Bachelor in de geneeskunde (programma voor studenten gestart in 2023-2024 of later) (Kortrijk) (180 sp.) Bachelor of Science
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Rechtstreeks
Voor deze opleiding gelden de algemene toelatingsvoorwaarden voor een bacheloropleiding:
1° een diploma van het secundair onderwijs, uitgereikt tot en met het schooljaar 2024-2025;
1°/1 een diploma secundair onderwijs, onderwijskwalificatie niveau 4, uitgereikt vanaf het schooljaar 2024-2025;
2° een diploma van het hoger onderwijs van het korte type met volledig leerplan;
3° een diploma van het hoger onderwijs voor sociale promotie, met uitzondering van het Getuigschrift Pedagogische Bekwaamheid, of
4° een diploma of certificaat, uitgereikt in het kader van het hoger beroepsonderwijs;
4°/1 een diploma van bachelor of master
Bijkomende informatie
Bovendien dient men na deelname aan het toelatingsexamen arts, zoals georganiseerd door de Vlaamse Overheid, de toelating gekregen te hebben om zich te mogen inschrijven voor de opleiding geneeskunde (gunstige rangschikking). Meer informatie over het toelatingsexamen is te vinden op http://www.toelatingsexamensvlaanderen.be/.
Deze toelatingsvoorwaarde geldt voor iedereen, ook wanneer vanuit een andere studierichting in de bacheloropleiding geneeskunde gestapt wordt. Toelating krijgen tot inschrijven voor de opleiding geneeskunde op basis van het toelatingsexamen arts is dus steeds een vereiste.
Mits het voldoen aan de voorwaarden van het toelatingsexamen arts kan men vanuit verschillende andere opleidingen, zoals bijvoorbeeld Biomedische Wetenschappen, Tandheelkunde, Bio-ingenieurswetenschappen, Farmacie en Kinesitherapie de overstap maken naar de Bachelor in de Geneeskunde. Een individueel aangepast programma wordt uitgewerkt met eventuele vrijstellingen vanuit de andere opleiding. Studenten die meer info wensen over zulke overstap dienen zich te wenden tot de coördinator van de opleiding geneeskunde, Pascal Ryckaert.
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaten met een niet-Vlaamse vooropleiding kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat krachtens een wettelijke norm, een Europese richtlijn of een internationale overeenkomst als gelijkwaardig met het Vlaams secundair diploma wordt beschouwd.Voorbeelden hiervan zijn:
- Certificat d'Enseignement Secondaire Supérieur
- International Baccalaureate Diploma
- European Baccalaureate diploma
Kandidaten wiens diploma niet tot bovenstaande categorie behoort, kunnen ook toelating krijgen mits hun diploma voldoende overeenstemt met een Vlaams secundair diploma en in het land van behalen toelating geeft tot gelijkaardige studies. Om deze overeenstemming vast te leggen kunnen extra testen worden opgevraagd.
Beide categorieën moeten, teneinde toelating tot een programma te bekomen, tijdig een online aanvraag indienen via de Dienst Admissions: http://www.kuleuven.be/application/instructiesnederlands.
Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina:
https://www.kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is B2 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van:Een certificaat dat bewijst dat men minstens 1 jaar secundaire of hogere studies met succes afrondde in voltijds Nederlandstalig onderwijs
Eén van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiency
Studenten die een positieve ranking behalen op toelatingsexamen arts zijn vrijgesteld van een extra taaltest.
Bijkomende voorwaarden
Bovendien dient men na deelname aan het toelatingsexamen arts, zoals georganiseerd door de Vlaamse overheid, de toelating gekregen te hebben om zich te mogen inschrijven voor de opleiding geneeskunde (gunstige rangschikking). Meer informatie over het toelatingsexamen is te vinden op http://www.toelatingsexamensvlaanderen.be/.Deze toelatingsvoorwaarde geldt voor iedereen, ook wanneer vanuit een andere studierichting in de bacheloropleiding geneeskunde gestapt wordt. Toelating krijgen tot inschrijven voor de opleiding geneeskunde op basis van het toelatingsexamen arts is dus steeds een vereiste.
