Educatieve master in de gezondheidswetenschappen (verkort programma) (Leuven) (60 sp.) Master of Science
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Rechtstreeks
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
- Master in de biomedische wetenschappen (Leuven)
- Master in de farmaceutische zorg (Leuven)
- Master in de geneeskunde (Leuven)
- Master in de geneesmiddelenontwikkeling (Leuven)
- Master in de logopedische en audiologische wetenschappen (Leuven)
- Master in de revalidatiewetenschappen en de kinesitherapie (Leuven)
- Master in de tandheelkunde (Leuven)
- Master in de verpleegkunde en de vroedkunde (Leuven)
Master in de diergeneeskunde
Na toelating
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
Studenten die met een andere vooropleiding willen inschrijven, dienen een specifieke toelatingsprocedure te volgen.
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is C1 van het ERK (Europees referentiekader). Studenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten kunnen dit bewijzen aan de hand van één van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiency
Studenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten die bij aanvang van de opleiding beschikken over het niveau B2, kunnen reeds opleidingsonderdelen (behalve die gerelateerd aan stage) opnemen via een creditcontract en gelijktijdig hun taalniveau bijspijkeren tot het vereiste niveau C1.
Na voorbereidingsprogramma
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
- Na het behalen van Voorbereidingsprogramma: Verkorte educatieve master in de gezondheidswetenschappen ( Leuven, 50 sp. ) worden volgende diploma’s toegelaten:
Andere masteropleidingen binnen de Groep Biomedische Wetenschappen, mits het aantonen van minimum 30 studiepunten voorkennis gezondheidswetenschappen én mits het volgen van het Voorbereidingsprogramma master in de gezondheidswetenschappen (Leuven). Deze studenten dienen een specifieke inschrijvingsprocedure te volgen.
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaat-studenten die hun diploma(s) niet behaalden aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat voldoende inhoudelijke overeenkomst vertoont met de diploma’s uit de Vlaamse Gemeenschap die vermeld worden onder de rubriek “Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap”.Toelating moet altijd tijdig aangevraagd worden via de online aanvraagprocedure voor studenten met een niet-Vlaamse vooropleiding: https://www.kuleuven.be/application/instructiesnederlands
Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten.
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is C1 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van één van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiencyStudenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten die bij aanvang van de opleiding beschikken over het niveau B2, kunnen reeds opleidingsonderdelen (behalve die gerelateerd aan stage) opnemen via een creditcontract en gelijktijdig hun taalniveau bijspijkeren tot het vereiste niveau C1.
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Rechtstreeks
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
- Master in de biomedische wetenschappen (Leuven)
- Master in de farmaceutische zorg (Leuven)
- Master in de geneeskunde (Leuven)
- Master in de geneesmiddelenontwikkeling (Leuven)
- Master in de logopedische en audiologische wetenschappen (Leuven)
- Master in de revalidatiewetenschappen en de kinesitherapie (Leuven)
- Master in de tandheelkunde (Leuven)
- Master in de verpleegkunde en de vroedkunde (Leuven)
Master in de diergeneeskunde
Na toelating
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
Studenten die met een andere vooropleiding willen inschrijven, dienen een specifieke toelatingsprocedure te volgen.
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is C1 van het ERK (Europees referentiekader). Studenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten kunnen dit bewijzen aan de hand van één van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiency
Studenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten die bij aanvang van de opleiding beschikken over het niveau B2, kunnen reeds opleidingsonderdelen (behalve die gerelateerd aan stage) opnemen via een creditcontract en gelijktijdig hun taalniveau bijspijkeren tot het vereiste niveau C1.
Na voorbereidingsprogramma
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
- Na het behalen van Voorbereidingsprogramma: Verkorte educatieve master in de gezondheidswetenschappen ( Leuven, 50 sp. ) worden volgende diploma’s toegelaten:
Andere masteropleidingen binnen de Groep Biomedische Wetenschappen, mits het aantonen van minimum 30 studiepunten voorkennis gezondheidswetenschappen én mits het volgen van het Voorbereidingsprogramma master in de gezondheidswetenschappen (Leuven). Deze studenten dienen een specifieke inschrijvingsprocedure te volgen.
