Frans 3 (B-KUL-HBH28A)

Doelstellingen
8.g toont belangstelling voor de maatschappelijke actualiteit en bouwt een brede maatschappelijke achtergrondkennis op.
10.b kent met betrekking tot de vreemde talen, de courante algemene woordenschat, de specifieke (bedrijfs)economische woordenschat en de grammatica en gebruikt deze accuraat in schriftelijke en mondelinge communicatie.
11.f verklaart en verdedigt in een discussie of gesprek een standpunt omtrent (bedrijfs)economische problemen.
Kent de courante, algemene woordenschat van het Frans en gebruikt die accuraat in schriftelijke en mondelinge communicatie.
Kent de specifieke (bedrijfs)economische woordenschat van het Frans en gebruikt die accuraat in schriftelijke en mondelinge communicatie.
Kent de grammatica van het Frans en gebruikt die accuraat in schriftelijke en mondelinge communicatie (en vermijdt hierbij in het bijzonder een aantal typische fouten eigen aan anderstaligen).
Toont belangstelling voor de maatschappelijke actualiteit.
Verklaart en verdedigt in een discussie of gesprek een standpunt omtrent (bedrijfs)economische problemen.
Begintermen
Frans 1 en Frans 2
Identieke opleidingsonderdelen
Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
HBH95E : Inleidend Frans 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
HBA26A : French 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
HBA34C : French 3
HBA35C : French 3 (advanced)
Y00630 : Frans 3_1
Y00631 : Frans 3_2
HLH95A : Frans 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Frans 3 (B-KUL-HBH28a)




Inhoud
De leerinhoud bevat drie delen:
een cursus communicatieve vaardigheden eigen aan de bedrijfswereld (studie)
allerlei taalactiviteiten (zonder cursus, lectuur, discussie, permanente evaluatie)
een boekje met te vermijden taalfouten (zelfstudie)
Inhoudsopgave:
1 COMPETENCES COMMUNICATIVES
la correspondance professionnelle
la communication téléphonique
les graphiques
2 ACTIVITES LANGAGIERES
jeux de rôle
discussions en groupes
vocabulaire
présentation d'entreprise
3 COMMUNIQUER SANS FAUTES : VOCABULAIRE ET EXPRESSIONS
Studiemateriaal
https://webapps.odisee.be/Ancor/SSM/Pages/BekijkSSM.aspx?OID=2245
Toelichting onderwijstaal
OPO heeft vreemde taal als onderwerp en wordt in het Frans gedoceerd. Alle communicatie met de docent gebeurt eveneens in het Frans.
Toelichting werkvorm
Leergesprek, praktische schrijf- en mondelinge oefeningen, rollenspel, presentatie, discussie...
De studenten presenteren uitgebreid een bedrijf en ontwikkelen hierrond een reeks taalactiviteiten.
Evaluatieactiviteiten
Evaluatie: Frans 3 (B-KUL-H70597)
Toelichting
Schriftelijk examen (50% van de punten): over de bestudeerde hoofdstukken in de cursus en over de "vocabulaire des présentations". Bij multiple-choice vragen wordt geen giscorrectie toegepast.
Permanente evaluatie (50% van de punten): het niveau van de student wordt permanent beoordeeld terwijl hij actief aan de colleges deelneemt en tijdens zijn presentatie-opdracht over een bedrijf.
Bonus/malussysteem: het boekje "Communiquer sans fautes" (zelfstudie) wordt ondervraagd via een test op 40 punten, waarvoor de student minimum 25/40 moet behalen. Elk punt daarboven levert hem een bonus op van 0,1 punt op zijn eindscore; elk punt onder die grens kost hem een malus van 0,1 punt op zijn eindtotaal.
an het eindtotaal.
Toelichting bij herkansen
De evaluatie bij de 2e examenkans gebeurt op dezelfde wijze als bij de 1e examenkans voor de onderdelen "schriftelijk examen" en "bonus/malussysteem".
Er is geen tweede examenkans voor de studenten die niet hebben deelgenomen aan de permanente evaluatie tijdens het semester.