Bijkomende informatie
Mits het voldoen aan de voorwaarden van het toelatingsexamen arts kan men vanuit verschillende andere opleidingen, zoals bijvoorbeeld Biomedische Wetenschappen, Tandheelkunde, Bio-ingenieurswetenschappen, Farmacie en Kinesitherapie de overstap maken naar de Bachelor in de Geneeskunde. Een individueel aangepast programma wordt uitgewerkt met eventuele vrijstellingen vanuit de andere opleiding. Studenten die meer info wensen over zulke overstap dienen zich te wenden tot de coördinator van de opleiding geneeskunde, Pascal Ryckaert.
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Rechtstreeks
Voor deze opleiding gelden de algemene toelatingsvoorwaarden voor een bacheloropleiding:
1° een diploma van het secundair onderwijs, uitgereikt tot en met het schooljaar 2024-2025;
1°/1 een diploma secundair onderwijs, onderwijskwalificatie niveau 4, uitgereikt vanaf het schooljaar 2024-2025;
2° een diploma van het hoger onderwijs van het korte type met volledig leerplan;
3° een diploma van het hoger onderwijs voor sociale promotie, met uitzondering van het Getuigschrift Pedagogische Bekwaamheid, of
4° een diploma of certificaat, uitgereikt in het kader van het hoger beroepsonderwijs;
4°/1 een diploma van bachelor of master
Bijkomende informatie
Bovendien dient men na deelname aan het toelatingsexamen arts, zoals georganiseerd door de Vlaamse Overheid, de toelating gekregen te hebben om zich te mogen inschrijven voor de opleiding geneeskunde (gunstige rangschikking). Meer informatie over het toelatingsexamen is te vinden op http://www.toelatingsexamensvlaanderen.be/.
Deze toelatingsvoorwaarde geldt voor iedereen, ook wanneer vanuit een andere studierichting in de bacheloropleiding geneeskunde gestapt wordt. Toelating krijgen tot inschrijven voor de opleiding geneeskunde op basis van het toelatingsexamen arts is dus steeds een vereiste.
Mits het voldoen aan de voorwaarden van het toelatingsexamen arts kan men vanuit verschillende andere opleidingen, zoals bijvoorbeeld Biomedische Wetenschappen, Tandheelkunde, Bio-ingenieurswetenschappen, Farmacie en Kinesitherapie de overstap maken naar de Bachelor in de Geneeskunde. Een individueel aangepast programma wordt uitgewerkt met eventuele vrijstellingen vanuit de andere opleiding. Studenten die meer info wensen over zulke overstap dienen zich te wenden tot de coördinator van de opleiding geneeskunde, Pascal Ryckaert.
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaten met een niet-Vlaamse vooropleiding kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat krachtens een wettelijke norm, een Europese richtlijn of een internationale overeenkomst als gelijkwaardig met het Vlaams secundair diploma wordt beschouwd.Voorbeelden hiervan zijn:
- Certificat d'Enseignement Secondaire Supérieur
- International Baccalaureate Diploma
- European Baccalaureate diploma
Kandidaten wiens diploma niet tot bovenstaande categorie behoort, kunnen ook toelating krijgen mits hun diploma voldoende overeenstemt met een Vlaams secundair diploma en in het land van behalen toelating geeft tot gelijkaardige studies. Om deze overeenstemming vast te leggen kunnen extra testen worden opgevraagd.
Beide categorieën moeten, teneinde toelating tot een programma te bekomen, tijdig een online aanvraag indienen via de Dienst Admissions: http://www.kuleuven.be/application/instructiesnederlands.
Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina:
https://www.kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is B2 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van:Een certificaat dat bewijst dat men minstens 1 jaar secundaire of hogere studies met succes afrondde in voltijds Nederlandstalig onderwijs
Eén van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiency
Studenten die een positieve ranking behalen op toelatingsexamen arts zijn vrijgesteld van een extra taaltest.
Bijkomende voorwaarden
Bovendien dient men na deelname aan het toelatingsexamen arts, zoals georganiseerd door de Vlaamse overheid, de toelating gekregen te hebben om zich te mogen inschrijven voor de opleiding geneeskunde (gunstige rangschikking). Meer informatie over het toelatingsexamen is te vinden op http://www.toelatingsexamensvlaanderen.be/.Deze toelatingsvoorwaarde geldt voor iedereen, ook wanneer vanuit een andere studierichting in de bacheloropleiding geneeskunde gestapt wordt. Toelating krijgen tot inschrijven voor de opleiding geneeskunde op basis van het toelatingsexamen arts is dus steeds een vereiste.
