
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is B2 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van:- Een certificaat dat bewijst dat men minstens 1 jaar secundaire of hogere studies met succes afrondde in voltijds Nederlandstalig onderwijs - Eén van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina:www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiency.
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Voor deze opleiding gelden de algemene toelatingsvoorwaarden voor een bacheloropleiding:
1° een diploma van het secundair onderwijs, uitgereikt tot en met het schooljaar 2024-2025;
1°/1 een diploma secundair onderwijs, onderwijskwalificatie niveau 4, uitgereikt vanaf het schooljaar 2024-2025;
2° een diploma van het hoger onderwijs van het korte type met volledig leerplan;
3° een diploma van het hoger onderwijs voor sociale promotie, met uitzondering van het Getuigschrift Pedagogische Bekwaamheid, of
4° een diploma of certificaat, uitgereikt in het kader van het hoger beroepsonderwijs;
4°/1 een diploma van bachelor of master
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaten met een niet-Vlaamse vooropleiding kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat krachtens een wettelijke norm, een Europese richtlijn of een internationale overeenkomst als gelijkwaardig met het Vlaams secundair diploma wordt beschouwd. Voorbeelden hiervan zijn:- Certificat d'Enseignement Secondaire Supérieur
- International Baccalaureate Diploma
- European Baccalaureate diploma
Kandidaten wiens diploma niet tot bovenstaande categorie behoort, kunnen ook toelating krijgen mits hun diploma voldoende overeenstemt met een Vlaams secundair diploma en in het land van behalen toelating geeft tot gelijkaardige studies. Om deze overeenstemming vast te leggen kunnen extra testen worden opgevraagd. Beide categorieën moeten, teneinde toelating tot een programma te bekomen, tijdig een online aanvraag indienen via de Dienst Admissions: www.kuleuven.be/application/instructiesnederlands. Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina: www.kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten.
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is B2 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van:- Een certificaat dat bewijst dat men minstens 1 jaar secundaire of hogere studies met succes afrondde in voltijds Nederlandstalig onderwijs - Eén van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina:www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiency.
-
De student kiest in het eerste keuzevenster 'Taal- en letterkunde' of 'Doorstroomoptie toegepaste taalkunde'.
De optie taal- en letterkunde geeft aansluiting op de derde opleidingsfase van de Bachelor in de taal- en letterkunde (KU Leuven).
De doorstroomoptie toegepaste taalkunde geeft aansluiting op de Bachelor in de toegepaste taalkunde in Antwerpen. Studenten binnen de doorstroomoptie die twee vreemde talen combineren, stromen na de tweede fase door naar Antwerpen. Studenten binnen de doorstroomoptie die een vreemde taal met de optie bedrijfswetenschappen combineren, stromen al na de eerste fase door naar Bachelor in de toegepaste taalkunde in Antwerpen.-
Taal- en letterkunde
De studenten die de optie taal- en letterkunde volgen, gaan in de derde fase naar de opleiding Bachelor in de taal- en letterkunde in Leuven.
-
Reflectie
4 sp. L-Filosofische grondslagen van de geesteswetenschappen V0ZF8A docenten docenten
L-Filosofische grondslagen van de geesteswetenschappen (4 sp.) V0ZF8a docenten docenten
-
Cultuur
4 sp. Een geschiedenis van de Europese literatuur en cultuur V0BU0A docenten docenten
- B.Vanacker (coördinator)
- L.D'hulst
- B.Vanacker
Een geschiedenis van de Europese literatuur en cultuur (4 sp.) V0BU0a docenten docenten
4 sp. Audiovisuele storytelling V0BU1A docenten docenten
Audiovisuele storytelling (4 sp.) V0BU1a docenten docenten
-
Algemene taalwetenschap
4 sp. Algemene taalwetenschap I V0AA3A docenten docenten
Algemene taalwetenschap I (4 sp.) V0AA3a docenten docenten
4 sp. Algemene taalwetenschap II V0AA4A docenten docenten
Algemene taalwetenschap II (4 sp.) V0AA4a docenten docenten
-
Algemene literatuurwetenschap
4 sp. Algemene literatuurwetenschap I V0AA5A docenten- N.
- Z.Ghyselinck (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- Z.Ghyselinck (plaatsvervanger)
Algemene literatuurwetenschap I (4 sp.) V0AA5a docenten- N.
- Z.Ghyselinck (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- Z.Ghyselinck (plaatsvervanger)
4 sp. Algemene literatuurwetenschap II V0AA6A docenten docenten
Algemene literatuurwetenschap II (4 sp.) V0AA6a docenten docenten
-
Methodologie
4 sp. L-Informatievaardigheden V0YR4A docenten docenten
- D.Verbeke (coördinator)
- L.De Wachter
- D.Verbeke
L-Informatievaardigheden (4 sp.) V0YR4a docenten docenten
-
Specialisatiemodule
Studenten kiezen voor een taalkundetraject of een literatuurtraject van 8 studiepunten. Binnen dat traject is er ook ruimte om indien gewenst een opleidingsonderdeel uit de lijst ‘keuzevakken’ op te nemen of uit nog niet gevolgde opleidingsonderdelen uit de taalmodules van de bachelor in de taal- en letterkunde (Kortrijk).
Studenten die een opleidingsonderdeel buiten het programma of de onderstaande lijst willen kiezen, richten daarvoor een gemotiveerde aanvraag aan de studietrajectbegeleider van taal- en letterkunde.-
Taalkundetraject
Studenten die in de tweede fase opteren voor het taalkundetraject, nemen verplicht het volgende opleidingsonderdeel op.
