Master in de bedrijfseconomie en het bedrijfsbeleid (Brussel)

Master of Science

Wat vind je op deze webpagina?

Op deze pagina’s kun je als (toekomstige) student o.a. het officieel studieprogramma raadplegen. 

Je vindt ook alles over toelatingsvoorwaarden en aanvullende opleidingen, detailinformatie over de opleidingsonderdelen, je uurrooster per week …

Ben je toekomstig student?

Neem dan zeker eerst een kijkje op de pagina van de master in de bedrijfseconomie en het bedrijfsbeleid.

Je leest er alles over

- Inhoud van de opleiding

- Beginprofiel

- Toekomstmogelijkheden

- Infomomenten & brochures

- Je campus

- ...

De opleiding Master in de bedrijfseconomie en het bedrijfsbeleid verwacht dat de studenten bepaalde kennis, vaardigheden en attitudes verwerven en formuleert daarom volgende opleidingsspecifieke leerresultaten:

Een afgestudeerde van het MiBEB -programma:

·  Beheerst de economische principes die aan de grondslag liggen van het gedrag van consumenten, producenten, werknemers en werkgevers; heeft inzicht in de werking van verschillende marktvormen en de macro-economische context van een bedrijf.
·  Begrijpt de structuur en de werking van ondernemingen, en heeft inzicht in diverse managementaspecten van het bedrijfsgebeuren.
·  Analyseert aan de hand van wetenschappelijke kaders en modellen de strategische opportuniteiten en uitdagingen van een onderneming.
·  Heeft inzicht in verschillende functionele domeinen van de bedrijfseconomie en hun onderlinge samenhang.
·  Begrijpt boekhoudkundige informatie en financiële gegevens van ondernemingen en kan deze aanwenden bij het nemen van beleidsbeslissingen.
·  Heeft inzicht in de internationale markten voor goederen, diensten, arbeid en kapitaal, en past economische analyse toe op Europese en mondiale beleidskwesties met betrekking tot deze markten.
·  Heeft inzicht in de risico’s en de uitdagingen die inherent zijn aan het bedrijfsbeleid in een internationale omgeving en draagt hiervoor mogelijke oplossingen voor het beheer aan.
·  Lost aan de hand van kwalitatieve en kwantitatieve analysetechnieken economische en bedrijfskundige problemen op.
·  Voert op zelfstandige en creatieve wijze een wetenschappelijk bedrijfseconomisch onderzoeksproject uit.
·  Communiceert helder en correct over bedrijfs-en managementproblemen en hun oplossingen.
·  Geeft blijk van management- en ondernemerschapsvaardigheden.
·  Geeft blijk van interculturele competenties om in een team samengesteld uit diverse culturen of disciplines, bedrijfs- en managementproblemen op te lossen.
·  Heeft een kritisch inzicht in de manier waarop maatschappelijke en internationale ontwikkelingen invloed hebben op het bedrijfsleven.
·  Betrekt binnen de bedrijfsvoering sociale, ethische en duurzaamheidsaspecten.

De Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen stimuleert en streeft in al haar opleidingen vormingsaspecten na op het vlak van:

 

Professionele vaardigheden en voorbereiding op de arbeidsmarkt

  • De student ontwikkelt een professionele houding en professionele en academische vaardigheden die hem/haar in staat stellen een betekenisvolle bijdrage te leveren aan de maatschappij.
  • De student gaat actief op zoek naar situatiesom zijn/haar competenties te verbreden en/of te verdiepen in lijn met zijn/haar disciplinaire future self.
  • De student onderkent het belang van continue vorming en toont een bereidheid tot levenslang leren.

 

Ethiek, verantwoordelijkheid en duurzaamheid

  • De student heeft bij zijn handelen en denken aandacht voor het milieu, de mens en de maatschappij en ontwikkelt hierrond een kritische houding.
  • De student getuigt van een ethische ingesteldheid bij de benadering van problemen in een bedrijfskundige of beleidscontext.

 

Internationale oriëntatie

  • De student heeft aandacht voor internationale en interculturele dimensies van bedrijfs- en/of beleidsvoering.
  • De student erkent de meerwaarde van een internationale context voor zijn/haar eigen leefwereld en de ruimere samenleving.

 

Ondernemerschap en innovatie

  • De student ontwikkelt een proactieve ingesteldheid en ondernemende houding die gekenmerkt wordt door creativiteit en zin voor innovatie.

 

Wanneer binnen een opleiding een vormingsdoel ook een leerresultaat vormt, wordt dit eveneens vermeld binnen de doelstellingen van de opleiding of het opleidingsonderdeel en krijgt het een bindend karakter.

Kwaliteit van de opleiding

Hier vind je een overzicht van de resultaten van de interne kwaliteitszorgmethode COBRA.

Onderwijskwaliteit op het niveau van de opleiding

Blauwdruk
Bestand PDF document Blauwdruk_MA_ Bedrijfseconomie en het bedrijfsbeleid_ Ma International Business Economics and Management.pdf

COBRA 2019-2023
Bestand PDF document COBRA-fiche_MA_Bedrijfseconomie en het bedrijfsbeleid.pdf

Onderwijskwaliteit op het niveau van de universiteit


Meer info?