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaat-studenten die hun diploma(s) niet behaalden aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat voldoende inhoudelijke overeenkomst vertoont met de diploma’s uit de Vlaamse Gemeenschap die vermeld worden onder de rubriek “Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap”.Toelating moet altijd tijdig aangevraagd worden via de online aanvraagprocedure voor studenten met een niet-Vlaamse vooropleiding: https://www.kuleuven.be/application/instructiesnederlands
Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten.
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is C1 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van één van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiencyStudenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten die bij aanvang van de opleiding beschikken over het niveau B2, kunnen reeds opleidingsonderdelen (behalve die gerelateerd aan stage) opnemen via een creditcontract en gelijktijdig hun taalniveau bijspijkeren tot het vereiste niveau C1.
-
Het programma verandert in het academiejaar 2024-2025. Voor studenten ingeschreven vóór het academiejaar 2024-2025 geldt het volgende:
- Met ingang van 2024-2025 schrijven studenten in in het nieuwe curriculum en werken het opgenomen studietraject af. Verworven credits worden behouden en aangevuld met opleidingsonderdelen uit het nieuwe curriculum.
- Het programma is niet zwaarder, noch uitgebreider. In een aantal gevallen zijn er overgangsmaatregelen (uitdovende opleidingsonderdelen uit het oude curriculum) mogelijk: indien zo, dan worden deze vermeld in de programmagids en gecommuniceerd via Toledo.
In geval van vragen bij het samenstellen van het individueel studieprogramma neemt de student contact op met de studieloopbaanbegeleider.
Studenten die al een creditbewijs hebben verworven voor een opleidingsonderdeel dat deel uitmaakt van het programma van een EM, kunnen hiervoor een vrijstelling aanvragen. Dat geldt ook voor keuzevakken in de EM.
Studenten kunnen opleidingsonderdelen van andere vestigingsplaatsen in hun studieprogramma opnemen. Voor een aantal keuzeopleidingsonderdelen wordt het toegelaten aantal studenten beperkt. Indien dit van toepassing is wordt dit vermeld in de ECTS-fiche van het opleidingsonderdeel.-
Algemene educatieve vorming
Studenten nemen verplicht “Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 1”, “Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2” en “Bouwstenen van een krachtige leeromgeving” op. Dit kan telkens in het eerste of tweede semester.
Studenten die “Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2” (6 sp) moeten hernemen, nemen “Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2” (3 sp) en “Bouwstenen van een krachtige leeromgeving” niet op maar nemen het betreffende opleidingsonderdeel op uit de groep Overgangsmaatregelen.-
Overgangsmaatregelen
Studenten die LIMBO2 reeds opnamen, maar nog niet afwerkten, kunnen het OPO afwerken volgens de huidige afspraken.
Reeds verworven LIMBO punten blijven 2 academiejaren geldig.6 sp. Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2 (sem 1) P0V18A docenten docenten
Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2: events (sem 1) (4 sp.) P0V18a docenten Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2: opdracht (sem 1) (2 sp.) P0V19a docenten docenten
6 sp. Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2 (sem 2) P0V20A docenten docenten
Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2: events (sem 2) (4 sp.) P0V20a docenten Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2: opdracht (sem 2) (2 sp.) P0V21a docenten docenten
-
Vakdidactisch luik
De student kiest 1 vakdidactiek afhankelijk van de vooropleiding en neemt daarvan beide opleidingsonderdelen verplicht op.
- Variant ‘diergeneeskunde’ voor Master in de Diergeneeskunde
- Variant ‘farmaceutische wetenschappen voor Master in de Farmaceutische Zorg, Geneesmiddelenontwikkeling.
