Master in de ergotherapeutische wetenschap (Leuven e.a.)

Master of Science

Wat vind je op deze webpagina?

Op deze pagina’s kun je als (toekomstige) student o.a. het officieel studieprogramma raadplegen. 

Je vindt ook alles over toelatingsvoorwaarden en aanvullende opleidingen, detailinformatie over de opleidingsonderdelen, je uurrooster per week …

Ben je toekomstig student?

Neem dan zeker eerst een kijkje op de pagina van de master in de ergotherapeutische wetenschap.

Je leest er alles over

- Inhoud van de opleiding

- Beginprofiel

- Toekomstmogelijkheden

- Infomomenten & brochures

- Je campus

- ...

Hieronder wordt een overzicht gegeven van de opleidingsspecifieke leerresultaten (OLR) van het masterjaar. Elk leerresultaat heeft een specifiek code; zo staat MW1 voor Masterjaar, Wetenschappelijke leerlijn en volgnummer 1.
  
Met betrekking tot doel 1: de wetenschappelijke leerlijn
In het kader van een multi- of unidisciplinair onderzoeksproject zelfstandig data verzamelen, verwerken en interpreteren.

MW.1.1: Zelfstandig een maatschappelijk relevante onderzoeksvraag opstellen gefundeerd vanuit de domeinspecifieke wetenschappelijke literatuur.

MW.1.2: Volledig autonoom een transparant ergotherapeutisch onderzoeksvoorstel uitschrijven, rekening houdend met alle ethische aspecten.

MW.1.3: Zelfstandig de adequate statistische toetsen(kwantitatief onderzoek) en analysetechnieken (kwalitatief onderzoek) selecteren en toepassen op de verzamelde data teneinde een antwoord te krijgen op de ergotherapeutische onderzoeksvraag.

MW1.4: De geanalyseerde onderzoeksresultaten op hun waarde beoordelen en relateren aan de bestaande literatuur met betrekking tot ergotherapie en occupational science.

Met betrekking tot doel 2: de management-leerlijn
Leidinggevende functie opnemen binnen een ergotherapeutische setting.

MM.1.1 Kennis hebben van de samenwerkingsprocessen van werknemers en inzicht hebben in de verschillende manier van leidinggeven aan professionelen in de gezondheids- en welzijnszorg.

MM.1.2 Plannen, organiseren en leiding geven aan professionelen in de welzijns- en gezondheidszorg (en specifiek de ergotherapiesetting) in het kader van beginnend leiderschap en hiervoor de volledige verantwoordelijkheid dragen.

Volgens de principes van projectmanagement een project opstarten, begeleiden, uitvoeren, evalueren en bijsturen.

MM.2.1 Rekening houdend met de specifieke context een beroepsgericht project opstarten, uitvoeren, evalueren en bijsturen vanuit de basisbegrippen van accrual accounting.


Met betrekking tot doel 3: de innovatie-leerlijn.
Ergotherapeutische theorie- en praktijkmodellen analyseren, vergelijken en evalueren om vervolgens nieuwe of aangepaste modellen te kunnen ontwikkelen.

MI.1.1 Op basis van wetenschappelijke literatuur en de doelgroep-gerelateerde toepasbaarheid een gefundeerde keuze maken uit de gepubliceerde ergotherapeutische praktijk- of procesmodellen en dit verwerken in het klinisch beslissingsproces.

MI.1.2 De autonoom gekozen ergotherapeutische praktijk en procesmodellen integreren in de interventies binnen de relevante welzijns- en gezondheidszorginstellingen bij kinderen, volwassenen en bij ouderen en hiervoor verantwoordelijkheid dragen.

MI.1.3 De onzekerheden, ambiguïteit en de grenzen van de specifieke ergotherapeutische kennis erkennen en herkennen binnen een mono- en multidisciplinair kader en vanuit deze ingesteldheid via de juiste wetenschappelijk methodes een bijdrage leveren aan de body of knowledge van ergotherapie en/of ‘occupational science’.

Kwaliteit van de opleiding

Hier vind je een overzicht van de resultaten van de interne kwaliteitszorgmethode COBRA.

Onderwijskwaliteit op het niveau van de opleiding

Blauwdruk

Onderwijskwaliteit op het niveau van de universiteit


Meer info?
Rechtstreeks: