Grammatica van het klassiek Japans (B-KUL-F0TF9A)
Doelstellingen
De studenten de vaardigheid bijbrengen om teksten in de klassieke literaire taal te lezen en begrijpen, in het bijzonder in staat zijn de klassieke werkwoordvormen, adjectieven en hulpwerkwoorden morfologisch te ontleden en hun functie en betekenis duiden.
Begintermen
Een goede praktische kennis van het moderne Japans hebben. Minimum twee jaar Japans gevolgd hebben.
Volgtijdelijkheidsvoorwaarden
Je moet voldoen aan een volgtijdelijkheidsvoorwaarde om dit opleidingsonderdeel te mogen opnemen. Volgtijdelijkheid kan STRENG of SOEPEL zijn of een GELIJKTIJDIGHEID inhouden. Ook kan een diplomaNIVEAU als voorwaarde gesteld zijn.
Verklaring:
STRENG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je geslaagd zijn voor of een tolerantie ingezet hebben voor de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt.
SOEPEL: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, gevolgd hebben.
GELIJKTIJDIG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ook de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, opnemen of al opgenomen hebben.
NIVEAU: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ten minste deze graad behaald hebben.
(GELIJKTIJDIG(F0TF1B) EN GELIJKTIJDIG(F0TF3B))
Bovenstaande codes van opleidingsonderdelen stemmen overeen met onderstaande omschrijvingen van die opleidingsonderdelen:
F0TF1B : Modern Japans III: taalkunde
F0TF3B : Modern Japans III: taalbeheersing
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
4 sp. Grammatica van het klassiek Japans (B-KUL-F0TF9a)
Inhoud
De cursus geeft een inleiding in aspecten van de morfologie en syntaxis van het klassieke Japans, in contrast met het modern Japans. Met name gaat het om de flectievormen, de klassen van werkwoorden en adjectieven, de partikels (joshi) en de suffix-werkwoorden (jodôshi).
Evaluatieactiviteiten
Evaluatie: Grammatica van het klassiek Japans (B-KUL-F2TF9a)
Toelichting
Schriftelijke toetsen in de les 50% - actieve participatie in de les 30% - schriftelijke oefeningen in de les 20%
Toelichting bij herkansen
Verhouding tussen de verschillende onderdelen:
Schriftelijke toetsen 50% - het cijfer voor actieve participatie in de les 30% en de schriftelijke oefeningen in de les 20% worden overgedragen, ook in het geval van een onvoldoende op deze onderdelen.