4 sp. Multimodaliteit: Taal en lichaam, klank en beeld V0BU2A docenten docenten
Multimodaliteit: Taal en lichaam, klank en beeld (4 sp.) V0BU2a docenten docenten
-
Taalkundetraject: keuze
Studenten die in de tweede fase opteren voor het taalkundetraject, kiezen verder 4 studiepunten uit de onderstaande lijst, of uit de lijst onder keuzevakken (hier onderaan). Studenten die het OPO L-Dataverwerking niet in de tweede fase opnemen, doen dat in de derde fase van de opleiding in Leuven.
4 sp. Taal- en vertaaltechnologie V0LJ2A docenten- N.
- A.Tack (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- A.Tack (plaatsvervanger)
Taal- en vertaaltechnologie (4 sp.) V0LJ2a docenten- N.
- A.Tack (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- A.Tack (plaatsvervanger)
4 sp. Artificiële intelligentie voor letteren F0BX4A docenten docenten
- K.Brosens (coördinator)
- T.De Laet
- L.De Raedt
- T.Van de Cruys
Artificiële intelligentie voor letteren (1 sp.) F0BX4a docenten docenten
Artificiële intelligentie & de humane wetenschappen (1 sp.) F0CE0A docenten docenten
Elementen van AI (2 sp.) H0O01a docenten docenten
4 sp. L-Dataverwerking V0YR1A docenten- M.Fantoli
- M.De Clerck (medewerker)
docenten
- M.Fantoli
- M.De Clerck (medewerker)
L-Dataverwerking (4 sp.) V0YR2a docenten- M.Fantoli
- M.De Clerck (medewerker)
docenten
- M.Fantoli
- M.De Clerck (medewerker)
-
Literatuurtraject
Studenten die in de tweede fase opteren voor het literatuurtraject, nemen verplicht het onderstaande opleidingsonderdeel op.
4 sp. Literair schrijfatelier V0BU3A docenten docenten
Literair schrijfatelier (4 sp.) V0BU3a docenten docenten
-
Literatuurtraject: keuze
Studenten die in de tweede fase opteren voor het literatuurtraject, kiezen voor 4 studiepunten het opleidingsonderdeel 'L-Dataverwerking' of een opleidingsonderdeel uit de lijst onder keuzevakken hier onderaan. Studenten die een keuze-opleidingsonderdeel opnemen, volgen 'L-Dataverwerking' in de derde fase van de opleiding in Leuven.
4 sp. L-Dataverwerking V0YR1A docenten- M.Fantoli
- M.De Clerck (medewerker)
docenten
- M.Fantoli
- M.De Clerck (medewerker)
L-Dataverwerking (4 sp.) V0YR2a docenten- M.Fantoli
- M.De Clerck (medewerker)
docenten
- M.Fantoli
- M.De Clerck (medewerker)
-
Keuzevakken
4 sp. Geschiedenis van de middeleeuwen V0LA3B docenten docenten
Geschiedenis van de middeleeuwen (4 sp.) V0LA3a docenten docenten
4 sp. Geschiedenis van de nieuwe tijd V0LA5B docenten docenten
Geschiedenis van de nieuwe tijd (4 sp.) V0LA5a docenten docenten
4 sp. Geschiedenis van de nieuwste tijd V0LA7B docenten docenten
Geschiedenis van de nieuwste tijd (4 sp.) V0LA7a docenten docenten
6 sp. Geschiedenis van interculturele contacten V0LA9A docenten docenten
- J.Verberckmoes (coördinator)
- P.Pasture
- J.Verberckmoes
Geschiedenis van interculturele contacten (6 sp.) V0LA9a docenten docenten
4 sp. Actuele thema’s in historisch perspectief V0LB0B docenten docenten
Actuele thema’s in historisch perspectief (4 sp.) V0LB0a docenten docenten
4 sp. History of the United States of America F0LD9A docenten- N.
docenten
- N.
History of the United States of America (4 sp.) F0LD9a docenten- N.
docenten
- N.
5 sp. Psychologie van individuele verschillen P0L94A docenten docenten
Psychologie van individuele verschillen (5 sp.) P0L94a docenten docenten
5 sp. Instructiepsychologie en -technologie P0L72B docenten docenten
Instructiepsychologie en -technologie (5 sp.) P0L73a docenten docenten
4 sp. Politicologie S0K06B docenten docenten
Politicologie (4 sp.) S0C58a docenten docenten
3 sp. Inleiding in de toegepaste taalkunde V0BU4A docenten- N.
- S.Seynhaeve (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- S.Seynhaeve (plaatsvervanger)
Inleiding in de toegepaste taalkunde (3 sp.) V0BU4a docenten- N.
- S.Seynhaeve (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- S.Seynhaeve (plaatsvervanger)
5 sp. Cognitieve psychologie P0U56A docenten docenten
Cognitieve psychologie (5 sp.) P0S22a docenten docenten
4 sp. Geschiedenis van de westerse kunst V0YL9A docenten docenten
Geschiedenis van de westerse kunst (4 sp.) V0YL9a docenten docenten
4 sp. Geschiedenis van Frankrijk V0LI3A docenten docenten
Geschiedenis van Frankrijk (4 sp.) V0LI3a docenten docenten
5 sp. Onderwijs en pedagogiek vanuit historisch perspectief P0U85A docenten- S.Van Ruyskensvelde
- N.Reyniers (plaatsvervanger)
docenten
- S.Van Ruyskensvelde
- N.Reyniers (plaatsvervanger)
Onderwijs en pedagogiek vanuit historisch perspectief: Interactieve hoorcolleges (3 sp.) P0U76a docenten- S.Van Ruyskensvelde
- N.Reyniers (plaatsvervanger)
docenten
- S.Van Ruyskensvelde
- N.Reyniers (plaatsvervanger)
Onderwijs en pedagogiek vanuit historisch perspectief: Opdracht (2 sp.) P0U77a docenten- S.Van Ruyskensvelde
- N.Reyniers (plaatsvervanger)
docenten
- S.Van Ruyskensvelde
- N.Reyniers (plaatsvervanger)
4 sp. Geschiedenis van de Eerste Wereldoorlog V0LI0B docenten- T.Verschaffel (coördinator)
- N.
docenten
- T.Verschaffel (coördinator)
- N.
