Wetenschap en duurzaamheid: een socio-ecologische benadering - theorie (B-KUL-G0R94A)
Volgtijdelijkheidsvoorwaarden
Dit opleidingsonderdeel is een voorwaarde voor het opnemen van volgende opleidingsonderdelen:
G0R92A : Wetenschap en duurzaamheid: een socio-ecologische benadering - projectwerk
Plaats in het onderwijsaanbod
- Master of Physics (Leuven) 120 sp.
- Master of Chemistry (Leuven) 120 sp.
- Master of Medical Physics (Leuven et al) 120 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
2 sp. Wetenschap en duurzaamheid: een socio-ecologische benadering - concepten (B-KUL-G0R88a)
Komt ook voor in andere opleidingsonderdelen
1 sp. Wetenschap en duurzaamheid: een socio-ecologische benadering - opdracht (B-KUL-G0R89a)
Komt ook voor in andere opleidingsonderdelen
Evaluatieactiviteiten
Evaluatie: Wetenschap en duurzaamheid: een socio-ecologische benadering - theorie (B-KUL-G2R94a)
Toelichting
Voor het theoretisch luik wordt doorheen het eerste semester regelmatig een open vraag ter bespreking (digitale inzending) voorgelegd (open boek), om te verzekeren dat de theoretische kennis kan worden aangewend voor het teamwerk en de eind-opdracht. Via peer-evaluatie en een willekeurige docentencontrole haal je hiervoor individueel maximaal 3 punten van de 20. Er wordt ook teamwerk georganiseerd waarvoor je via peerevaluatie 2 van 20 punten verdiend. Gecombineerd levert deze permanente evaluatie tijdens het semester 25% van je individuele eindscore. De eindopdracht wordt gescoord via een vooraf gecommuniceerde scorematrix. Dit cijfer weegt 75% door in de individuele eindscore.
Toelichting bij herkansen
Er is een herkansing in de derde examenperiode mogelijk voor de eindopdracht, maar niet voor de permanente evaluatie van het eerste semester. Wanneer de student in de eindscore een onvoldoende scoort, moet de eindopdracht in de derde examenperiode worden herkanst. Het punt van de permanente evaluatie van het eerste semester, wordt overgenomen. Na de herkansing wordt een nieuwe eindscore berekend.