Educatieve master in de cultuurwetenschappen (verkort programma) (Aalst) (60 sp.) Master of Science
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Rechtstreeks
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
Na toelating
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
- Master in de Europese studies: transnationale en mondiale perspectieven (Leuven)
- Master in de culturele studies (Leuven)
- Master in de sociale en culturele antropologie (Leuven)
- Master in de taal- en regiostudies: arabistiek en islamkunde (Leuven)
- Master of Cultural Studies (Leuven)
- Master of European Studies: Transnational and Global Perspectives (Leuven)
- Master of History (Leuven)
- Master of Social and Cultural Anthropology (Leuven)
Nederlandstalige kandidaten uit de Master of History worden rechtstreeks toegelaten
De toelating tot de opleiding wordt aangevraagd bij de studieloopbaanbegeleider.
De bovenstaande opleidingen worden toegelaten tot de Educatieve master in de cultuurwetenschappen – verkort programma indien daar een BA in de geschiedenis, een BA in de archeologie, een BA in de kunstwetenschappen of een BA in de musicologie aan vooraf is gegaan.
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is C1 van het ERK (Europees referentiekader). Studenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten kunnen dit bewijzen aan de hand van één van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiency
Studenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten die bij aanvang van de opleiding beschikken over het niveau B2, kunnen reeds opleidingsonderdelen (behalve die gerelateerd aan stage) opnemen via een creditcontract en gelijktijdig hun taalniveau bijspijkeren tot het vereiste niveau C1.
Bijkomende informatie
Alle andere dan de hierboven beschreven groepen kunnen enkel op dossier worden toegelaten. Kandidaten dienen in elk geval hun MA te hebben behaald om voor de EM Cultuurwetenschappen (60 sp) te kunnen inschrijven. Kandidaten kunnen een toelatingsaanvraag doen via dit aanvraagformulier.
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaat-studenten die hun diploma(s) niet behaalden aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat voldoende inhoudelijke overeenkomst vertoont met de diploma’s uit de Vlaamse Gemeenschap die vermeld worden onder de rubriek “Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap”.Toelating moet altijd tijdig aangevraagd worden via de online aanvraagprocedure voor studenten met een niet-Vlaamse vooropleiding: https://www.kuleuven.be/application/instructiesnederlands
Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten.
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is C1 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van één van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiencyStudenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten die bij aanvang van de opleiding beschikken over het niveau B2, kunnen reeds opleidingsonderdelen (behalve die gerelateerd aan stage) opnemen via een creditcontract en gelijktijdig hun taalniveau bijspijkeren tot het vereiste niveau C1.
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Rechtstreeks
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
Na toelating
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
- Master in de Europese studies: transnationale en mondiale perspectieven (Leuven)
- Master in de culturele studies (Leuven)
- Master in de sociale en culturele antropologie (Leuven)
- Master in de taal- en regiostudies: arabistiek en islamkunde (Leuven)
- Master of Cultural Studies (Leuven)
- Master of European Studies: Transnational and Global Perspectives (Leuven)
- Master of History (Leuven)
- Master of Social and Cultural Anthropology (Leuven)
Nederlandstalige kandidaten uit de Master of History worden rechtstreeks toegelaten
De toelating tot de opleiding wordt aangevraagd bij de studieloopbaanbegeleider.
De bovenstaande opleidingen worden toegelaten tot de Educatieve master in de cultuurwetenschappen – verkort programma indien daar een BA in de geschiedenis, een BA in de archeologie, een BA in de kunstwetenschappen of een BA in de musicologie aan vooraf is gegaan.
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is C1 van het ERK (Europees referentiekader). Studenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten kunnen dit bewijzen aan de hand van één van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiency
Studenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten die bij aanvang van de opleiding beschikken over het niveau B2, kunnen reeds opleidingsonderdelen (behalve die gerelateerd aan stage) opnemen via een creditcontract en gelijktijdig hun taalniveau bijspijkeren tot het vereiste niveau C1.
