Masterproef digital content management (B-KUL-YL0023)

15 studiepuntenNederlands1 urenBeide semestersUitgesloten voor examencontractUitgesloten voor creditcontract
N.
POC Meertalige communicatie

Studenten gaan de volgende doelen realiseren:

  • In het Nederlands en de gekozen vreemde talen/vreemde taal effectieve schriftelijke en mondelinge communicatie met een hoge graad van specificiteit verzorgen;
  • Zelfstandig en kritisch reflecteren over diverse aspecten van communicatie. Het daarbij gehanteerde probleemoplossend vermogen ook inzetten in een ruimere context;
  • De specificiteit van de professionele context van de communicatie in organisaties en in meertalige of interculturele contexten, kennen; vertrouwd zijn met de bijhorende normen en ernaar handelen;
  • Deontologische en ethische aspecten van onderzoek onderkennen en in overeenstemming daarmee handelen;
  • Taal- en cultuurgevoeligheid en respect voor diversiteit integreren in het wetenschappelijk werk;
  • In het domein van de meertalige, crossculturele of organisatiecommunicatie zelfstandig onderzoek te concipiëren, te plannen en op het niveau van een beginnend onderzoeker uit te voeren en er schriftelijk en mondeling over te communiceren.

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
Y05323 : Masterproef (Niet meer aangeboden dit academiejaar)

Onderwijsleeractiviteiten

15 sp. Masterproef digital content management (B-KUL-YL3035)

15 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Masterproef1 urenBeide semesters
N.
POC Meertalige communicatie

Studenten werken zelfstandig en onder de begeleiding van promotor(enteam) een wetenschappelijke studie uit in het domein van de meertalige en/of crossculturele communicatie. Daarbij doorlopen ze de verschillende fases in het onderzoeksontwerp: literatuurstudie, formulering van onderzoeksvragen en -hypothesen, dataverzameling, data-analyse en rapportering in de vorm van een scriptie.

De studenten krijgen bij de start van het academiejaar een overzicht van mogelijke topics (en begeleiders) voor het masterproefproject. De studenten kunnen daarnaast zelf een onderwerp voorstellen dat bij het profiel van de masteropleiding aansluit. In functie van de keuze nemen de studenten in fase 2 de gepaste methodologische modules op.

Zelfstandig werk onder begeleiding van één of meerdere promotoren.

Evaluatieactiviteiten

Evaluatie: Masterproef digital content management (B-KUL-YL7023)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Presentatie, Procesevaluatie