Geschiedenis van de Eerste Wereldoorlog (4 sp.) V0LI0a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Taal- en vertaaltechnologie V0LJ2A docenten- N.
- A.Tack (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- A.Tack (plaatsvervanger)
Taal- en vertaaltechnologie (4 sp.) V0LJ2a docenten- N.
- A.Tack (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- A.Tack (plaatsvervanger)
5 sp. Ontwikkelingspsychologie P0L93C docenten- K.Luyckx (coördinator)
- E.Vanderveren (plaatsvervanger)
docenten
- K.Luyckx (coördinator)
- E.Vanderveren (plaatsvervanger)
Ontwikkelingspsychologie (5 sp.) P0L93a docenten- K.Luyckx
- E.Vanderveren (plaatsvervanger)
docenten
- K.Luyckx
- E.Vanderveren (plaatsvervanger)
4 sp. Geschiedenis van de Europese kolonisatie: 1750-2000 V0UJ5B docenten docenten
Geschiedenis van de Europese kolonisatie: 1750-2000 (4 sp.) V0UJ5a docenten docenten
6 sp. Politieke geschiedenis van België S0K08A docenten- N.
docenten
- N.
Politieke geschiedenis van België (6 sp.) S0K08a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Werkveldverkenning V0YL8A docenten- D.Vandebosch
- U.D'Hondt (medewerker)
docenten
- D.Vandebosch
- U.D'Hondt (medewerker)
Werkveldverkenning (4 sp.) V0YL8a docenten- D.Vandebosch
- U.D'Hondt (medewerker)
docenten
- D.Vandebosch
- U.D'Hondt (medewerker)
6 sp. Geschiedenis van Griekenland en Rome V0LA1A docenten docenten
Geschiedenis van Griekenland en Rome (6 sp.) V0LA1a docenten docenten
-
-
-
Taalmodules taal- en letterkunde
-
Taalmodule Duits
20 studiepunten uit 'literatuur Duits' (8 studiepunten in Leuven), 20 studiepunten verplicht uit 'taalkunde Duits' (8 studiepunten in Leuven),16 studiepunten verplicht uit 'taal & tekst Duits' = 56 studiepunten totaal.
-
Literatuur Duits
6 sp. Geschiedenis van de Duitse literatuur I (van de middeleeuwen tot het realisme) V0AB2A docenten docenten
Geschiedenis van de Duitse literatuur I (van de middeleeuwen tot het realisme) (6 sp.) V0AB2a docenten docenten
6 sp. Geschiedenis van de Duitse literatuur II (van naturalisme tot heden) V0AB3A docenten docenten
Geschiedenis van de Duitse literatuur II (van naturalisme tot heden) (6 sp.) V0AB3a docenten docenten
-
Taalkunde Duits
6 sp. Duitse taalkunde (systeemlinguïstiek) I V0AC2A docenten docenten
Duitse taalkunde (systeemlinguïstiek) I, deel 1 (4 sp.) V0AC0a docenten docenten
Duitse taalkunde (systeemlinguïstiek) I, deel 2 (2 sp.) V0AC1a docenten docenten
6 sp. Duitse taalkunde (systeemlinguïstiek) II V0AC3A docenten docenten
Duitse taalkunde (systeemlinguïstiek) II (6 sp.) V0AC3a docenten docenten
-
Taal- en tekst Duits
8 sp. Duits: taal & tekst I V0AC9A docenten- K.Feyaerts (coördinator)
- B.Philipsen
docenten
- K.Feyaerts (coördinator)
- B.Philipsen
Duits: taal & tekst I, deel 1a (3 sp.) V0AC7a docenten docenten
Duits: taal & tekst I, deel 1b (2 sp.) V0AC8a docenten docenten
Duits: taal en tekst I, deel 2 (3 sp.) V0TK4a docenten docenten
8 sp. Duits: taal & tekst II V0AD2A docenten docenten
- A.Gilleir (coördinator)
- K.Feyaerts
- A.Gilleir
Duits: taal & tekst II (8 sp.) V0AD0a docenten docenten
-
-
Taalmodule Engels
-
Literatuur Engels
Studenten Taal- en letterkunde nemen in fase 1 het A-opleidingsonderdeel van het alternerende aanbod op. Na fase 1 volgen ze het B-opleidingsonderdeel van het alternerende aanbod.