Bijkomende informatie
Alle andere dan de hierboven beschreven groepen kunnen enkel op dossier worden toegelaten. Kandidaten dienen in elk geval hun MA te hebben behaald om voor de EM Cultuurwetenschappen (60 sp) te kunnen inschrijven. Kandidaten kunnen een toelatingsaanvraag doen via dit aanvraagformulier.
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaat-studenten die hun diploma(s) niet behaalden aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat voldoende inhoudelijke overeenkomst vertoont met de diploma’s uit de Vlaamse Gemeenschap die vermeld worden onder de rubriek “Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap”.Toelating moet altijd tijdig aangevraagd worden via de online aanvraagprocedure voor studenten met een niet-Vlaamse vooropleiding: https://www.kuleuven.be/application/instructiesnederlands
Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten.
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is C1 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van één van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiencyStudenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten die bij aanvang van de opleiding beschikken over het niveau B2, kunnen reeds opleidingsonderdelen (behalve die gerelateerd aan stage) opnemen via een creditcontract en gelijktijdig hun taalniveau bijspijkeren tot het vereiste niveau C1.
-
Het programma verandert in het academiejaar 2024-2025. Voor studenten ingeschreven vóór het academiejaar 2024-2025 geldt het volgende:
- Met ingang van 2024-2025 schrijven studenten in in het nieuwe curriculum en werken het opgenomen studietraject af. Verworven credits worden behouden en aangevuld met opleidingsonderdelen uit het nieuwe curriculum.
- Het programma is niet zwaarder, noch uitgebreider. In een aantal gevallen zijn er overgangsmaatregelen (uitdovende opleidingsonderdelen uit het oude curriculum) mogelijk: indien zo, dan worden deze vermeld in de programmagids en gecommuniceerd via Toledo.
In geval van vragen bij het samenstellen van het individueel studieprogramma neemt de student contact op met de studieloopbaanbegeleider.
Studenten die al een creditbewijs hebben verworven voor een opleidingsonderdeel dat deel uitmaakt van het programma van een EM, kunnen hiervoor een vrijstelling aanvragen. Dat geldt ook voor keuzevakken in de EM.
Studenten kunnen opleidingsonderdelen van andere vestigingsplaatsen in hun studieprogramma opnemen. Voor een aantal keuzeopleidingsonderdelen wordt het toegelaten aantal studenten beperkt. Indien dit van toepassing is wordt dit vermeld in de ECTS-fiche van het opleidingsonderdeel.-
Algemene educatieve vorming
Studenten nemen verplicht “Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 1”, “Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2” en “Bouwstenen van een krachtige leeromgeving” op. Dit kan telkens in het eerste of tweede semester.
Studenten die “Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2” (6 sp) moeten hernemen, nemen “Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2” (3 sp) en “Bouwstenen van een krachtige leeromgeving” niet op maar nemen het betreffende opleidingsonderdeel op uit de groep Overgangsmaatregelen.-
Overgangsmaatregelen
Studenten die LIMBO2 reeds opnamen, maar nog niet afwerkten, kunnen het OPO afwerken volgens de huidige afspraken.
Reeds verworven LIMBO punten blijven 2 academiejaren geldig.6 sp. Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2 (sem 1) P0V18A docenten docenten
Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2: events (sem 1) (4 sp.) P0V18a docenten Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2: opdracht (sem 1) (2 sp.) P0V19a docenten docenten
6 sp. Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2 (sem 2) P0V20A docenten docenten
Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2: events (sem 2) (4 sp.) P0V20a docenten Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2: opdracht (sem 2) (2 sp.) P0V21a docenten docenten
-
Vakdidactisch luik
Je kiest verplicht één van onderstaande vakdidactieken en volgt de opleidingsonderdelen die bij deze vakdidactiek horen (9 sp. in totaal). Je hebt 30 studiepunten domeinkennis nodig om een vakdidactiek op te nemen. Om te weten of je toegang hebt tot een bepaalde vakdidactiek, vul je het aanvraagformulier op deze website in.