- Variant ‘medische wetenschappen’ voor Master in de Geneeskunde, Biomedische Wetenschappen, Revalidatiewetenschappen- en Kinesitherapie, Logopedische en Audiologische Wetenschappen.
- Variant ‘tandheelkunde’ voor Master in de Tandheelkunde.
- Variant ‘verpleegwetenschappen’ voor Master in de Geneeskunde, Verpleegkunde en Vroedkunde.
De OPO’s 'Vakdidactiek gezondheidswetenschappen deel I’, ‘Vakdidactiek gezondheidswetenschappen deel II’ en ‘Initiatiestage’ moeten in hetzelfde academiejaar opgenomen worden, omdat ze als één geheel worden georganiseerd.3 sp. Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - diergeneeskunde - deel I O0G85A docenten- N.
docenten
- N.
Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - diergeneeskunde - deel I (3 sp.) O0G85a docenten- N.
docenten
- N.
6 sp. Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - diergeneeskunde - deel II O0G86A docenten- N.
docenten
- N.
Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - diergeneeskunde - deel II (6 sp.) O0G86a docenten- N.
docenten
- N.
3 sp. Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - farmaceutische wetenschappen - deel I O0G87A docenten- N.
docenten
- N.
Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - farmaceutische wetenschappen - deel I (3 sp.) O0G87a docenten- N.
docenten
- N.
6 sp. Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - farmaceutische wetenschappen - deel II O0G88A docenten- N.
docenten
- N.
Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - farmaceutische wetenschappen - deel II (6 sp.) O0G88a docenten- N.
docenten
- N.
3 sp. Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - medische wetenschappen - deel I O0G79A docenten- N.
docenten
- N.
Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - medische wetenschappen - deel I (3 sp.) O0G79a docenten- N.
docenten
- N.
6 sp. Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - medische wetenschappen - deel II O0G80A docenten- N.
docenten
- N.
Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - medische wetenschappen - deel II (6 sp.) O0G80a docenten- N.
docenten
- N.
3 sp. Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - tandheelkunde - deel I O0G89A docenten- N.
docenten
- N.
Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - tandheelkunde - deel I (3 sp.) O0G89a docenten- N.
docenten
- N.
6 sp. Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - tandheelkunde - deel II O0G90A docenten- N.
docenten
- N.
Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - tandheelkunde - deel II (6 sp.) O0G90a docenten- N.
docenten
- N.
3 sp. Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - verpleegwetenschappen - deel I O0G91A docenten- N.
docenten
- N.
Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - verpleegwetenschappen - deel I (3 sp.) O0G91a docenten- N.
docenten
- N.
6 sp. Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - verpleegwetenschappen - deel II O0G92A docenten- N.
docenten
- N.
Vakdidactiek gezondheidswetenschappen - verpleegwetenschappen - deel II (6 sp.) O0G92a docenten- N.
docenten
- N.
-
Stage
-
Verplicht gedeelte
Alle studenten volgen onderstaande opleidingsonderdelen.
3 sp. Initiatiestage gezondheidswetenschappen L07N5A docenten docenten
Initiatiestage gezondheidswetenschappen (3 sp.) L07N5a docenten docenten
3 sp. Leraar in een superdiverse samenleving P0W39A docenten docenten
Leraar in een superdiverse samenleving (3 sp.) P0W39a docenten docenten
-
Keuzegedeelte
De student volgt één van onderstaande opties.
-
Optie 1: voor studenten die enkel vakdidactiek gezondheidswetenschappen opnemen
6 sp. Ingroeistage gezondheidswetenschappen L07N6A docenten docenten
Ingroeistage gezondheidswetenschappen (6 sp.) L07N6a docenten docenten
9 sp. Doorgroeistage gezondheidswetenschappen L07N7A docenten docenten
Doorgroeistage gezondheidswetenschappen (9 sp.) L07N7a docenten docenten
-
Optie 2: voor studenten die een bijkomende vakdidactiek uit het verbredend/verdiepend luik opnemen
3 sp. Ingroeistage gezondheidswetenschappen O0G81A docenten- N.
docenten
- N.
Inroeistage gezondheidswetenschappen (3 sp.) O0G81a docenten- N.
docenten
- N.
3 sp. Doorgroeistage gezondheidswetenschappen O0G82A docenten- N.
docenten
- N.
Doorgroeistage gezondheidswetenschappen (3 sp.) O0G82a docenten- N.
docenten
- N.
-
-
-
Onderwijsonderzoek
Het opleidingsonderdeel is verplicht.
6 sp. Onderwijsonderzoek gezondheidswetenschappen L06N3A docenten docenten
- N.Charlier (coördinator)
- M.De Cock
- G.Leysens
Onderzoeksopdracht (5 sp.) L06N3a docenten docenten
Methodologische ondersteuningssessies (1 sp.) P0U92a docenten docenten
-
Verbredend/verdiepend luik
De student volgt één van onderstaande opties.
-
Optie 1: voor studenten die enkel vakdidactiek gezondheidswetenschappen opnemen
De student kiest opleidingsonderdelen uit onderstaande subgroepen voor minstens 12 studiepunten.
-
Opleidingsonderdelen campus Leuven
6 sp. Computer Assisted Language Learning F0VH5A docenten docenten
Computer Assisted Language Learning (6 sp.) F0VH5a docenten docenten
4 sp. Filosofie van de opvoeding en het onderwijs W0AH7A docenten docenten
Filosofie van de opvoeding en het onderwijs (4 sp.) W0AH7a docenten docenten
5 sp. Professional Training and Development in Organisations P0S38A docenten- N.
- A.Boon (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- A.Boon (plaatsvervanger)
Professional Training and Development in Organisations (5 sp.) P0S38a docenten- N.
- A.Boon (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- A.Boon (plaatsvervanger)
6 sp. Literatuur en onderwijs F0VN4A docenten docenten
Literatuur en onderwijs (6 sp.) F0VN4a docenten docenten
4 sp. Taalverwerving F0AR5A docenten docenten
Taalverwerving (4 sp.) F0AR5a docenten docenten
4 sp. Psychologie van de adolescentie en de jongvolwassenheid O0A55A docenten docenten
Psychologie van de adolescentie en de jongvolwassenheid (4 sp.) O0A55a docenten docenten
5 sp. Sociale en culturele pedagogiek P0S63A docenten docenten
Sociale en culturele pedagogiek colleges (4 sp.) P0S63a docenten docenten
Sociale en culturele pedagogiek: analyse van een praktijk (1 sp.) P0T53a docenten docenten
6 sp. Science Communication and Outreach G0R44A docenten docenten
Science Communication and Outreach (6 sp.) G0R44a docenten docenten
3 sp. Filosofisch gesprek met kinderen en jongeren S0I35A docenten docenten
Didactiek filosofisch gesprek met kinderen en jongeren (3 sp.) S0I35a docenten docenten
4 sp. Leer- en gedragsmoeilijkheden op school P0X66A docenten docenten
- E.Gadeyne (coördinator)
- D.Baeyens
- P.Ghesquière
- E.Gadeyne (plaatsvervanger)
Leer- en gedragsmoeilijkheden op school (4 sp.) P0X66a docenten docenten
- D.Baeyens
- P.Ghesquière
- E.Gadeyne (plaatsvervanger)
6 sp. Burgerschapsvorming O0A51B docenten- E.Claes
- N.
docenten
- E.Claes
- N.
Burgerschapsvorming (6 sp.) O0A51a docenten- E.Claes
- N.
docenten
- E.Claes
- N.
6 sp. Wetenschap en duurzaamheid: een socio-ecologische benadering G0R48A docenten docenten
- G.Ceulemans (coördinator)
- K.Biedenkopf
- G.Ceulemans
- M.Craps
- N.Severijns
- M.Smet
- N.
Wetenschap en duurzaamheid: een socio-ecologische benadering - concepten (2 sp.) G0R85a docenten docenten
Wetenschap en duurzaamheid: een socio-ecologische benadering – opdracht (1 sp.) G0R86a docenten Wetenschap en duurzaamheid: een socio-ecologische benadering – project (3 sp.) G0R87a docenten
-
Opleidingsonderdelen met afstandsonderwijs of studentenmobiliteit in internationale context
Onderstaande opleidingsonderdelen worden (bijna) volledig in afstandsonderwijs (synchroon of asynchroon) aangeboden of vergen studentenmobiliteit in een internationale context. Kijk voor meer informatie over de werkvorm in de ECTS-fiche van het opleidingsonderdeel.
Indien je het opleidingsonderdeel O0G40A – Approaches to Innovative Teaching wenst op te nemen, moet je je eveneens inschrijven aan Thomas More campus Vorselaar. Meer informatie vind je op deze website.3 sp. Positief gedragsmanagement voor leraren (sem 1) L09P0A docenten docenten
Positief gedragsmanagement voor leraren (sem 1) (3 sp.) L09P0a docenten docenten
6 sp. Lesgeven binnen volwassenenvorming P0X27A docenten- J.Medaer (coördinator)
- J.Vandenabeele
docenten
- J.Medaer (coördinator)
- J.Vandenabeele
Lesgeven binnen volwassenenvorming: algemene en specifieke eigenheden van het volwassenenvormingsveld in Vlaanderen (3 sp.) P0X27a docenten docenten
Lesgeven binnen volwassenenvorming: onderzoek naar motivatie van vormingskeuze bij volwassenen (3 sp.) P0X34a docenten docenten
3 sp. Media, innovatie en leren HEM15A docenten- K.Goeman (coördinator)
docenten
- K.Goeman (coördinator)
Media, innovatie en leren (3 sp.) HEM15a docenten docenten
3 sp. Teacher Education in an International Perspective D0A00A docenten Teacher Education in an International Perspective (3 sp.) D0A00a docenten- N.
- O.Holz (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- O.Holz (plaatsvervanger)
6 sp. Europees burgerschap S0O96A docenten- K.Grimonprez (coördinator)
- N.
docenten
- K.Grimonprez (coördinator)
- N.
EU-burgerschapseducatie: casussen over EU-rechten en -waarden (3 sp.) S0O96a docenten docenten
EU-leraar (3 sp.) S0O97a docenten docenten
3 sp. Approaches to Innovative Teaching – Global Perspectives O0G40A docenten- N.
docenten
- N.
Approaches to Innovative Teaching – Global Perspectives (3 sp.) O0G40a docenten- N.
docenten
- N.
3 sp. Positief gedragsmanagement voor leraren (sem 2) L09P1A docenten docenten
Positief gedragsmanagement voor leraren (sem 2) (3 sp.) L09P1a docenten docenten
6 sp. Didactiek van het hoger onderwijs P0V27B docenten docenten
- M.Vandecandelaere
- A.Verburgh (plaatsvervanger)
- W.Schouteden (medewerker)
Didactiek van het hoger onderwijs: opdracht (1 sp.) O0G78a docenten docenten
- M.Vandecandelaere
- A.Verburgh (plaatsvervanger)
- W.Schouteden (medewerker)
Didactiek van het hoger onderwijs (5 sp.) P0V27a docenten docenten
- M.Vandecandelaere
- A.Verburgh (plaatsvervanger)
- W.Schouteden (medewerker)
5 sp. Theologie, religie en onderwijs A01D9A docenten docenten
Theologie, Religie en Onderwijs (5 sp.) A01D9a docenten docenten
6 sp. Jongeren, onderwijs en kwetsbaarheid: service-learning binnen de educatieve master S0I29A docenten docenten
- E.Claes (coördinator)
- O.Agirdag
- E.Claes
- G.Galle
- K.Van Nieuwenhuyse
- D.Sampermans (medewerker)
Jongeren, onderwijs en kwetsbaarheid: service-learning binnen de educatieve master (6 sp.) S0I29a docenten docenten
-
Opleidingsonderdelen uit professionele bachelors campus Leuven
Studenten kiezen maximum 6 studiepunten uit deze groep.
