Frans 3 (B-KUL-HBH28A)

3 studiepuntenFrans26 urenTweede semester
Hengels Jennifer (coördinator) |  Hengels Jennifer |  Baetens Maxim (medewerker)
OC Handelswetenschappen FEB Campus Brussel

8.g       toont belangstelling voor de maatschappelijke actualiteit en bouwt een brede maatschappelijke achtergrondkennis op.

10.b     kent met betrekking tot de vreemde talen, de courante algemene woordenschat, de specifieke (bedrijfs)economische woordenschat en de grammatica en gebruikt deze accuraat in schriftelijke en mondelinge communicatie.

11.f      verklaart en verdedigt in een discussie of gesprek een standpunt omtrent (bedrijfs)economische problemen.

 

Kent de courante, algemene woordenschat van het Frans en gebruikt die accuraat in schriftelijke en mondelinge communicatie.

Kent de specifieke (bedrijfs)economische woordenschat van het Frans en gebruikt die accuraat in schriftelijke en mondelinge communicatie.

Kent de grammatica van het Frans en gebruikt die accuraat in schriftelijke en mondelinge communicatie (en vermijdt hierbij in het bijzonder een aantal typische fouten eigen aan anderstaligen).

Toont belangstelling voor de maatschappelijke actualiteit.

Verklaart en verdedigt in een discussie of gesprek een standpunt omtrent (bedrijfs)economische problemen.

Frans 1 en Frans 2

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
HBH95E : Inleidend Frans 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
HBA26A : French 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
HBA34C : French 3
HBA35C : French 3 (advanced)
Y00630 : Frans 3_1
Y00631 : Frans 3_2
HLH95A : Frans 3 (Niet meer aangeboden dit academiejaar)

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Frans 3 (B-KUL-HBH28a)

3 studiepuntenFransWerkvorm: College26 urenTweede semester
Hengels Jennifer |  Baetens Maxim (medewerker)
OC Handelswetenschappen FEB Campus Brussel

De leerinhoud bevat drie delen:

een cursus communicatieve vaardigheden eigen aan de bedrijfswereld (studie)

allerlei taalactiviteiten (zonder cursus, lectuur, discussie, permanente evaluatie)

een boekje met te vermijden taalfouten (zelfstudie)

Inhoudsopgave:

1 COMPETENCES COMMUNICATIVES

la correspondance professionnelle

la communication téléphonique

les graphiques

2 ACTIVITES LANGAGIERES

jeux de rôle

discussions en groupes

vocabulaire

présentation d'entreprise

3 COMMUNIQUER SANS FAUTES : VOCABULAIRE ET EXPRESSIONS

 https://webapps.odisee.be/Ancor/SSM/Pages/BekijkSSM.aspx?OID=2245

OPO heeft vreemde taal als onderwerp en wordt in het Frans gedoceerd. Alle communicatie met de docent gebeurt eveneens in het Frans.

Leergesprek, praktische schrijf- en mondelinge oefeningen, rollenspel, presentatie, discussie...

De studenten presenteren uitgebreid een bedrijf en ontwikkelen hierrond een reeks taalactiviteiten.

Evaluatieactiviteiten

Evaluatie: Frans 3 (B-KUL-H70597)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Schriftelijk, Presentatie, Medewerking tijdens contactmomenten
Vraagvormen : Meerkeuzevragen, Open vragen, Gesloten vragen
Leermateriaal : Geen


Schriftelijk examen (50% van de punten): over de bestudeerde hoofdstukken in de cursus en over de "vocabulaire des présentations". Bij multiple-choice vragen wordt geen giscorrectie toegepast.

Permanente evaluatie (50% van de punten): het niveau van de student wordt permanent beoordeeld terwijl hij actief aan de colleges deelneemt en tijdens zijn presentatie-opdracht over een bedrijf.

Bonus/malussysteem: het boekje "Communiquer sans fautes" (zelfstudie) wordt ondervraagd via een test op 40 punten, waarvoor de student minimum 25/40 moet behalen. Elk punt daarboven levert hem een bonus op van 0,1 punt op zijn eindscore; elk punt onder die grens kost hem een malus van 0,1 punt op zijn eindtotaal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

an het eindtotaal.

 

 

De evaluatie bij de 2e examenkans gebeurt op dezelfde wijze als bij de 1e examenkans voor de onderdelen "schriftelijk examen" en "bonus/malussysteem".

Er is geen tweede examenkans voor de studenten die niet hebben deelgenomen aan de permanente evaluatie tijdens het semester.