-
Vakdidactiek geschiedenis
-
Vakdidactiek kunstwetenschappen
3 sp. Omgaan met de kunsten in de praktijk F0ZA5A docenten docenten
- B.Dekeyzer (coördinator)
- P.Bergé
- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
- M.Swolfs (medewerker)
Omgaan met de kunsten in de praktijk (3 sp.) F0ZA5a docenten docenten
- P.Bergé
- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
- M.Swolfs (medewerker)
6 sp. Vakdidactiek kunstwetenschappen O0G56A docenten docenten
- B.Dekeyzer (coördinator)
- P.Bergé
- B.Dekeyzer
Vakdidactiek kunstwetenschappen (3 sp.) F0ZA3a docenten docenten
Vakdidactiek van de kunsten (3 sp.) O0G56a docenten docenten
-
Vakdidactiek musicologie
3 sp. Omgaan met de kunsten in de praktijk F0ZA5A docenten docenten
- B.Dekeyzer (coördinator)
- P.Bergé
- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
- M.Swolfs (medewerker)
Omgaan met de kunsten in de praktijk (3 sp.) F0ZA5a docenten docenten
- P.Bergé
- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
- M.Swolfs (medewerker)
6 sp. Vakdidactiek musicologie O0G57A docenten- P.Bergé (coördinator)
- B.Dekeyzer
docenten
- P.Bergé (coördinator)
- B.Dekeyzer
Vakdidactiek musicologie (3 sp.) F0ZA6a docenten docenten
Vakdidactiek van de kunsten (3 sp.) O0G56a docenten docenten
-
-
Stage
Je volgt het stagetraject dat aansluit bij de vakdidactiek van 9 sp. die je gekozen hebt (totaal 21 sp.).
Je volgt de stagesessies op dezelfde campus van de gekozen vakdidactiek.-
Stage geschiedenis
Wanneer je een bijkomende vakdidactiek opneemt, volg je 'Stage geschiedenis 2' (9 sp) niet en neem je het betreffende opleidingsonderdeel ‘Stage bijkomende vakdidactiek' (9 sp) op in de plaats.
Studenten die reeds een credit behaalden voor F0YX7A 'Diversiteitsstage Letteren' moeten P0W39A 'Leraar in een superdiverse samenleving' niet meer opnemen. -
Stage kunstwetenschappen
Studenten die reeds een credit behaalden voor F0YX7A 'Diversiteitsstage Letteren' moeten P0W39A 'Leraar in een superdiverse samenleving' niet meer opnemen.
3 sp. Leraar in een superdiverse samenleving P0W39A docenten docenten
Leraar in een superdiverse samenleving (3 sp.) P0W39a docenten docenten
9 sp. Kunst in het onderwijs 1 O0G52A docenten- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
docenten
- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
Initiatiestage kunst (3 sp.) O0G52a docenten- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
docenten
- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
Ingroeistage kunst (3 sp.) O0G53a docenten- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
docenten
- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
Doorgroeistage kunst (3 sp.) O0G54a docenten- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
docenten
- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
3 sp. Kunst in het onderwijs 2 O0G59A docenten- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
docenten
- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
Kunst in het onderwijs 2 (3 sp.) O0G59a docenten- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
docenten
- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
6 sp. Museumstage O0G60A docenten- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
docenten
- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
Museumstage (6 sp.) O0G60a docenten- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
docenten
- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
-
Stage musicologie
Studenten die reeds een credit behaalden voor F0YX7A 'Diversiteitsstage Letteren' moeten P0W39A 'Leraar in een superdiverse samenleving' niet meer opnemen.
3 sp. Leraar in een superdiverse samenleving P0W39A docenten docenten
Leraar in een superdiverse samenleving (3 sp.) P0W39a docenten docenten
9 sp. Muziek in het onderwijs 1 O0G55A docenten Muziek in het onderwijs 1 (9 sp.) O0G55a docenten 9 sp. Muziek in het onderwijs 2 O0G61A docenten Muziek in het onderwijs 2 (9 sp.) O0G61a docenten
-
Stage bijkomende vakdidactiek
Indien je één bijkomende vakdidactiek volgt, neem je het bijhorende opleidingsonderdeel 'Stage bijkomende vakdidactiek' op als onderdeel van het stagetraject van 21 studiepunten. Voor Geschiedenis is dit 'Initiatiestage geschiedenis' (3 sp) en 'Stage geschiedenis 1' (6 sp). Voor aardrijkskunde is dit 'Ingroeistage wetenschappen en technologie' (3 sp) en 'Doorgroeistage wetenschappen en technologie: vakdidactiek 2 (6 sp). Voor Kunstwetenschappen is dit ‘Kunst in het onderwijs 1”. Voor Musicologie is dit ‘Muziek in het onderwijs 1’.