Indien je opleidingsonderdelen uit deze groep wenst op te nemen, moet je je eveneens inschrijven aan de betreffende hogeschool. Meer informatie vind je op deze website.3 sp. Psychomotorische beperkingen O0H21A docenten- N.
docenten
- N.
Psychomotorische beperkingen (3 sp.) O0H21a docenten- N.
docenten
- N.
3 sp. Sensoriële beperkingen O0H22A docenten- N.
docenten
- N.
Sensoriële beperkingen (3 sp.) O0H22a docenten- N.
docenten
- N.
-
Opleidingsonderdelen aangeboden op andere campussen
Studenten kunnen ook opleidingsonderdelen opnemen die worden aangeboden op de andere campussen:
Campus Aalst, Campus Antwerpen, Campus Brugge, Campus Brussel, Campus Diepenbeek, Campus Geel, Campus Gent, Campus Kortrijk.
-
-
Optie 2: voor studenten die een bijkomende vakdidactiek uit het verbredend/verdiepend luik opnemen
De student kan kiezen voor een bijkomende vakdidactiek biologie of chemie met bijhorende stage mits te voldoen aan de toelatingsvoorwaarden (min. 30 stp voorkennis):
* Alleen studenten die de Master in de biomedische wetenschappen, de Master in de farmaceutische zorg, de Master in de geneeskunde, de Master in de geneesmiddelenontwikkeling, de Master in de revalidatiewetenschappen en de kinesitherapie, de Master in de tandheelkunde, de Master in de diergeneeskunde, de Master in de logopedische en audiologische wetenschappen hebben afgerond, worden rechtstreeks toegelaten tot het opleidingsonderdeel ‘Vakdidactiek biologie’.
* Alleen studenten die de Master in de farmaceutische zorg, de Master in de geneesmiddelenontwikkeling of de Master in de biomedische wetenschappen hebben afgerond, worden rechtstreeks toegelaten tot het opleidingsonderdeel ‘Vakdidactiek chemie’.
Meer info over toelating tot een bijkomende vakdidactiek biologie/chemie en het aanvraagformulier zijn te vinden op deze website.
Sommige vakdidactieken worden op meer dan één campus aangeboden. De student kan dan een identiek opleidingsonderdeel volgen op een andere campus naar keuze, bv. omwille van een beter geschikt uurrooster of een beter passende locatie. Een overzicht van alle mogelijkheden vind je hier.
Deze opleidingsonderdelen zijn niet tolereerbaar. De vakbekwaamheid is voor elke vakdidactiek pas verworven als ook een credit voor de bijhorende stage is verworven.
Daarnaast neemt de student opleidingsonderdelen op uit de groep Verbredend/verdiepend luik van optie 1 tot het programma 60 studiepunten bedraagt.-
Vakdidactiek biologie
Studenten die kiezen voor de vakdidactiek biologie nemen verplicht de opleidingsonderdelen ‘Vakdidactiek biologie’, ‘Ingroeistage wetenschappen en technologie’ en ‘Doorgroeistage wetenschappen en technologie: vakdidactiek 2’ op. Zij worden sterk aangeraden ook het opleidingsonderdeel ‘Vakdidactiek biologie – verdieping’ op te nemen.