Bijkomende informatie
Mits het voldoen aan de voorwaarden van het toelatingsexamen arts kan men vanuit verschillende andere opleidingen, zoals bijvoorbeeld Biomedische Wetenschappen, Tandheelkunde, Bio-ingenieurswetenschappen, Farmacie en Kinesitherapie de overstap maken naar de Bachelor in de Geneeskunde. Een individueel aangepast programma wordt uitgewerkt met eventuele vrijstellingen vanuit de andere opleiding. Studenten die meer info wensen over zulke overstap dienen zich te wenden tot de coördinator van de opleiding geneeskunde, Pascal Ryckaert.
-
-
Kennis en grondslagen van de geneeskunde
Alle opleidingsonderdelen zijn verplicht.
9 sp. Biochemie en moleculaire biologie U00D1A docenten- Z.Debyser (coördinator)
- C.Pannecouque
docenten
- Z.Debyser (coördinator)
- C.Pannecouque
Biochemie en moleculaire biologie: hoorcollege (7.5 sp.) U00D1a docenten docenten
Biochemie en moleculaire biologie: werkzittingen (0.5 sp.) U00D2a docenten docenten
Biochemie en moleculaire biologie: practica (1 sp.) U00D3a docenten docenten
8 sp. Celbiologie U00D4A docenten- C.Tersteeg (coördinator)
- E.Vermeersch
docenten
- C.Tersteeg (coördinator)
- E.Vermeersch
Celbiologie: hoorcolleges (6.5 sp.) U00D4a docenten docenten
Celbiologie: werkzittingen (1 sp.) U00D5a docenten docenten
Celbiologie: practicum (0.5 sp.) U00D6a docenten docenten
6 sp. Anatomie I en histologie U00D7A docenten docenten
- E.Vereecke (coördinator)
- L.Thorrez
- E.Vereecke
Anatomie I: theorie (3 sp.) U00D7a docenten docenten
Anatomie I: werkzittingen (1 sp.) U00D8a docenten docenten
Histologie: theorie (1.8 sp.) U00D9a docenten docenten
Histologie: oefenzittingen (0.2 sp.) U00E0a docenten docenten
4 sp. Celfysiologie U00E1A docenten docenten
Celfysiologie: hoorcolleges (3.2 sp.) U00E1a docenten docenten
Celfysiologie: practicum (0.2 sp.) U00E2a docenten docenten
Celfysiologie: werkzitting (0.2 sp.) U00E3a docenten docenten
Celfysiologie: project (0.4 sp.) U00E4a docenten docenten
6 sp. Metabolisme en voeding U00E5A docenten docenten
- Z.Debyser (coördinator)
- C.Matthys
- C.Pannecouque
Metabolisme en voeding (6 sp.) U00E5a docenten docenten
4 sp. Morfologie, fysiologie en pathofysiologie (MFP) Spijsverteringsstelsel U00E6A docenten docenten
- R.Farré Marti (coördinator)
- R.Sciot
- C.Verslype
- N.
- R.Farré Marti (plaatsvervanger)
Morfologie, fysiologie en pathofysiologie (MFP) Spijsverteringsstelsel: hoorcolleges (3.8 sp.) U00E6a docenten docenten
- R.Sciot
- C.Verslype
- N.
- R.Farré Marti (plaatsvervanger)
Morfologie, fysiologie en pathofysiologie (MFP) Spijsverteringsstelsel: werkzittingen (0.2 sp.) U00E7a docenten docenten
7 sp. Ontwikkeling en voortplanting U00E8A docenten docenten
- I.Cleynen (coördinator)
- M.Larmuseau
- A.Van Rompuy
- J.Vriens
Ontwikkeling en voortplanting: hoorcolleges (7 sp.) U00E8a docenten 4 sp. Anatomie II U00E9A docenten docenten
Anatomie II: theorie (3 sp.) U00E9a docenten docenten
Anatomie II: werkzittingen (1 sp.) U00F0a docenten docenten
5 sp. Morfologie, fysiologie en pathofysiologie (MFP) van nier en urinewegen U00F6A docenten docenten
- B.Bammens (coördinator)
- G.De Vlieger
- W.Everaerts
- O.Govaere
MFP nier en urinewegen: theorie (4.5 sp.) U00F6a docenten MFP nier en urinewegen: werkzittingen (0.5 sp.) U00K3a docenten 5 sp. Morfologie, fysiologie en pathofysiologie (MFP) van het ademhalingsstelsel U00F7A docenten- M.Delcroix (coördinator)
- O.Govaere
docenten
- M.Delcroix (coördinator)
- O.Govaere
MFP ademhalingsstelsel: hoorcolleges (4.5 sp.) U00F7a docenten docenten
MFP ademhalingsstelsel: practicum (0.5 sp.) U00K4a docenten docenten
5 sp. Morfologie, fysiologie en pathofysiologie (MFP) bloedsomloop U00F8A docenten docenten
- P.Vermeersch (coördinator)
- L.Van Aelst
- P.Verbrugghe
- P.Vermeersch
MFP bloedsomloop: hoorcolleges (4.5 sp.) U00F8a docenten MFP bloedsomloop: practica (0.35 sp.) U00K1a docenten docenten
MFP bloedsomloop: oefenzittingen (0.15 sp.) U00K2a docenten docenten
3 sp. Diagnostiek en radiologische anatomie U00F9A docenten docenten
- W.De Wever (coördinator)
- I.Demedts
- A.Maes
- P.Vermeersch
Diagnostiek en radiologische anatomie: hoorcolleges (3 sp.) U00F9a docenten 5 sp. Immunologie: van verdediging tot tolerantie U00G1A docenten docenten
Immunologie: van verdediging tot tolerantie: theorie (4.8 sp.) U00G1a docenten Immunologie: van verdediging tot tolerantie: practicum (0.2 sp.) U00J9a docenten 5 sp. Microbiologie en infectieziekten U00G2A docenten docenten
- S.Desmet (coördinator)
- P.De Munter
- S.Desmet
- J.Neyts
- S.Ombelet (medewerker)
Microbiologie en infectieziekten: hoorcolleges (4.8 sp.) U00G2a docenten docenten
Bacteriologie: practicum (0.2 sp.) U00K6a docenten 7 sp. Morfologie, fysiologie en pathofysiologie (MFP) van het zenuwstelsel U00G3A docenten docenten
- T.Theys (coördinator)
- P.De Vloo
- T.Decramer
- J.Dejaegher
- T.Theys
MFP zenuwstelsel: hoorcolleges (6.5 sp.) U00G3a docenten MFP zenuwstelsel: practica (0.5 sp.) U00K5a docenten docenten
4 sp. Dissectie en topografische anatomie U00G0A docenten docenten
Dissectie (2 sp.) U00G0a docenten docenten
Topografische anatomie: theorie (1 sp.) U00J7a docenten docenten
Topografische anatomie: practica (1 sp.) U00J8a docenten docenten
3 sp. Oncologie U00G4A docenten- N.
docenten
- N.
Oncologie: theoretische colleges (3 sp.) U00G4a docenten- N.
docenten
- N.
5 sp. Ziekteleer (Z) spijsverteringsstelsel U00G5A docenten- N.
docenten
- N.
Ziekteleer (Z) Spijsverteringsstelsel (5 sp.) U00G5a docenten- N.
docenten
- N.
5 sp. Ziekteleer (Z) bloedvaten en hart U00G6A docenten- N.
docenten
- N.
Ziekteleer bloedvaten en hart: colleges (5 sp.) U00G6a docenten- N.
docenten
- N.
3 sp. Endocrinologie U00G7A docenten- N.
docenten
- N.
Endocrinologie (3 sp.) U00G7a docenten- N.
docenten
- N.
3 sp. Inleiding tot de anesthesiologie, heelkunde en intensieve geneeskunde U00G8A docenten- N.
docenten
- N.
Inleiding tot de anesthesiologie, heelkunde en intensieve geneeskunde: colleges (3 sp.) U00G8a docenten- N.
docenten
- N.
5 sp. Ziekteleer (Z) ademhalingsstelsel U00G9A docenten- N.
docenten
- N.
Ademhalingsstelsel: theoretische en klinische colleges (5 sp.) U00G9a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Ziekteleer (Z) van hoofd en hals U00H0A docenten- N.
docenten
- N.
Ziekteleer van hoofd en hals: theorie (4 sp.) U00H0a docenten- N.
docenten
- N.
3 sp. Hematologie U00H1A docenten- N.
docenten
- N.
Hematologie (3 sp.) U00H1a docenten- N.
docenten
- N.
6 sp. Farmacologie U00H2A docenten- N.
docenten
- N.
Farmacologie (6 sp.) U00H2a docenten- N.
docenten
- N.
-
Overgangsmaatregelen
Onderstaande opleidingsonderdelen kunnen enkel worden opgenomen in het ISP voor specifieke studenten in het kader van een overgangsmaatregel. Let op: studenten kunnen deze opleidingsonderdelen zelf niet inboeken in het ISP. Dat gebeurt door de ISP verantwoordelijke van deze opleiding.
3 sp. Dissectie U00L2A docenten docenten
Dissectie (2 sp.) U00G0a docenten docenten
Voorbereiding en zelfstudie (1 sp.) U00L2a docenten docenten
3 sp. Topografische anatomie U00L3A docenten docenten
Topografische anatomie: theorie (1 sp.) U00J7a docenten docenten
Topografische anatomie: practica (1 sp.) U00J8a docenten docenten
Voorbereiding en zelfstudie (1 sp.) U00L3a docenten docenten
-
Wetenschappelijke vorming
Alle opleidingsonderdelen zijn verplicht.
4 sp. Biostatistiek U00H3A docenten docenten
Biostatistiek: theorie (2.4 sp.) U00H3a docenten docenten
Biostatistiek: werkzittingen (1.6 sp.) U00J6a docenten docenten
3 sp. Wetenschappelijke vraagstelling U00H4A docenten- J.Vandooren (coördinator)
docenten
- J.Vandooren (coördinator)
Initiatie medisch wetenschappelijk onderzoek (1 sp.) U00H4a docenten docenten
Wetenschappelijke vraagstelling a.d.h.v. een keuzeonderwerp (2 sp.) U00K9a docenten- K.Allegaert
- L.Beels
- W.De Corte
- S.De Meyer
- H.Declercq
- I.Demedts
- R.Gijsbers
- S.Jacobs
- A.Maes
- B.Morlion
- C.Tersteeg
- T.Van Leeuwen
- L.Van Oudenhove
- J.Vandooren
- M.Vuylsteke
- N.
- B.Dalile (plaatsvervanger)
- L.Godinas (plaatsvervanger)
- J.De Buyser (medewerker)
docenten
- K.Allegaert
- L.Beels
- W.De Corte
- S.De Meyer
- H.Declercq
- I.Demedts
- R.Gijsbers
- S.Jacobs
- A.Maes
- B.Morlion
- C.Tersteeg
- T.Van Leeuwen
- L.Van Oudenhove
- J.Vandooren
- M.Vuylsteke
- N.
- B.Dalile (plaatsvervanger)
- L.Godinas (plaatsvervanger)
- J.De Buyser (medewerker)
3 sp. Epidemiologie U00H5A docenten- N.
docenten
- N.
Epidemiologie (3 sp.) U00H5a docenten- N.
docenten
- N.
3 sp. Bachelorpaper U00H6A docenten- N.
docenten
- N.
Bachelorpaper (3 sp.) U00H6a docenten- N.
docenten
- N.
-
Extra keuze: student-onderzoeker
Studenten kunnen na het doorlopen hebben van de 1e bachelorfase het statuut student-onderzoeker aangaan. Zij doen dit door na de aanvraagprocedure onder creditcontract het opleidingsonderdeel U07G7B 'Wetenschappelijk onderzoek - A' op te nemen. Elk daarop volgend academiejaar dat de student het statuut wenst te behouden, doorloopt hij opnieuw de aanvraagprocedure en neemt hij het daaropvolgende opleidingsonderdeel op, met andere woorden U07G8B 'Wetenschappelijk onderzoek - B'. De opeenvolging van opname van opleidingsonderdelen gebeurt dus volgens de letters van het alfabet, A, B, C,... Ongeacht in welk academiejaar de student wenst te starten met het statuut (bv. na de 3e bachelorfase), start hij met het eerste opleidingsonderdeel van de reeks, namelijk U07G7B 'Wetenschappelijk onderzoek - A'.