-
-
Onderwijsonderzoek
6 sp. Onderwijsonderzoek P0U92A docenten docenten
- M.De Cock (coördinator)
- K.Goeman
- L.Sercu
- W.Van Dooren
Methodologische ondersteuningssessies (1 sp.) P0U92a docenten docenten
Onderzoeksopdracht (5 sp.) P0U93a docenten
-
Verbredend/verdiepend luik
Je volgt minstens 12 studiepunten uit de lijst van verbredende/verdiepende opleidingsonderdelen. De "Verbreding/verdieping geschiedenis" is enkel toegankelijk voor studenten die Vakdidactiek geschiedenis als eerste vakdidactiek gekozen hebben en de "Verbreding/verdieping kunstwetenschappen" enkel voor studenten die vakdidactiek kunstwetenschappen opnemen.
-
Verbreding/verdieping geschiedenis
Indien je Vakdidactiek geschiedenis als eerste vakdidactiek gekozen hebt, volg je verplicht Historische museumeducatie.
6 sp. Geschiedenis en onderwijs F0VE1A docenten- K.Van Nieuwenhuyse
- M.Wilke (plaatsvervanger)
docenten
- K.Van Nieuwenhuyse
- M.Wilke (plaatsvervanger)
Geschiedenis en onderwijs (6 sp.) F0VE1a docenten- K.Van Nieuwenhuyse
- M.Wilke (plaatsvervanger)
docenten
- K.Van Nieuwenhuyse
- M.Wilke (plaatsvervanger)
3 sp. Historische museumeducatie F0ZA0A docenten docenten
- K.Van Nieuwenhuyse
- B.Geerts (medewerker)
- H.Sterckx (medewerker)
- S.Van Marcke (medewerker)
Historische museumeducatie (3 sp.) F0ZA0a docenten docenten
- K.Van Nieuwenhuyse
- B.Geerts (medewerker)
- H.Sterckx (medewerker)
- S.Van Marcke (medewerker)
-
Verbreding/verdieping kunstwetenschappen
Indien je Vakdidactiek kunstwetenschappen als vakdidactiek gekozen hebt, volg je verplicht F0ZB4A - "Publieksbemiddeling in musea".
6 sp. Publieksbemiddeling in musea F0ZB4A docenten- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
docenten
- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
Publieksbemiddeling in musea: theorie (4 sp.) F0ZB4a docenten- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
docenten
- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
Publieksbemiddeling in musea: praktijk (2 sp.) F0ZB5a docenten- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
docenten
- B.Dekeyzer
- V.Hoflack (medewerker)
-
Uitbreiding vakdidactiek
Je kan een bijkomende vakdidactiek opnemen indien je 30 studiepunten behaald hebt in het betreffende domein. Je kan hiervoor kiezen uit onderstaande lijst of een bijkomende vakdidactiek uit een andere educatieve master opnemen. Om te weten of je toegang hebt tot een bepaalde vakdidactiek, vul je het aanvraagformulier op deze website in.
-
Vakdidactiek geschiedenis
Indien je geschiedenis als bijkomende vakdidactiek kiest, neem je onderstaande opleidingsonderdelen op.
-
Vakdidactiek kunstwetenschappen
Indien je kunstwetenschappen als bijkomende vakdidactiek kiest, neem je onderstaand opleidingsonderdeel op.
6 sp. Vakdidactiek kunstwetenschappen O0G56A docenten docenten
- B.Dekeyzer (coördinator)
- P.Bergé
- B.Dekeyzer
Vakdidactiek kunstwetenschappen (3 sp.) F0ZA3a docenten docenten
Vakdidactiek van de kunsten (3 sp.) O0G56a docenten docenten
-
Vakdidactiek musicologie
Indien je musicologie als bijkomende vakdidactiek kiest, neem je onderstaand opleidingsonderdeel op.
6 sp. Vakdidactiek musicologie O0G57A docenten- P.Bergé (coördinator)
- B.Dekeyzer
docenten
- P.Bergé (coördinator)
- B.Dekeyzer
Vakdidactiek musicologie (3 sp.) F0ZA6a docenten docenten
Vakdidactiek van de kunsten (3 sp.) O0G56a docenten docenten
-
Overige vakdidactieken
Studenten die de vakdidactiek aardrijkskunde opnemen worden sterk aangeraden ook het opleidingsonderdeel ‘Vakdidactiek aardrijkskunde – verdieping’ op te nemen.
-
-
Algemene verbreding/verdieping
-
Opleidingsonderdelen met afstandsonderwijs of studentenmobiliteit in internationale context
Onderstaande opleidingsonderdelen worden (bijna) volledig in afstandsonderwijs (synchroon of asynchroon) aangeboden of vergen studentenmobiliteit in een internationale context. Kijk voor meer informatie over de werkvorm in de ECTS-fiche van het opleidingsonderdeel.
Indien je het opleidingsonderdeel O0G40A – Approaches to Innovative Teaching wenst op te nemen, moet je je eveneens inschrijven aan Thomas More campus Vorselaar. Meer informatie vind je op deze website.3 sp. Positief gedragsmanagement voor leraren (sem 1) L09P0A docenten docenten
Positief gedragsmanagement voor leraren (sem 1) (3 sp.) L09P0a docenten docenten
6 sp. Lesgeven binnen volwassenenvorming P0X27A docenten- J.Medaer (coördinator)
- J.Vandenabeele
docenten
- J.Medaer (coördinator)
- J.Vandenabeele
Lesgeven binnen volwassenenvorming: algemene en specifieke eigenheden van het volwassenenvormingsveld in Vlaanderen (3 sp.) P0X27a docenten docenten
Lesgeven binnen volwassenenvorming: onderzoek naar motivatie van vormingskeuze bij volwassenen (3 sp.) P0X34a docenten docenten
3 sp. Media, innovatie en leren HEM15A docenten- K.Goeman (coördinator)
docenten
- K.Goeman (coördinator)
Media, innovatie en leren (3 sp.) HEM15a docenten docenten
3 sp. Teacher Education in an International Perspective D0A00A docenten Teacher Education in an International Perspective (3 sp.) D0A00a docenten- N.
- O.Holz (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- O.Holz (plaatsvervanger)
6 sp. Europees burgerschap S0O96A docenten- K.Grimonprez (coördinator)
- N.
docenten
- K.Grimonprez (coördinator)
- N.
EU-burgerschapseducatie: casussen over EU-rechten en -waarden (3 sp.) S0O96a docenten docenten
EU-leraar (3 sp.) S0O97a docenten docenten
3 sp. Approaches to Innovative Teaching – Global Perspectives O0G40A docenten- N.
docenten
- N.
Approaches to Innovative Teaching – Global Perspectives (3 sp.) O0G40a docenten- N.
docenten
- N.
