Workshops innovatie in de praktijk (B-KUL-G0S66A)

3 studiepuntenNederlands15 urenTweede semesterUitgesloten voor examencontract
Schoutens Wim (coördinator) |  Lips Daniel |  Maes Tom |  Schoutens Wim
Facultaire POC Wetenschappen

- Aspecten van intellectual property en patentscreening als deel van het opzetten van innovatieve projecten in te schatten.
- Leren hoe innovaties ontstaan, evolueren en welke aspecten hierin een cruciale rol spelen, zoals inzicht te hebben in het hele proces van vinding tot product,  afwegingen te maken aangaande commercialiseerbaarheid, scaling en productieproces, Design,...
- Leren een wetenschappelijk verhaal te pitchen.
 

Dit opo mag enkel gevolgd worden door studenten die de minor Business & Innovation aan de faculteit Wetenschappen volgen.


Dit opleidingsonderdeel is een voorwaarde voor het opnemen van volgende opleidingsonderdelen:
G0S67A : Workshops Innovatie in de praktijk II (Niet meer aangeboden dit academiejaar)
G0S68A : Innovatieproject

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Workshops innovatie in de praktijk (B-KUL-G0S66a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Opdracht15 urenTweede semester
Facultaire POC Wetenschappen

Het vak Workshops Innovatie in de praktijk I bestaat uit verschillende thematische workshops:

- Innovatie workshops

- Picthing workshops

- Intellectual Property workshops

De studenten nemen verplicht deel aan elke van de workshops. Soms worden er assignments gegeven. Soms wordt er gevraagd in groep of teamverband  opdrachten uit te voeren. 

werkmap

Evaluatieactiviteiten

Evaluatie: Workshops innovatie in de praktijk (B-KUL-G2S66a)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Verslag, Presentatie, Self assessment/Peer assessment, Medewerking tijdens contactmomenten, Portfolio

De beoordelingsschaal van dit opleidingsonderdeel is 'geslaagd/niet geslaagd'.

Afhankelijk van de workshop worden er taken op gegegeven waarvoor een kort verslag hoor ingediend te worden. Studenten bereiden ook een pitch voor.

Niet-deelname aan de contactmomenten of aan één van de evaluatieactiviteiten of het niet indienen van een taak, resulteert in 'niet geslaagd' voor dit opo.

Door de specifieke vorm van deze workshops is het niet mogelijk om een tweede examenkans aan te bieden.

Dit opo heeft een evaluatievorm geslaagd/niet geslaagd.

Er is geen tweede examenkans.

Door de specifieke vorm van deze workshops is het niet mogelijk om een tweede examenkans aan te bieden.