6 sp. Geschiedenis van de Engelse literatuur, 600-1800 A V0BN0A docenten docenten
Geschiedenis van de Engelse literatuur, 600-1800: hoorcolleges (4 sp.) V0BN0a docenten docenten
Geschiedenis van de Engelse literatuur, 600-1800 A: werkcolleges (2 sp.) V0BN1a docenten docenten
6 sp. Geschiedenis van de Engelse literatuur, 1800-heden A V0BN4A docenten docenten
Geschiedenis van de Engelse literatuur, 1800-heden: hoorcolleges (4 sp.) V0BN4a docenten docenten
Geschiedenis van de Engelse literatuur, 1800-heden A: werkcolleges (2 sp.) V0BN5a docenten docenten
6 sp. Geschiedenis van de Engelse literatuur, 600-1800 B V0BN2A docenten docenten
Geschiedenis van de Engelse literatuur, 600-1800: hoorcolleges (4 sp.) V0BN0a docenten docenten
Geschiedenis van de Engelse literatuur, 600-1800 B: werkcolleges (2 sp.) V0BN3a docenten docenten
6 sp. Geschiedenis van de Engelse literatuur, 1800-heden B V0BN6A docenten docenten
Geschiedenis van de Engelse literatuur, 1800-heden: hoorcolleges (4 sp.) V0BN4a docenten docenten
Geschiedenis van de Engelse literatuur, 1800-heden B: werkcolleges (2 sp.) V0BN7a docenten docenten
-
Taalkunde Engels
6 sp. Engelse taalkunde I V0AD7A docenten docenten
- B.Szmrecsanyi (coördinator)
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
- B.Szmrecsanyi
Engelse taalkunde I (6 sp.) V0AD7a docenten docenten
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
- B.Szmrecsanyi
6 sp. Engelse taalkunde II V0AD8A docenten docenten
- L.Heyvaert (coördinator)
- H.De Smet
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
Engelse taalkunde II (6 sp.) V0AD8a docenten docenten
- H.De Smet
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
-
Taal- en tekst Engels
8 sp. Engels: taal & tekst I V0AE6A docenten- S.De Smyter
- L.Dutry (medewerker)
docenten
- S.De Smyter
- L.Dutry (medewerker)
Engels: taal & tekst I, deel 1 (3 sp.) V0AE4a docenten docenten
Engels: taal & tekst I, deel 2 (5 sp.) V0AE5a docenten- S.De Smyter
- L.Dutry (medewerker)
docenten
- S.De Smyter
- L.Dutry (medewerker)
8 sp. Engels: taal & tekst II V0AE9A docenten- S.De Smyter (coördinator)
- T.Toremans
docenten
- S.De Smyter (coördinator)
- T.Toremans
Engels: taal & tekst II, deel 1 (4 sp.) V0AE7a docenten docenten
Engels: taal & tekst II, deel 2 (4 sp.) V0AE8a docenten docenten
-
-
Taalmodule Frans
20 studiepunten uit 'literatuur Frans' (12 studiepunten verplicht, 8 studiepunten kiezen uit 'grondige vraagstukken' in Leuven), 20 studiepunten verplicht uit 'taalkunde Frans' (8 studiepunten in Leuven),16 studiepunten verplicht uit 'taal & tekst Frans' = 56 studiepunten totaal.
-
Literatuur Frans
6 sp. Geschiedenis van de Franse literatuur I: 1800 tot heden V0AF0A docenten docenten
Geschiedenis van de Franse literatuur I: 1800 tot heden (6 sp.) V0AF0a docenten docenten
-
Literatuur Frans: keuze
Studenten taal- en letterkunde nemen voor het OPO ‘Geschiedenis van de Franse literatuur II: van de middeleeuwen tot 1800’ in fase 1 het A-OPO op. Volgen ze het OPO na fase 1, dan nemen ze het B-OPO op.
6 sp. Geschiedenis van de Franse literatuur II: van de middeleeuwen tot 1800 - A V0AF1A docenten- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
docenten
- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
Geschiedenis van de Franse literatuur II: van de middeleeuwen tot 1800: hoorcolleges (4 sp.) V0AF1a docenten- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
docenten
- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
Geschiedenis van de Franse literatuur II: van de middeleeuwen tot 1800 A: werkcolleges (2 sp.) V0BR9a docenten docenten
6 sp. Geschiedenis van de Franse literatuur II: van de middeleeuwen tot 1800 - B V0BS0A docenten- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
docenten
- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
Geschiedenis van de Franse literatuur II: van de middeleeuwen tot 1800: hoorcolleges (4 sp.) V0AF1a docenten- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
docenten
- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
Geschiedenis van de Franse literatuur II: van de middeleeuwen tot 1800 B: werkcolleges (2 sp.) V0BS0a docenten docenten
-
Taalkunde Frans
6 sp. Franse taalkunde I V0AF8A docenten- C.Eggermont (coördinator)
- M.Goyens
docenten
- C.Eggermont (coördinator)
- M.Goyens
Franse taalkunde I: Grammatica (4.5 sp.) V0AF8a docenten docenten
Franse taalkunde I: Fonetica (1.5 sp.) V0BD7a docenten docenten
6 sp. Franse taalkunde II V0AF9A docenten docenten
- P.Desmet (coördinator)
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
- M.Goyens
Franse taalkunde II: syntaxis (4.5 sp.) V0AF4a docenten- P.Desmet
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
docenten
- P.Desmet
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
Franse taalkunde II: fonetiek en fonologie (1.5 sp.) V0AF7a docenten docenten
-
Taal- en tekst Frans
8 sp. Frans: taal & tekst I V0AG3A docenten- C.Eggermont (coördinator)
- M.Goyens
docenten
- C.Eggermont (coördinator)
- M.Goyens
Frans: Taal & tekst I, deel 1a: mondelinge taalbeheersing en uitspraakcorrectie (2 sp.) V0AG1a docenten docenten
Frans: taal & tekst I, deel 1b: schriftelijke taalbeheersing (1 sp.) V0AG2a docenten docenten
Frans: taal & tekst I, deel 2a: lexicon (2 sp.) V0UD0a docenten docenten
Frans: taal & tekst I, deel 2b: grammatica en spelling (3 sp.) V0UD1a docenten docenten
8 sp. Frans: taal & tekst II V0AG6A docenten docenten
- B.Vanacker (coördinator)
- C.Eggermont
- M.Goyens
- B.Vanacker
Frans: taal & tekst II: mondelinge taalbeheersing - uitspraakcorrectie (2.5 sp.) V0AD9a docenten docenten
Frans: Taal en Tekst II: schriftelijke taalbeheersing (2.5 sp.) V0AG5a docenten docenten
Frans: taal & tekst II: lexicon (2 sp.) V0AG4a docenten docenten
Frans: taal en tekst II: grammatica en spelling (1 sp.) V0YE4a docenten docenten
-
-
Taalmodule Nederlands
24 studiepunten uit 'literatuur Nederlands' (waarvan 8 studiepunten in Leuven), 24 studiepunten uit 'taalkunde Nederlands' (waarvan 8 studiepunten in Leuven), 8 studiepunten taalbeheersing Nederlands' = 56 studiepunten totaal.
