Duits: taalbeheersing 1 (B-KUL-YL0072)

8 studiepuntenDuits78 urenBeide semestersUitgesloten voor examencontract
Claes Karoline (coördinator) |  Balogh Katalin |  Claes Karoline
POC Toegepaste taalkunde Antwerpen

2.1  Een brede waaier van geschreven en gesproken bronteksten in de taal begrijpen en ze samenvatten.
2.2  Adequaat mondeling communiceren.
2.3  Adequaat schriftelijk communiceren.
2.4  Kennis van de taal functioneel en creatief inzetten en hierbij het juiste register gebruiken.
3.1  Kennis hebben van en inzicht hebben in het fonologisch, morfologisch en syntactisch taalsysteem.
8.1  In een complexe situatie adequaat mondeling communiceren met aandacht voor doel, publiek en medium.
8.2  In een complexe situatie adequaat schriftelijk communiceren met aandacht voor doel, publiek en medium.
9.1  Eigen taaluitingen en (non-verbale) communicatie kritisch evalueren.  
9.2  Teksten corrigeren met aandacht voor doel, publiek en medium.

Basiskennis van de Duitse grammatica; passief begrijpen van niet-gespecialiseerd Duits.

Onderwijsleeractiviteiten

4 sp. Duits: taalbeheersing 1A (B-KUL-YL3086)

4 studiepuntenDuitsWerkvorm: Practicum39 urenEerste semester
POC Toegepaste taalkunde Antwerpen

  • Aandacht voor mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid, voor receptieve en productieve taalvaardigheid
  • Taalvaardigheid en kennis van taalgebied
  • Woordenschat en grammatica

 

- Materiaal op de digitale leeromgeving, door de docent aangeboden materiaal
- Thematische woordenschat Duits – nieuwe editie. Uitgeverij Intertaal, 2018 (laatste druk). ISBN 9789460304170

De onderwijstalen zijn Duits en Nederlands.

Blended onderwijs - Oefensessie - Vaardigheidstraining

4 sp. Duits: taalbeheersing 1B (B-KUL-YL3087)

4 studiepuntenDuitsWerkvorm: Practicum39 urenTweede semester
POC Toegepaste taalkunde Antwerpen

  • Aandacht voor mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid, voor receptieve en productieve taalvaardigheid
  • Taalvaardigheid en kennis van taalgebied
  • Woordenschat en grammatica

 

Materiaal op de digitale leeromgeving, door de docent aangeboden materiaal
Thematische woordenschat Duits – nieuwe editie. Uitgeverij Intertaal, 2018 (laatste druk). ISBN 9789460304170

De onderwijstalen zijn Duits en Nederlands.

Blended onderwijs - Oefensessie - Vaardigheidstraining

Evaluatieactiviteiten

Evaluatie: Duits: taalbeheersing 1 (B-KUL-YL7072)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Mondeling, Schriftelijk, Presentatie, Medewerking tijdens contactmomenten, Take-home
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Geen


Permanente evaluatie
Examen bestaande uit de volgende componenten: 
1.Schriftelijk examen
2.Mondeling examen


Weging: 
10% Permanente evaluatie
50% Schriftelijk examen
40% Mondeling examen

Bij een niet-tolereerbaar tekort voor één van deze onderdelen (een 7/20 of minder) (Permanente evaluatie; Schriftelijk examen; Mondeling examen) slaagt de student niet voor het opleidingsonderdeel in zijn geheel.  


 

De permanente evaluatie vervalt, het examen telt voor 100 % van het resultaat.
Weging: 
50% Schriftelijk examen
50% Mondeling examen

Bij een niet-tolereerbaar tekort voor één van deze onderdelen (een 7/20 of minder) (Schriftelijk examen, Mondeling examen) slaagt de student niet voor het opleidingsonderdeel in zijn geheel.