Gesproken Arabisch: Levantijns II (B-KUL-F0WG3A)
Doelstellingen
Bij het voltooien van dit opleidingsonderdeel heeft de student de volgende doelstellingen bereikt:
- De student kan converseren over meer complexe onderwerpen in Levantijns Arabisch.
- De student kan een audiovisueel stuk begrijpen door gebruik te maken van hulpmiddelen, en de student kan dit audiovisuele stuk bediscussiëren.
Begintermen
De student heeft een basiskennis van de grammaticale structuren en de woordenschat van het Levantijns en heeft een basiskennis van MSA.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
4 sp. Gesproken Arabisch: Levantijns II (B-KUL-F0WG3a)
Inhoud
Persoonlijke biografie, dagelijkse routine, herinneringen uit de eigen kindertijd, transport, religieuze en etnische groepen in de Levant, technologie, en volksverhalen.
Studiemateriaal
- Halloum, Moin, Spoken Arabic For Foreigners, an introduction to the Palestinian dialect, Part two, Jerusalem, 2003. (niet verplicht om te kopen)
- Matthew Aldrich, Arabic Voices 2: Authentic Listening and Reading Practice in Modern Standard Arabic and Colloquial Dialects (Volume 2), Lingualism 2014. (niet verplicht om te kopen)
- Authentiek studiemateriaal. (niet verplicht om te kopen)
Toelichting werkvorm
Er wordt een selectie van materialen gemaakt de boeken van Haloum en Aldrich op basis van inhoud en grammaticaal niveau. Deze materialen worden bestudeerd en geanalyseerd in de klas. Er zijn lees- en audiovisuele oefeningen. De student kan audio (visuele) fragmenten transcriberen en vertalen door gebruik te maken van hulpmiddelen. De basiskennis van de Levantijnse grammatica en woordenschat wordt verder uitgebreid en verdiept. Er worden extra spreekoefeningen geïntroduceerd om student in staat te stellen meer complexe onderwerpen in het Levantijns Arabisch te bespreken.
Evaluatieactiviteiten
Evaluatie: Gesproken Arabisch: Levantijns II (B-KUL-F2WG3a)
Toelichting
20% permanente evaluatie (take-home taken, aanwezigheid en actieve deelname in de lessen), 80% mondeling eindexamen.
Toelichting bij herkansen
De resultaten voor het onderdeel permanente evaluatie uit de eerste zittijd worden overgedragen naar de tweede zittijd (20%). De studenten leggen een nieuw mondeling examen af (80%).