-
Literatuur Nederlands
4 sp. Nederlandse letterkunde I: vroegmoderne periode V0UD8A docenten docenten
Nederlandse letterkunde I: vroegmoderne periode (4 sp.) V0UD8a docenten docenten
4 sp. Nederlandse letterkunde I: moderne literatuur V0LI7A docenten docenten
Nederlandse letterkunde I: moderne literatuur (4 sp.) V0LI4a docenten docenten
4 sp. Nederlandse letterkunde II: naoorlogse literatuur V0LI8A docenten docenten
Nederlandse letterkunde II: naoorlogse literatuur (4 sp.) V0LI8a docenten docenten
4 sp. Nederlandse letterkunde II: middeleeuwen V0UE1A docenten docenten
Nederlandse letterkunde II: middeleeuwen (4 sp.) V0UE1a docenten docenten
-
Taalkunde Nederlands
8 sp. Nederlandse taalkunde I V0AM8B docenten- J.Van Craenenbroeck
- M.Farasyn (plaatsvervanger)
docenten
- J.Van Craenenbroeck
- M.Farasyn (plaatsvervanger)
Nederlandse taalkunde 1: basiscollege (6 sp.) V0AM8a docenten- J.Van Craenenbroeck
- M.Farasyn (plaatsvervanger)
docenten
- J.Van Craenenbroeck
- M.Farasyn (plaatsvervanger)
Nederlandse taalkunde 1: portfolio (2 sp.) V0LJ5a docenten- J.Van Craenenbroeck
- M.Farasyn (plaatsvervanger)
docenten
- J.Van Craenenbroeck
- M.Farasyn (plaatsvervanger)
8 sp. Nederlandse taalkunde II V0AM9B docenten docenten
- F.Van de Velde (coördinator)
- H.Smessaert
- F.Van de Velde
Interne en externe taalgeschiedenis (historische grammatica) (6 sp.) V0AM9a docenten docenten
Nederlandse taalkunde II, fonetiek en fonologie (2 sp.) V0AN6a docenten docenten
-
Nederlandse taalbeheersing
4 sp. Nederlandse taalbeheersing I V0UD2A docenten- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
docenten
- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
Nederlandse taalbeheersing I: achtergronden (3 sp.) V0UD3a docenten docenten
Nederlandse taalbeheersing I: uitspraakpracticum (1 sp.) V0UD4a docenten- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
docenten
- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
4 sp. Nederlandse taalbeheersing II V0UD5A docenten- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
docenten
- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
Nederlandse taalbeheersing II: toepassingen (3 sp.) V0UD6a docenten- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
docenten
- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
Nederlandse taalbeheersing II: spreek- en presentatietechnieken (1 sp.) V0UD7a docenten- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
docenten
- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
-
-
Taalmodule Spaans
4 studiepunten verplicht uit 'cultuur Spaans', 18 studiepunten verplicht uit 'literatuur Spaans' (10 studiepunten in Kortrijk), 18 studiepunten verplicht uit 'taalkunde Spaans' (10 studiepunten in Kortrijk), 16 studiepunten verplicht uit 'taal & tekst Spaans' = 56 studiepunten totaal.
-
Cultuur Spaans
4 sp. Kennismaking met de Spaanstalige wereld V0AO6A docenten docenten
Kennismaking met de Spaanstalige wereld (4 sp.) V0AO6a docenten docenten
-
Literatuur Spaans
4 sp. Spaanse en Spaans-Amerikaanse literatuur I: hedendaagse periode V0AO7A docenten docenten
Spaanse en Spaans-Amerikaanse literatuur I: hedendaagse periode (4 sp.) V0AO7a docenten docenten
6 sp. Spaanse en Spaans-Amerikaanse literatuur II: historisch overzicht V0AO8A docenten docenten
Spaanse en Spaans-Amerikaanse literatuur II: historisch overzicht (6 sp.) V0AO8a docenten docenten
-
Taalkunde Spaans
4 sp. Spaanse taalkunde I V0AP0A docenten docenten
Spaanse taalkunde I (4 sp.) V0AP0a docenten docenten
6 sp. Spaanse taalkunde II V0AP1A docenten- B.Cornillie
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
docenten
- B.Cornillie
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
Spaanse taalkunde II (6 sp.) V0AP1a docenten- B.Cornillie
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
docenten
- B.Cornillie
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
-
Taal- en tekst Spaans
8 sp. Spaans: taal & tekst I V0AP5A docenten docenten
- D.Vandebosch
- B.García Cortijo (medewerker)
- I.Van Damme (medewerker)
Spaans: taal & tekst I, deel 1 (5 sp.) V0AP3a docenten docenten
- D.Vandebosch
- B.García Cortijo (medewerker)
- I.Van Damme (medewerker)
Spaans: taal & tekst I, deel 2 (3 sp.) V0AP4a docenten docenten
- D.Vandebosch
- B.García Cortijo (medewerker)
- I.Van Damme (medewerker)
8 sp. Spaans: taal & tekst II V0AP8A docenten docenten
- D.Vandebosch
- B.García Cortijo (medewerker)
- I.Van Damme (medewerker)
Spaans: taal & tekst II, deel 1 (4 sp.) V0AP6a docenten- D.Vandebosch
- B.García Cortijo (medewerker)
docenten
- D.Vandebosch
- B.García Cortijo (medewerker)
Spaans: taal & tekst II, deel 2 (4 sp.) V0AP7a docenten docenten
- D.Vandebosch
- B.García Cortijo (medewerker)
- I.Van Damme (medewerker)
-
-
-
Doorstroomoptie toegepaste taalkunde
De studenten die de doorstroomoptie toegepaste taalkunde volgen, zetten hun opleiding verder in de Bachelor in de toegepaste taalkunde in Antwerpen. Studenten binnen de doorstroomoptie die twee vreemde talen combineren, gaan in de derde fase naar Antwerpen. Studenten binnen de doorstroomoptie die een vreemde taal met de optie bedrijfswetenschappen combineren, gaan al in de tweede fase naar Antwerpen.