3 sp. Positief gedragsmanagement voor leraren (sem 2) L09P1A docenten docenten
Positief gedragsmanagement voor leraren (sem 2) (3 sp.) L09P1a docenten docenten
6 sp. Didactiek van het hoger onderwijs P0V27B docenten docenten
- M.Vandecandelaere
- A.Verburgh (plaatsvervanger)
- W.Schouteden (medewerker)
Didactiek van het hoger onderwijs: opdracht (1 sp.) O0G78a docenten docenten
- M.Vandecandelaere
- A.Verburgh (plaatsvervanger)
- W.Schouteden (medewerker)
Didactiek van het hoger onderwijs (5 sp.) P0V27a docenten docenten
- M.Vandecandelaere
- A.Verburgh (plaatsvervanger)
- W.Schouteden (medewerker)
5 sp. Theologie, religie en onderwijs A01D9A docenten docenten
Theologie, Religie en Onderwijs (5 sp.) A01D9a docenten docenten
6 sp. Jongeren, onderwijs en kwetsbaarheid: service-learning binnen de educatieve master S0I29A docenten docenten
- E.Claes (coördinator)
- O.Agirdag
- E.Claes
- G.Galle
- K.Van Nieuwenhuyse
- D.Sampermans (medewerker)
Jongeren, onderwijs en kwetsbaarheid: service-learning binnen de educatieve master (6 sp.) S0I29a docenten docenten
-
Opleidingsonderdelen uit professionele bachelors campus Aalst
Studenten kiezen maximum 6 studiepunten uit deze groep.
Indien je opleidingsonderdelen uit deze groep wenst op te nemen, moet je je eveneens inschrijven aan de betreffende hogeschool. Meer informatie vind je op deze website.4 sp. Brede zorg (Aalst, afstandsonderwijs) O0G04A docenten- N.
docenten
- N.
Brede zorg (Aalst, afstandsonderwijs) (4 sp.) O0G04a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Brede zorg (Aalst, afstandsonderwijs) O0E81A docenten- N.
docenten
- N.
Brede zorg (Aalst, afstandsonderwijs) (4 sp.) O0E81a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Brede zorg (Aalst, avondonderwijs) O0G05A docenten- N.
docenten
- N.
Brede zorg (Aalst, avondonderwijs) (4 sp.) O0G05a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Brede zorg (Aalst, avondonderwijs) O0F86A docenten- N.
docenten
- N.
Brede zorg (Aalst, avondonderwijs) (4 sp.) O0F86a docenten- N.
docenten
- N.
5 sp. Communiceren en verbinden (Aalst, afstandsonderwijs) O0E79A docenten- N.
docenten
- N.
Communiceren en verbinden (Aalst, afstandsonderwijs) (5 sp.) O0E79a docenten- N.
docenten
- N.
5 sp. Communiceren en verbinden (Aalst, afstandsonderwijs) O0E80A docenten- N.
docenten
- N.
Communiceren en verbinden (Aalst, afstandsonderwijs) (5 sp.) O0E80a docenten- N.
docenten
- N.
5 sp. Communiceren en verbinden (Aalst, avondonderwijs) O0G00A docenten- N.
docenten
- N.
Communiceren en verbinden (Aalst, avondonderwijs) (5 sp.) O0G00a docenten- N.
docenten
- N.
5 sp. Communiceren en verbinden (Aalst, avondonderwijs) O0G01A docenten- N.
docenten
- N.
Communiceren en verbinden (Aalst, avondonderwijs) (5 sp.) O0G01a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Communiceren en samenwerken (Aalst, afstandsonderwijs) O0G02A docenten- N.
docenten
- N.
Communiceren en samenwerken (Aalst, afstandsonderwijs) (4 sp.) O0G02a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Communiceren en samenwerken (Aalst, afstandsonderwijs) O0F87A docenten- N.
docenten
- N.
Communiceren en samenwerken (Aalst, afstandsonderwijs) (4 sp.) O0F87a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Communiceren en samenwerken (Aalst, avondonderwijs) O0G03A docenten- N.
docenten
- N.
Communiceren en samenwerken (Aalst, avondonderwijs) (4 sp.) O0G03a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Communiceren en samenwerken (Aalst, avondonderwijs) O0E82A docenten- N.
docenten
- N.
Communiceren en samenwerken (Aalst, avondonderwijs) (4 sp.) O0E82a docenten- N.
docenten
- N.
-
Opleidingsonderdelen aangeboden op andere campussen
Studenten kunnen ook opleidingsonderdelen opnemen die worden aangeboden op de andere campussen:
Campus Antwerpen, Campus Brugge, Campus Brussel, Campus Diepenbeek, Campus Geel, Campus Gent, Campus Kortrijk, Campus Leuven.
-
-
-