Schakelprogramma: Educatieve master in de gedragswetenschappen (Leuven) (61 sp.)
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Rechtstreeks
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
bachelor in het onderwijs (kleuteronderwijs, lager onderwijs, secundair onderwijs)
bachelor in het sociaal werk
bachelor in de orthopedagogie
bachelor in de toegepaste psychologie
bachelor in de gezinswetenschappen
bachelor in de pedagogie van het jonge kind
bachelor in de sociale readaptatiewetenschappen
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaat-studenten die hun diploma(s) niet behaalden aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat voldoende inhoudelijke overeenkomst vertoont met de diploma’s uit de Vlaamse Gemeenschap die vermeld worden onder de rubriek “Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap”.Toelating moet altijd tijdig aangevraagd worden via de online aanvraagprocedure voor studenten met een niet-Vlaamse vooropleiding: https://www.kuleuven.be/application/instructiesnederlands
Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten.
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is C1 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van één van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiencyStudenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten die bij aanvang van de opleiding beschikken over het niveau B2, kunnen reeds opleidingsonderdelen (behalve die gerelateerd aan stage) opnemen via een creditcontract en gelijktijdig hun taalniveau bijspijkeren tot het vereiste niveau C1.
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Rechtstreeks
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
bachelor in het onderwijs (kleuteronderwijs, lager onderwijs, secundair onderwijs)
bachelor in het sociaal werk
bachelor in de orthopedagogie
bachelor in de toegepaste psychologie
bachelor in de gezinswetenschappen
bachelor in de pedagogie van het jonge kind
bachelor in de sociale readaptatiewetenschappen
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaat-studenten die hun diploma(s) niet behaalden aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat voldoende inhoudelijke overeenkomst vertoont met de diploma’s uit de Vlaamse Gemeenschap die vermeld worden onder de rubriek “Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap”.Toelating moet altijd tijdig aangevraagd worden via de online aanvraagprocedure voor studenten met een niet-Vlaamse vooropleiding: https://www.kuleuven.be/application/instructiesnederlands
Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten.
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is C1 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van één van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiencyStudenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten die bij aanvang van de opleiding beschikken over het niveau B2, kunnen reeds opleidingsonderdelen (behalve die gerelateerd aan stage) opnemen via een creditcontract en gelijktijdig hun taalniveau bijspijkeren tot het vereiste niveau C1.
-
Alle groepen zijn verplicht.
In deze opleiding zijn alle opleidingsonderdelen met een geslaagd/niet geslaagd beoordeling niet tolereerbaar (cf. artikel 66 en 81 van het onderwijs- en examenreglement).-
Methodologische opleidingsonderdelen
Studenten nemen alle onderstaande opleidingsonderdelen verplicht op.
4 sp. Interpreteren, onderzoeken en theorie vormen, deel 1 P0R47A docenten docenten
Interpreteren, onderzoeken en theorie vormen, deel 1 (3.5 sp.) P0R47a docenten docenten
Interpreteren, onderzoeken en theorie vormen, deel 1: practicum (0.5 sp.) P0W77a docenten docenten
6 sp. Statistiek voor pedagogen P0R95A docenten- E.Ceulemans
- E.Schat (plaatsvervanger)
docenten
- E.Ceulemans
- E.Schat (plaatsvervanger)
Statistiek voor pedagogen: hoorcollege (4 sp.) P0R95a docenten- E.Ceulemans
- E.Schat (plaatsvervanger)
docenten
- E.Ceulemans
- E.Schat (plaatsvervanger)
Statistiek voor pedagogen: oefenzittingen (2 sp.) P0R96a docenten- E.Ceulemans
- E.Schat (plaatsvervanger)
docenten
- E.Ceulemans
- E.Schat (plaatsvervanger)
5 sp. Methoden van het wetenschappelijk onderzoek, Deel 1 P0V78B docenten docenten
Methoden van het wetenschappelijk onderzoek, Deel 1 (5 sp.) P0M24a docenten docenten
4 sp. Interpreteren, onderzoeken en theorie vormen, deel 2 P0L19B docenten docenten
Interpreteren, onderzoeken en theorie vormen, deel 2: hoorcolleges (3 sp.) P0L19a docenten docenten
Interpreteren, onderzoeken en theorie vormen, deel 2: practicum (1 sp.) P0T49a docenten docenten
6 sp. Statistics for Educational Scientists, Part 3 P0L17B docenten docenten
- G.Lafit (coördinator)
- E.Ceulemans
- G.Lafit
- N.
Statistics for Educational Scientists, Part 3: Theory (4 sp.) P0L17a docenten docenten
Statistiek voor pedagogen, deel 3: oefenzittingen (2 sp.) P0S17a docenten- G.Lafit
- N.
docenten
- G.Lafit
- N.