-
Algemene vorming
4 sp. L-Filosofische grondslagen van de geesteswetenschappen V0ZF8A docenten docenten
L-Filosofische grondslagen van de geesteswetenschappen (4 sp.) V0ZF8a docenten docenten
4 sp. Algemene taalwetenschap I V0AA3A docenten docenten
Algemene taalwetenschap I (4 sp.) V0AA3a docenten docenten
4 sp. Algemene literatuurwetenschap I V0AA5A docenten- N.
- Z.Ghyselinck (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- Z.Ghyselinck (plaatsvervanger)
Algemene literatuurwetenschap I (4 sp.) V0AA5a docenten- N.
- Z.Ghyselinck (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- Z.Ghyselinck (plaatsvervanger)
4 sp. L-Informatievaardigheden V0YR4A docenten docenten
- D.Verbeke (coördinator)
- L.De Wachter
- D.Verbeke
L-Informatievaardigheden (4 sp.) V0YR4a docenten docenten
4 sp. L-Dataverwerking V0YR1A docenten- M.Fantoli
- M.De Clerck (medewerker)
docenten
- M.Fantoli
- M.De Clerck (medewerker)
L-Dataverwerking (4 sp.) V0YR2a docenten- M.Fantoli
- M.De Clerck (medewerker)
docenten
- M.Fantoli
- M.De Clerck (medewerker)
3 sp. Religie, zingeving en levensbeschouwing P0S31A docenten docenten
Religie, zingeving en levensbeschouwing (3 sp.) P0S31a docenten docenten
-
Toegepaste taalkunde
3 sp. Inleiding in de toegepaste taalkunde V0BU4A docenten- N.
- S.Seynhaeve (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- S.Seynhaeve (plaatsvervanger)
Inleiding in de toegepaste taalkunde (3 sp.) V0BU4a docenten- N.
- S.Seynhaeve (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- S.Seynhaeve (plaatsvervanger)
4 sp. Taal- en vertaaltechnologie V0LJ2A docenten- N.
- A.Tack (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- A.Tack (plaatsvervanger)
Taal- en vertaaltechnologie (4 sp.) V0LJ2a docenten- N.
- A.Tack (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- A.Tack (plaatsvervanger)
4 sp. Onderzoeksmethoden voor toegepaste taalkunde V0BU5A docenten docenten
- N.
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
- S.Seynhaeve (plaatsvervanger)
Onderzoeksmethoden voor toegepaste taalkunde (4 sp.) V0BU5a docenten docenten
- N.
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
- S.Seynhaeve (plaatsvervanger)
-
Nederlands
6 sp. Nederlandse taalkunde 1 V0LJ3A docenten- J.Van Craenenbroeck
- M.Farasyn (plaatsvervanger)
docenten
- J.Van Craenenbroeck
- M.Farasyn (plaatsvervanger)
Nederlandse taalkunde 1: basiscollege (6 sp.) V0AM8a docenten- J.Van Craenenbroeck
- M.Farasyn (plaatsvervanger)
docenten
- J.Van Craenenbroeck
- M.Farasyn (plaatsvervanger)
4 sp. Nederlandse taalbeheersing I V0UD2A docenten- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
docenten
- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
Nederlandse taalbeheersing I: achtergronden (3 sp.) V0UD3a docenten docenten
Nederlandse taalbeheersing I: uitspraakpracticum (1 sp.) V0UD4a docenten- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
docenten
- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
4 sp. Nederlandse taalbeheersing II V0UD5A docenten- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
docenten
- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
Nederlandse taalbeheersing II: toepassingen (3 sp.) V0UD6a docenten- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
docenten
- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
Nederlandse taalbeheersing II: spreek- en presentatietechnieken (1 sp.) V0UD7a docenten- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
docenten
- D.Van De Mieroop
- M.Carette (medewerker)
4 sp. Nederlands: schrijven en reviseren V0LJ4A docenten docenten
- N.
- I.Delaere (medewerker)
- S.Seynhaeve (plaatsvervanger)
Nederlands: schrijven en reviseren (4 sp.) V0LJ4a docenten docenten
- N.
- I.Delaere (medewerker)
- S.Seynhaeve (plaatsvervanger)
-
-
Modules doorstroomoptie toegepaste taalkunde
Studenten kiezen uit de onderstaande modules ofwel twee vreemde talen (keuze uit Duits, Engels, Frans en Spaans) ofwel één vreemde taal (keuze uit Duits, Engels en Frans) aangevuld met de module bedrijfswetenschappen. Studenten die een vreemde taal met bedrijfswetenschappen combineren, nemen geen literatuurvak op van hun vreemde taal.
