Toegepast economisch denken (B-KUL-Y05334)

3 studiepuntenNederlands26 urenDit opleidingsonderdeel wordt uitzonderlijk niet ingericht dit academiejaarNiet ingericht
OC Handelswetenschappen FEB Campus Antwerpen

Leerresultaten:

De student beschikt over aantoonbare kennis en wetenschappelijk inzicht in de eigen vakdiscipline, vakdidactiek en algemene pedagogisch- onderwijskundige kaders (m.i.v. onderwijstechnologische expertise) en in de onderbouwing en evolutie ervan. Hij/zij heeft inzicht in de interactie tussen deze drie domeinen en kan deze geïntegreerd, kritisch en gedifferentieerd inzetten en bijsturen.

De student kan een beargumenteerd standpunt innemen over, en actief deelnemen en bijdragen aan het (inter)nationale publieke debat over actuele maatschappelijke thema's en ontwikkelingen binnen de drie eerder genoemde domeinen.

Er is geen specifieke voorkennis vereist voor dit opleidingsonderdeel.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Toegepast economisch denken (B-KUL-Y55334)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College26 urenDit opleidingsonderdeel wordt uitzonderlijk niet ingericht dit academiejaarNiet ingericht
OC Handelswetenschappen FEB Campus Antwerpen

    Evaluatieactiviteiten

    Evaluatie: Toegepast economisch denken (B-KUL-Y75334)

    Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
    Evaluatievorm : Presentatie, Self assessment/Peer assessment, Mondeling
    Vraagvormen : Open vragen


    Evaluatiekenmerken
    Het opleidingsonderdeel wordt geëvalueerd middels permanente evaluatie in de vorm van presentaties en peer-evaluatie, en middels een mondeling examen.

     

    Bepaling eindresultaat
    Het resultaat wordt berekend en uitgedrukt met een geheel getal op 20.

    Het eindresultaat is een gewogen cijfer dat als volgt wordt bepaald:
    De presentaties tellen mee voor 40% van de totaalscore, de peer-evaluatie telt mee voor 20% van de totaalscore, en het mondeling examen voor 40% van de totaalscore.

    Indien de student niet deelneemt aan één van de deelevaluaties, krijgt de student NA (niet afgelegd) voor het gehele opleidingsonderdeel. De modaliteiten van de permanente evaluatie worden bekendgemaakt via Toledo.

     

    Tweede examenkans
    De evaluatiekenmerken en/of de bepaling van het eindresultaat bij de tweede examenkans verschilt van die van de eerste examenkans. Bij het herexamen wordt de student beoordeeld o.b.v. zijn/haar presentatie(s) en het mondelinge examen. Deelresultaten kunnen overgedragen worden binnen één academiejaar. Een onderdeel waarvoor een student in eerste examenkans slaagde, moet niet opnieuw afgelegd worden in tweede examenkans. 

     

    De evaluatiekenmerken en/of de bepaling van het eindresultaat bij de tweede examenkans verschilt van die van de eerste examenkans. Het precieze verloop wordt toegelicht onder het tabblad 'Toelichting evaluatie'.