Toegepast economisch denken (B-KUL-Y05334)
Doelstellingen
Leerresultaten:
De student beschikt over aantoonbare kennis en wetenschappelijk inzicht in de eigen vakdiscipline, vakdidactiek en algemene pedagogisch- onderwijskundige kaders (m.i.v. onderwijstechnologische expertise) en in de onderbouwing en evolutie ervan. Hij/zij heeft inzicht in de interactie tussen deze drie domeinen en kan deze geïntegreerd, kritisch en gedifferentieerd inzetten en bijsturen.
De student kan een beargumenteerd standpunt innemen over, en actief deelnemen en bijdragen aan het (inter)nationale publieke debat over actuele maatschappelijke thema's en ontwikkelingen binnen de drie eerder genoemde domeinen.
Begintermen
Er is geen specifieke voorkennis vereist voor dit opleidingsonderdeel.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve master in de economie (Leuven) 90 sp.
- Educatieve master in de economie (verkort programma) (Leuven) 60 sp.
- Educatieve master in de economie (Antwerpen) 90 sp.
- Educatieve master in de economie (Brussel) 90 sp.
- Educatieve master in de economie (verkort programma) (Antwerpen) 60 sp.
- Educatieve master in de economie (verkort programma) (Brussel) 60 sp.
- Educatieve master in de economie (verkort programma) (Geel) 60 sp.
- Educatieve master in de economie (verkort programma) (Aalst) 60 sp.
- Educatieve master in de economie (verkort programma) (Kortrijk) 60 sp.
- Educatieve master in de economie (verkort programma) (Brugge) 60 sp.
- Educatieve master in de economie (verkort programma) (Diepenbeek) 60 sp.
- Educatieve master in de economie (verkort programma) (Gent) 60 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Toegepast economisch denken (B-KUL-Y55334)



Evaluatieactiviteiten
Evaluatie: Toegepast economisch denken (B-KUL-Y75334)
Toelichting
Evaluatiekenmerken
Het opleidingsonderdeel wordt geëvalueerd middels permanente evaluatie in de vorm van presentaties en peer-evaluatie, en middels een mondeling examen.
Bepaling eindresultaat
Het resultaat wordt berekend en uitgedrukt met een geheel getal op 20.
Het eindresultaat is een gewogen cijfer dat als volgt wordt bepaald:
De presentaties tellen mee voor 40% van de totaalscore, de peer-evaluatie telt mee voor 20% van de totaalscore, en het mondeling examen voor 40% van de totaalscore.
Indien de student niet deelneemt aan één van de deelevaluaties, krijgt de student NA (niet afgelegd) voor het gehele opleidingsonderdeel. De modaliteiten van de permanente evaluatie worden bekendgemaakt via Toledo.
Tweede examenkans
De evaluatiekenmerken en/of de bepaling van het eindresultaat bij de tweede examenkans verschilt van die van de eerste examenkans. Bij het herexamen wordt de student beoordeeld o.b.v. zijn/haar presentatie(s) en het mondelinge examen. Deelresultaten kunnen overgedragen worden binnen één academiejaar. Een onderdeel waarvoor een student in eerste examenkans slaagde, moet niet opnieuw afgelegd worden in tweede examenkans.
Toelichting bij herkansen
De evaluatiekenmerken en/of de bepaling van het eindresultaat bij de tweede examenkans verschilt van die van de eerste examenkans. Het precieze verloop wordt toegelicht onder het tabblad 'Toelichting evaluatie'.