-
Taalmodule Duits
Alle opleidingsonderdelen zijn verplicht.
-
Literatuur Duits
De student kiest een opleidingsonderdeel.
6 sp. Geschiedenis van de Duitse literatuur I (van de middeleeuwen tot het realisme) V0AB2A docenten docenten
Geschiedenis van de Duitse literatuur I (van de middeleeuwen tot het realisme) (6 sp.) V0AB2a docenten docenten
6 sp. Geschiedenis van de Duitse literatuur II (van naturalisme tot heden) V0AB3A docenten docenten
Geschiedenis van de Duitse literatuur II (van naturalisme tot heden) (6 sp.) V0AB3a docenten docenten
-
Taalkunde Duits
6 sp. Duitse taalkunde (systeemlinguïstiek) I V0AC2A docenten docenten
Duitse taalkunde (systeemlinguïstiek) I, deel 1 (4 sp.) V0AC0a docenten docenten
Duitse taalkunde (systeemlinguïstiek) I, deel 2 (2 sp.) V0AC1a docenten docenten
6 sp. Duitse taalkunde (systeemlinguïstiek) II V0AC3A docenten docenten
Duitse taalkunde (systeemlinguïstiek) II (6 sp.) V0AC3a docenten docenten
-
Taal- en tekst Duits
8 sp. Duits: taal & tekst I V0AC9A docenten- K.Feyaerts (coördinator)
- B.Philipsen
docenten
- K.Feyaerts (coördinator)
- B.Philipsen
Duits: taal & tekst I, deel 1a (3 sp.) V0AC7a docenten docenten
Duits: taal & tekst I, deel 1b (2 sp.) V0AC8a docenten docenten
Duits: taal en tekst I, deel 2 (3 sp.) V0TK4a docenten docenten
8 sp. Duits: taal & tekst II V0AD2A docenten docenten
- A.Gilleir (coördinator)
- K.Feyaerts
- A.Gilleir
Duits: taal & tekst II (8 sp.) V0AD0a docenten docenten
-
-
Taalmodule Engels
Alle opleidingsonderdelen zijn verplicht.
-
Literatuur Engels
Studenten TT in de talencombinatie Engels-Spaans en Engels-Frans volgen het alternerend aanbod Engelse literatuur in fase 2. Studenten Engels-Duits volgen het alternerend aanbod Engelse literatuur in fase 1. Voor studenten maakt het tweejaarlijks opleidingsonderdeel dat ze opnamen bij hun start in de opleiding, deel uit van hun eerste-fasepakket. Zij kunnen het opleidingsonderdeel hernemen in het jaar dat het niet aangeboden wordt.
6 sp. Geschiedenis van de Engelse literatuur, 600-1800 A V0BN0A docenten docenten
Geschiedenis van de Engelse literatuur, 600-1800: hoorcolleges (4 sp.) V0BN0a docenten docenten
Geschiedenis van de Engelse literatuur, 600-1800 A: werkcolleges (2 sp.) V0BN1a docenten docenten
6 sp. Geschiedenis van de Engelse literatuur, 1800-heden A V0BN4A docenten docenten
Geschiedenis van de Engelse literatuur, 1800-heden: hoorcolleges (4 sp.) V0BN4a docenten docenten
Geschiedenis van de Engelse literatuur, 1800-heden A: werkcolleges (2 sp.) V0BN5a docenten docenten
-
Taalkunde Engels
6 sp. Engelse taalkunde I V0AD7A docenten docenten
- B.Szmrecsanyi (coördinator)
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
- B.Szmrecsanyi
Engelse taalkunde I (6 sp.) V0AD7a docenten docenten
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
- B.Szmrecsanyi
6 sp. Engelse taalkunde II V0AD8A docenten docenten
- L.Heyvaert (coördinator)
- H.De Smet
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
Engelse taalkunde II (6 sp.) V0AD8a docenten docenten
- H.De Smet
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
-
Taal- en tekst Engels
8 sp. Engels: taal & tekst I V0AE6A docenten- S.De Smyter
- L.Dutry (medewerker)
docenten
- S.De Smyter
- L.Dutry (medewerker)
Engels: taal & tekst I, deel 1 (3 sp.) V0AE4a docenten docenten
Engels: taal & tekst I, deel 2 (5 sp.) V0AE5a docenten- S.De Smyter
- L.Dutry (medewerker)
docenten
- S.De Smyter
- L.Dutry (medewerker)
8 sp. Engels: taal & tekst II V0AE9A docenten- S.De Smyter (coördinator)
- T.Toremans
docenten
- S.De Smyter (coördinator)
- T.Toremans
Engels: taal & tekst II, deel 1 (4 sp.) V0AE7a docenten docenten
Engels: taal & tekst II, deel 2 (4 sp.) V0AE8a docenten docenten
-
-
Taalmodule Frans
Alle opleidingsonderdelen zijn verplicht.
-
Literatuur Frans
Studenten TT in de talencombinatie Frans-Spaans volgen het alternerend aanbod Franse literatuur in fase 2. Studenten Frans-Duits en Frans-Engels volgen het alternerend aanbod Franse literatuur in fase 1.
Voor studenten maakt het tweejaarlijks opleidingsonderdeel dat ze opnamen bij hun start in de opleiding, deel uit van hun eerste-fasepakket. Zij kunnen het opleidingsonderdeel hernemen in het jaar dat het niet aangeboden wordt.6 sp. Geschiedenis van de Franse literatuur I: 1800 tot heden V0AF0A docenten docenten
Geschiedenis van de Franse literatuur I: 1800 tot heden (6 sp.) V0AF0a docenten docenten
6 sp. Geschiedenis van de Franse literatuur II: van de middeleeuwen tot 1800 - A V0AF1A docenten- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
docenten
- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
Geschiedenis van de Franse literatuur II: van de middeleeuwen tot 1800: hoorcolleges (4 sp.) V0AF1a docenten- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
docenten
- B.Vanacker
- A.Van Assche (medewerker)
Geschiedenis van de Franse literatuur II: van de middeleeuwen tot 1800 A: werkcolleges (2 sp.) V0BR9a docenten docenten
-
Taalkunde Frans
6 sp. Franse taalkunde I V0AF8A docenten- C.Eggermont (coördinator)
- M.Goyens
docenten
- C.Eggermont (coördinator)
- M.Goyens
Franse taalkunde I: Grammatica (4.5 sp.) V0AF8a docenten docenten
Franse taalkunde I: Fonetica (1.5 sp.) V0BD7a docenten docenten
6 sp. Franse taalkunde II V0AF9A docenten docenten
- P.Desmet (coördinator)
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
- M.Goyens
Franse taalkunde II: syntaxis (4.5 sp.) V0AF4a docenten- P.Desmet
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
docenten
- P.Desmet
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
Franse taalkunde II: fonetiek en fonologie (1.5 sp.) V0AF7a docenten docenten
-
Taal- en tekst Frans
8 sp. Frans: taal & tekst I V0AG3A docenten- C.Eggermont (coördinator)
- M.Goyens
docenten
- C.Eggermont (coördinator)
- M.Goyens
Frans: Taal & tekst I, deel 1a: mondelinge taalbeheersing en uitspraakcorrectie (2 sp.) V0AG1a docenten docenten
Frans: taal & tekst I, deel 1b: schriftelijke taalbeheersing (1 sp.) V0AG2a docenten docenten
Frans: taal & tekst I, deel 2a: lexicon (2 sp.) V0UD0a docenten docenten
Frans: taal & tekst I, deel 2b: grammatica en spelling (3 sp.) V0UD1a docenten docenten
8 sp. Frans: taal & tekst II V0AG6A docenten docenten
- B.Vanacker (coördinator)
- C.Eggermont
- M.Goyens
- B.Vanacker
Frans: taal & tekst II: mondelinge taalbeheersing - uitspraakcorrectie (2.5 sp.) V0AD9a docenten docenten
Frans: Taal en Tekst II: schriftelijke taalbeheersing (2.5 sp.) V0AG5a docenten docenten
Frans: taal & tekst II: lexicon (2 sp.) V0AG4a docenten docenten
Frans: taal en tekst II: grammatica en spelling (1 sp.) V0YE4a docenten docenten
-
-
Taalmodule Spaans
Alle opleidingsonderdelen zijn verplicht.
-
Cultuur Spaans
4 sp. Kennismaking met de Spaanstalige wereld V0AO6A docenten docenten
Kennismaking met de Spaanstalige wereld (4 sp.) V0AO6a docenten docenten
-
Literatuur Spaans
4 sp. Spaanse en Spaans-Amerikaanse literatuur I: hedendaagse periode V0AO7A docenten docenten
Spaanse en Spaans-Amerikaanse literatuur I: hedendaagse periode (4 sp.) V0AO7a docenten docenten
-
Taalkunde Spaans
4 sp. Spaanse taalkunde I V0AP0A docenten docenten
Spaanse taalkunde I (4 sp.) V0AP0a docenten docenten
6 sp. Spaanse taalkunde II V0AP1A docenten- B.Cornillie
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
docenten
- B.Cornillie
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
Spaanse taalkunde II (6 sp.) V0AP1a docenten- B.Cornillie
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
docenten
- B.Cornillie
- M.Molenaers (plaatsvervanger)
-
Taal- en tekst Spaans
8 sp. Spaans: taal & tekst I V0AP5A docenten docenten
- D.Vandebosch
- B.García Cortijo (medewerker)
- I.Van Damme (medewerker)
Spaans: taal & tekst I, deel 1 (5 sp.) V0AP3a docenten docenten
- D.Vandebosch
- B.García Cortijo (medewerker)
- I.Van Damme (medewerker)
Spaans: taal & tekst I, deel 2 (3 sp.) V0AP4a docenten docenten
- D.Vandebosch
- B.García Cortijo (medewerker)
- I.Van Damme (medewerker)
8 sp. Spaans: taal & tekst II V0AP8A docenten docenten
- D.Vandebosch
- B.García Cortijo (medewerker)
- I.Van Damme (medewerker)
Spaans: taal & tekst II, deel 1 (4 sp.) V0AP6a docenten- D.Vandebosch
- B.García Cortijo (medewerker)
docenten
- D.Vandebosch
- B.García Cortijo (medewerker)
Spaans: taal & tekst II, deel 2 (4 sp.) V0AP7a docenten docenten
- D.Vandebosch
- B.García Cortijo (medewerker)
- I.Van Damme (medewerker)
-
-
Module bedrijfswetenschappen
6 sp. De globale economie D0W67A docenten docenten
De globale economie (4.5 sp.) D0W67a docenten docenten
De globale economie: werkcollege (1.5 sp.) D0X22a docenten docenten
6 sp. Markten en prijzen D0W68A docenten- L.Cherchye (coördinator)
- M.Verschelde
docenten
- L.Cherchye (coördinator)
- M.Verschelde
Markten en prijzen (4.5 sp.) D0W68a docenten docenten
Markten en prijzen: werkcollege (1.5 sp.) D0X23a docenten docenten
6 sp. Inleiding tot het economisch recht (TEW) D0W11A docenten docenten
Inleiding tot het recht (4 sp.) D0W11a docenten docenten
Capita selecta economisch recht (2 sp.) D0Y22a docenten docenten
-
-