4 sp. Methoden van het wetenschappelijk onderzoek deel 2 P0W03A docenten docenten
- K.Phalet (coördinator)
- J.De Leersnyder
- K.Phalet
- G.Dekeyser (plaatsvervanger)
Kwalitatieve en gemengde methoden (4 sp.) P0M25a docenten docenten
- J.De Leersnyder
- K.Phalet
- G.Dekeyser (plaatsvervanger)
-
Domeinspecifieke opleidingsonderdelen gedrags- en maatschappijwetenschappen
Studenten nemen alle onderstaande opleidingsonderdelen verplicht op.
4 sp. Sociologie P0M31A docenten docenten
Sociologie (4 sp.) P0M31a docenten docenten
5 sp. Ontwikkelingspsychologie P0L59A docenten docenten
Ontwikkelingspsychologie (5 sp.) P0L59a docenten docenten
4 sp. Inleiding tot de wijsbegeerte P0M32A docenten docenten
Inleiding tot de wijsbegeerte (4 sp.) P0M32a docenten docenten
4 sp. Gedragsneurowetenschappen P0U11A docenten docenten
Gedragsneurowetenschappen (4 sp.) P0U11a docenten docenten
-
Luik leraarschap
-
Algemene educatieve vorming
Studenten nemen één van beide opleidingsonderdelen verplicht op.
6 sp. Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 1 (sem 1) P0V17A docenten- K.Aesaert (coördinator)
- O.Agirdag
- F.Depaepe
- J.Elen
- B.Henkens
- S.Nijs
- M.Simons
- S.Van Ruyskensvelde
- K.Van den Branden
- E.Vanassche
Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 1 (sem 1) (6 sp.) P0V17a docenten- K.Aesaert
- O.Agirdag
- F.Depaepe
- J.Elen
- B.Henkens
- S.Nijs
- M.Simons
- S.Van Ruyskensvelde
- K.Van den Branden
- E.Vanassche
6 sp. Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 1 (sem 2) P0V22A docenten- J.Elen (coördinator)
- K.Aesaert
- O.Agirdag
- F.Depaepe
- J.Elen
- B.Henkens
- S.Nijs
- M.Simons
- S.Van Ruyskensvelde
- K.Van den Branden
- E.Vanassche
Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 1 (sem 2) (6 sp.) P0V22a docenten- K.Aesaert
- O.Agirdag
- F.Depaepe
- J.Elen
- B.Henkens
- S.Nijs
- M.Simons
- S.Van Ruyskensvelde
- K.Van den Branden
- E.Vanassche
-
Opleidingsonderdelen ‘verdieping en verbreding’
Studenten kiezen uit onderstaande opleidingsonderdelen minstens 9 studiepunten.
4 sp. Gezondheidspsychologie P0M37A docenten docenten
Gezondheidspsychologie (4 sp.) P0M37a docenten docenten
4 sp. Ontwikkelingspsychologie, deel 2: adolescentie tot late volwassenheid P0M04A docenten docenten
Ontwikkelingspsychologie, deel 2 adolescentie tot late volwassenheid (4 sp.) P0M04a docenten docenten
4 sp. Orthopedagogiek: leerstoornissen P0L40B docenten- P.Ghesquière
- E.Gadeyne (plaatsvervanger)
docenten
- P.Ghesquière
- E.Gadeyne (plaatsvervanger)
Orthopedagogiek: leerstoornissen - colleges (4 sp.) P0L40a docenten- P.Ghesquière
- E.Gadeyne (plaatsvervanger)
docenten
- P.Ghesquière
- E.Gadeyne (plaatsvervanger)
4 sp. Geschiedenis van de psychologie P0M35A docenten docenten
Geschiedenis van de psychologie (4 sp.) P0M35a docenten docenten
5 sp. Sociale en culturele pedagogiek P0S63A docenten- J.Vandenabeele
- M.Joris (plaatsvervanger)
docenten
- J.Vandenabeele
- M.Joris (plaatsvervanger)
Sociale en culturele pedagogiek colleges (4 sp.) P0S63a docenten- J.Vandenabeele
- M.Joris (plaatsvervanger)
docenten
- J.Vandenabeele
- M.Joris (plaatsvervanger)
Sociale en culturele pedagogiek: analyse van een praktijk (1 sp.) P0T53a docenten- J.Vandenabeele
- M.Joris (plaatsvervanger)
docenten
- J.Vandenabeele
- M.Joris (plaatsvervanger)
5 sp. History of Education P0T31A docenten- P.Verstraete
- C.Rodriguez (plaatsvervanger)
docenten
- P.Verstraete
- C.Rodriguez (plaatsvervanger)
History of Education: Lectures (4 sp.) P0T31a docenten- P.Verstraete
- C.Rodriguez (plaatsvervanger)
docenten
- P.Verstraete
- C.Rodriguez (plaatsvervanger)
History of Education: Seminars (1 sp.) P0U47a docenten- P.Verstraete
- C.Rodriguez (plaatsvervanger)
docenten
- P.Verstraete
- C.Rodriguez (plaatsvervanger)
-
-