De student moet deze vrije opleidingsonderdelen niet aanduiden in zijn ISP (diplomacontract), dit wordt automatisch geregistreerd na de aanvraagprocedure. Als hij slaagt voor dit OPO, kan hij een creditbewijs aanvragen op de Dienst Inschrijvingen via www.kuleuven.be/inschrijvingen/contact-aanvr agen/attestformcredit.html.
Studenten die op zoek zijn naar verdere verdieping kunnen zich aanmelden voor het honoursprogramma intensieve verdieping in het biomedisch onderzoek .
-
Arts in de samenleving
Alle opleidingsonderdelen zijn verplicht.
4 sp. Psychologie voor artsen U00F1A docenten- I.Van Diest (coördinator)
- J.Vandenberghe
docenten
- I.Van Diest (coördinator)
- J.Vandenberghe
Psychologie voor artsen: hoorcolleges (4 sp.) U00F1a docenten docenten
3 sp. Gezondheidszorg: definities, organisatie en beleid U00F2A docenten docenten
Gezondheidszorg: definities, organisatie en beleid (3 sp.) U00F2a docenten docenten
4 sp. Medische praktijkvoering U00H7A docenten docenten
Medische praktijkvoering: theorie (3 sp.) U00H7a docenten docenten
Medische praktijkvoering: workshops (1 sp.) U00K0a docenten docenten
3 sp. Filosofie van de geneeskunde U00H8A docenten- N.
docenten
- N.
Filosofie van de geneeskunde (3 sp.) U00H8a docenten- N.
docenten
- N.
-
Extra keuze voor studenten met het statuut van student in de samenleving
Studenten met het statuut van student in de samenleving dienen een creditcontract aan te gaan voor het opleidingsonderdeel
U00C9A Medisch sociaal maatschappelijk project
-
Vaardigheden
Alle opleidingsonderdelen zijn verplicht.
-
Extra keuze voor studenten met het statuut van student-opleider
Studenten met het statuut van student-opleider dienen een creditcontract aan te gaan voor het opleidingsonderdeel U08B7A Didactiek van medische vaardigheden (opleidingsfase 2).
-
Keuzecurriculum
Het keuzecurriculum wordt aangeboden vanaf AJ 2024-2025 (bij aanvang van de 2de fase van de nieuwe bacheloropleiding).
Studenten nemen in de 2° bachelorfase voor 6 studiepunten en in de 3° bachelorfase voor 10 studiepunten aan keuze-OPO’s op.
In de 2e bachelorfase is dit 1 keuze-OPO uit de groep ‘medische basiswetenschappen’ en 1 keuze-OPO uit de groep ‘data en technologie’ OF de groep ‘mens, milieu en maatschappij’. In de 3e bachelorfase zullen dit 3 keuze-OPO’s zijn.
Het doorgeven van de voorkeuren van keuze-OPO’s met de uiteindelijke verdeling en toewijzing per groep en semester gebeurt niet via het ISP maar via een digitale keuze- en verdeeltool van de Faculteit (SCONE). Nadat de student zijn toegewezen keuze-OPO’s heeft ontvangen via SCONE dient de student deze zelf aan te duiden in het ISP. De student is zelf verantwoordelijk om dit tijdig en correct te doen. Meer informatie hierover wordt gegeven via de bijhorende infosessies en informatie op Toledo.-
Medische basiswetenschappen
4 sp. Evolutie en geneeskunde U00I5A docenten- M.Larmuseau (coördinator)
- E.Vereecke
docenten
- M.Larmuseau (coördinator)
- E.Vereecke
Evolutie en geneeskunde (4 sp.) U00I5a docenten docenten
3 sp. Functionele anatomie van het menselijk bewegingsstelsel U00I6A docenten- E.Vereecke (coördinator)
- K.Claeys
- F.Michels
- E.Vereecke
- J.De Buyser (medewerker)
- T.Van Criekinge (medewerker)
docenten
- E.Vereecke (coördinator)
- K.Claeys
- F.Michels
- E.Vereecke
- J.De Buyser (medewerker)
- T.Van Criekinge (medewerker)
Functionele anatomie van het menselijk bewegingsstelsel: theorie (1 sp.) U00I6a docenten docenten
Functionele anatomie van het menselijk bewegingsstelsel: werkzittingen (2 sp.) U00I7a docenten docenten
