Stageproject (bachelor) (B-KUL-D0E55A)

3 studiepuntenNederlandsEerste semesterUitgesloten voor examencontractUitgesloten voor creditcontract
N. |  Hoofdt Sabine (medewerker)
Facultaire POC Economie en Bedrijfswetenschappen

Bij het voltooien van de stage heeft de student de volgende leerresultaten bereikt:

1. De student krijgt een meer diepgaand en realistisch begrip over de verschillende aspecten die deel uitmaken van een professionele werkomgeving (zoals de werkplaatscondities, bedrijfscultuur, …). Daarnaast biedt een stage de student de mogelijkheid om een relevante professionele ervaring op te doen door zijn actieve deelname aan formele functionele activiteiten binnen de organisatie, maar ook doordat hij vertrouwd raakt met de informele organisatiestructuur.

2. De stage biedt de student een kader om nieuwe perspectieven te ontwikkelen met betrekking tot de kerncompetenties en versterkt de transfer van theorie naar praktijk. De student integreert theoretische kennis met praktijkervaringen en ontplooit zich zo verder binnen zijn discipline of vakgebied.

Bij het voltooien van de stage heeft de student een groei doorgemaakt op het vlak van aantal breder inzetbare, persoonlijke en loopbaangerichte doelstellingen. De Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen formuleert hiertoe een aantal specifieke vormingsdoelen i.v.m. ‘Professionele vaardigheden en voorbereiding op de arbeidsmarkt'.

Je kan als bachelor student een 3SP stage doen op voorwaarde dat je de eerste mijlpaal hebt bereikt.

Het opleidingsonderdeel staat geprogrammeerd in de derde bachelorfase maar kan ook in een eerdere fase opgenomen worden voor zover aan de bovenstaande voorwaarde is voldaan.

Dit opleidingsonderdeel is identiek aan de volgende opleidingsonderdelen:
D0E56A : Stageproject (bachelor)
D0E59A : Internship Project (bachelor)
D0E60A : Internship Project (bachelor)

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Stageproject (bachelor) (B-KUL-D0E55a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: StageEerste semester
N. |  Hoofdt Sabine (medewerker)
Facultaire POC Economie en Bedrijfswetenschappen

° De stage houdt rechtstreeks verband met de huidige opleiding van de student aan de FEB.

° De student gaat zelfstandig op zoek naar een mogelijke stageplaats.

° De stage en de bachelorproef (HW) / het ervaringstraject (TEW Kortrijk) kunnen nooit in hetzelfde bedrijf worden uitgevoerd.

° De student doet een stageaanvraag volgens de procedure die wordt beschreven op het FEB Studentenportaal.

° De student kan de stage enkel in het individueel studieprogramma opnemen na goedkeuring van de stagecoördinator en de dienst Onderwijs & Studenten.

Meer info op het FEB Studentenportaal.

 

nvt

Evaluatieactiviteiten

Evaluatie: Stageproject (bachelor) (B-KUL-D2E55a)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Verslag, Procesevaluatie

De beoordelingsschaal van dit opleidingsonderdeel is 'geslaagd/niet geslaagd'.

Evaluatiekenmerken

De beoordeling van de 3SP stage is gebaseerd op de volgende twee informatiebronnen:

1. Een functioneringsverslag ingevuld door de stagementor in het bedrijf

2. Een individueel reflectieverslag van de student

Meer info op het FEB Studentenportaal.

Bepaling eindresultaat

Het opleidingsonderdeel wordt, rekening houdend met de beoordeling van de stagementor, finaal beoordeeld door de facultaire stagecoördinator.

Indien de student niet deelneemt aan het functioneringsverslag en/of geen reflectieverslag indient, krijgt de student een ‘niet geslaagd’ voor het gehele opleidingsonderdeel.

Indien de deadline voor het inleveren van de evaluatiedocumenten niet wordt gerespecteerd, wordt de eindbeoordeling voor het opleidingsonderdeel een ‘niet geslaagd’, tenzij om een zwaarwichtige reden na aanvraag een nieuwe indieningsdatum wordt bepaald.

Aandachtspunt
Indien een student herhaaldelijk of op ernstige wijze de verplichtingen niet nakomt die werden beschreven in de overeenkomst met het projectbedrijf, wordt het stageproject stopgezet en wordt voor het opleidingsonderdeel een ‘niet geslaagd’ toegekend. De student heeft geen recht op een alternatieve opdracht, noch op een tweede examenkans.

Er is geen tweede examenkans.