Stageproject (master) (B-KUL-D0E57A)






Doelstellingen
Bij het voltooien van de stage heeft de student de volgende leerresultaten bereikt:
1. De student krijgt een meer diepgaand en realistisch begrip over de verschillende aspecten die deel uitmaken van een professionele werkomgeving (zoals de werkplaatscondities, bedrijfscultuur, …). Daarnaast biedt een stage de student de mogelijkheid om een relevante professionele ervaring op te doen door zijn actieve deelname aan formele functionele activiteiten binnen de organisatie, maar ook doordat hij vertrouwd raakt met de informele organisatiestructuur.
2. De stage biedt de student een kader om nieuwe perspectieven te ontwikkelen met betrekking tot de kerncompetenties en versterkt de transfer van theorie naar praktijk. De student integreert theoretische kennis met praktijkervaringen en ontplooit zich zo verder binnen zijn discipline of vakgebied.
Bij het voltooien van de stage heeft de student een groei doorgemaakt op het vlak van een aantal breder inzetbare, persoonlijke en loopbaangerichte doelstellingen. De Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen formuleert hiertoe een aantal specifieke vormingsdoelen i.v.m. ‘Professionele vaardigheden en voorbereiding op de arbeidsmarkt’
Begintermen
Je kan als master student een 3SP stage doen op voorwaarde dat de volgende criteria behaald zijn:
je hebt maximum nog 12 studiepunten af te werken in de bacheloropleiding, het schakelprogramma of het voorbereidingsprogramma.
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
D0E58A : Stageproject (master)
D0E61A : Internship Project (master)
D0E62A : Internship Project (master)
Plaats in het onderwijsaanbod
- Master in de economische wetenschappen (Leuven) 60 sp.
- Master in de toegepaste economische wetenschappen (Leuven) 60 sp.
- Master in het informatiemanagement (Leuven) 60 sp.
- Master in de accountancy en het revisoraat (programma voor studenten gestart vóór 2024-2025 in de master en/of in het schakel- of voorbereidingsprogramma indien zij hiervoor kiezen) (Leuven) 60 sp.
- Master handelsingenieur (Leuven) 120 sp.
- Master handelsingenieur in de beleidsinformatica (Leuven) 120 sp.
- Master handelsingenieur in de beleidsinformatica (Leuven) (Minor: Information systems engineering en management) 120 sp.
- Master in de handelswetenschappen (dag + avond, programma voor studenten gestart vóór 2024-2025) (Brussel) 60 sp.
- Master in de handelswetenschappen (Antwerpen) 60 sp.
- Master in de beleidseconomie (programma voor studenten gestart in 2022-2023 of later) (Leuven) 60 sp.
- Master in het management (Programma voor studenten gestart in 2022-2023 of later) (Leuven) 60 sp.
- Master in de handelswetenschappen (programma voor studenten gestart in 2024-2025 of later) (Brussel) 60 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Stageproject (master) (B-KUL-D0E57a)




Inhoud
° De stage houdt rechtstreeks verband met de huidige opleiding van de student aan de FEB.
° De student gaat zelfstandig op zoek naar een mogelijke stageplaats.
° De student doet een stageaanvraag volgens de procedure die wordt beschreven op het FEB Studentenportaal.
° De student kan de stage enkel in het individueel studieprogramma opnemen na goedkeuring van de stagecoördinator en de dienst Onderwijs & Studenten.
Meer info op het FEB Studentenportaal.
Studiemateriaal
nvt
Evaluatieactiviteiten
Evaluatie: Stageproject (master) (B-KUL-D2E57a)
Toelichting
De beoordelingsschaal van dit opleidingsonderdeel is 'geslaagd/niet geslaagd'.
Evaluatiekenmerken
De beoordeling van de 3SP stage is gebaseerd op de volgende twee informatiebronnen:
1. Een functioneringsverslag ingevuld door de stagementor in het bedrijf
2. Een individueel reflectieverslag van de student
Meer info op het FEB Studentenportaal.
Bepaling eindresultaat
Het opleidingsonderdeel wordt, rekening houdend met de beoordeling van de stagementor, finaal beoordeeld door de facultaire stagecoördinator.
Indien de student niet deelneemt aan het functioneringsverslag en/of geen reflectieverslag indient, krijgt de student een ‘niet geslaagd’ voor het gehele opleidingsonderdeel.
Indien de deadline voor het inleveren van de evaluatiedocumenten niet wordt gerespecteerd, wordt de eindbeoordeling voor het opleidingsonderdeel een ‘niet geslaagd’, tenzij om een zwaarwichtige reden na aanvraag een nieuwe indieningsdatum wordt bepaald.
Aandachtspunt
Indien een student herhaaldelijk of op ernstige wijze de verplichtingen niet nakomt die werden beschreven in de overeenkomst met het projectbedrijf, wordt het stageproject stopgezet en wordt voor het opleidingsonderdeel een ‘niet geslaagd’ toegekend. De student heeft geen recht op een alternatieve opdracht, noch op een tweede examenkans.
Toelichting bij herkansen
Er is geen tweede examenkans.