- K.Claeys
- F.Michels
- E.Vereecke
- J.De Buyser (medewerker)
- T.Van Criekinge (medewerker)
4 sp. Fysiopathologie van de voortplanting U00I8A docenten docenten
- J.Vriens (coördinator)
- K.De Clercq
- J.Vriens
Fysiopathologie van de voortplanting: hoorcolleges (3 sp.) U00I8a docenten docenten
Fysiopathologie van de voortplanting: groepswerk (1 sp.) U00I9a docenten docenten
3 sp. Lipids in Health and Disease E0G33A docenten docenten
Lipids in Health and Disease (3 sp.) E0G33a docenten docenten
4 sp. Geïntegreerde cardiovasculaire preventie: van celbiologie tot populatiestrategieën U00J0A docenten docenten
- T.Kouznetsova (coördinator)
- I.Scroyen
- T.Vanassche
Geïntegreerde cardiovasculaire preventie: van celbiologie tot populatiestrategieën (4 sp.) U00J0a docenten
-
Data en technologie
3 sp. Biomaterials in Medicine U00I3A docenten- H.Declercq (coördinator)
docenten
- H.Declercq (coördinator)
Biomaterials in Medicine: Theory (2 sp.) U00I3a docenten docenten
Biomaterials in Medicine: Project (1 sp.) U00I4a docenten docenten
4 sp. Bio-informatics U09B1B docenten Bio-informatics: Theory (3 sp.) U09B2a docenten- N.
- C.Vens (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- C.Vens (plaatsvervanger)
Bio-informatics: Exercise Sessions (1 sp.) U04D6a docenten- N.
- C.Vens (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- C.Vens (plaatsvervanger)
3 sp. Laboratory Animal Science U01D5B docenten Laboratory Animal Science (2 sp.) U04D5a docenten Laboratory Animal Science: Seminars (1 sp.) U02D7a docenten 3 sp. Vaardigheden in biomedisch onderzoek 3 U04D2A docenten- M.Gérard (coördinator)
docenten
- M.Gérard (coördinator)
Informatieve en communicatieve vaardigheden 3 (3 sp.) U04D2a docenten docenten
-
Mens, milieu en maatschappij
4 sp. Inleiding tot de economie (TEW) D0W12B docenten docenten
Inleiding tot de economie (TEW) (4 sp.) D0W12a docenten docenten
3 sp. Organisatie en Mens D0X41A docenten docenten
Organisatie en Mens (3 sp.) D0X41a docenten docenten
3 sp. Research Ethics (sem1) E0J60A docenten docenten
- P.Borry (coördinator)
- K.Dierickx
- C.Gastmans
Research Ethics (sem1) (3 sp.) E0J60a docenten docenten
3 sp. Service learning project U00J4A docenten docenten
- N.Delvaux (coördinator)
- I.Fourneau
- M.Van Den Bossche
- G.Van Pottelbergh
Service learning project (3 sp.) U00J4a docenten 3 sp. Biomedische ontwikkelingssamenwerking U00L0A docenten docenten
Biomedische ontwikkelingssamenwerking (3 sp.) U00L0a docenten docenten
4 sp. Sociologie P0L91A docenten docenten
Sociologie (4 sp.) P0L91a docenten docenten
3 sp. Research Ethics (sem2) E0H77A docenten docenten
- P.Borry (coördinator)
- K.Dierickx
- C.Gastmans
Research Ethics (sem2) (3 sp.) E0H77a docenten docenten
3 sp. Service learning project U00J5A docenten docenten
- N.Delvaux (coördinator)
- I.Fourneau
- M.Van Den Bossche
- G.Van Pottelbergh
Service learning project (3 sp.) U00J5a docenten
-
-
Vrije opleidingsonderdelen
Je kan deze vrije opleidingsonderdelen extra-curriculair volgen. Bij de start van het academiejaar ontvang je via de faculteit (TOLEDO) meer informatie over de organisatie en registratie van deze opleidingsonderdelen. Je moet de vrije opleidingsonderdelen niet aanduiden in je ISP. Inschrijven gebeurt via de procedure zoals vermeld op Toledo, waarbij er vervolgens een creditcontract wordt aangemaakt met het gekozen vrije opleidingsonderdeel.
U01B7A Dissectie en klinische anatomie
H0O01A Artificiële intelligentie voor iedereen
W0AE0A Lessen voor de 21ste eeuw
-