Studenten die al een credit hebben behaald voor G0D32A - Vakdidactiek biologie (9 sp) nemen onderstaande stages niet op maar nemen de stage op die vermeld staat onder de overgangsmaatregelen.6 sp. Vakdidactiek biologie O0G83A docenten- M.Crauwels (coördinator)
- L.Vanden Broeck
docenten
- M.Crauwels (coördinator)
- L.Vanden Broeck
Vakdidactiek biologie (6 sp.) O0G83a docenten docenten
3 sp. Ingroeistage wetenschappen en technologie O0G64A docenten docenten
- G.Durinck (coördinator)
- M.Crauwels
- M.De Cock
- G.Durinck
- J.Lavrijsen
- B.Martens
- M.Smet
- N.
Ingroeistage wetenschappen en technologie (3 sp.) O0G64a docenten 6 sp. Doorgroeistage wetenschappen en technologie: vakdidactiek 2 O0G65A docenten docenten
- M.Crauwels (coördinator)
- M.De Cock
- G.Durinck
- J.Lavrijsen
- B.Martens
- M.Smet
- N.
Doorgroeistage wetenschappen en technologie: vakdidactiek 2 (6 sp.) O0G65a docenten 3 sp. Vakdidactiek biologie – verdieping O0H03A docenten- M.Crauwels (coördinator)
- L.Vanden Broeck
docenten
- M.Crauwels (coördinator)
- L.Vanden Broeck
Vakdidactiek biologie - verdieping (3 sp.) O0H03a docenten docenten
-
Overgangsmaatregelen
Studenten die al een credit hebben behaald voor G0D32A - Vakdidactiek biologie (9 sp) nemen onderstaand opleidingsonderdeel op.
6 sp. Stage wetenschappen en technologie G0D64A docenten- N.
docenten
- N.
Stage wetenschappen en technologie (6 sp.) G0D64a docenten- N.
docenten
- N.
-
Vakdidactiek chemie
Studenten die kiezen voor de vakdidactiek chemie nemen verplicht de opleidingsonderdelen ‘Vakdidactiek chemie, ‘Ingroeistage wetenschappen en technologie’ en ‘Doorgroeistage wetenschappen en technologie: vakdidactiek 2’ op. Zij worden sterk aangeraden ook het opleidingsonderdeel ‘Vakdidactiek chemie – verdieping’ op te nemen.
Studenten die al een credit hebben behaald voor G0D33A - Vakdidactiek chemie (9 sp) nemen onderstaande stages niet op maar nemen de stage op die vermeld staat onder de overgangsmaatregelen.6 sp. Vakdidactiek chemie O0G84A docenten- M.Smet
- N.
docenten
- M.Smet
- N.
Valdidactiek chemie (6 sp.) O0G84a docenten- M.Smet
- N.
docenten
- M.Smet
- N.
3 sp. Ingroeistage wetenschappen en technologie O0G64A docenten docenten
- G.Durinck (coördinator)
- M.Crauwels
- M.De Cock
- G.Durinck
- J.Lavrijsen
- B.Martens
- M.Smet
- N.
Ingroeistage wetenschappen en technologie (3 sp.) O0G64a docenten 6 sp. Doorgroeistage wetenschappen en technologie: vakdidactiek 2 O0G65A docenten docenten
- M.Crauwels (coördinator)
- M.De Cock
- G.Durinck
- J.Lavrijsen
- B.Martens
- M.Smet
- N.
Doorgroeistage wetenschappen en technologie: vakdidactiek 2 (6 sp.) O0G65a docenten 3 sp. Vakdidactiek chemie – verdieping O0H04A docenten- M.Smet (coördinator)
- N.
docenten
- M.Smet (coördinator)
- N.
Vakdidactiek chemie - verdieping (3 sp.) O0H04a docenten- M.Smet
- N.
docenten
- M.Smet
- N.
-
Overgangsmaatregelen
Studenten die al een credit hebben behaald voor G0D33A - Vakdidactiek chemie (9 sp) nemen onderstaand opleidingsonderdeel op.
6 sp. Stage wetenschappen en technologie G0D64A docenten- N.
docenten
- N.
Stage wetenschappen en technologie (6 sp.) G0D64a docenten- N.
docenten
- N.
-
-
-