Meertalig project (B-KUL-YL0150)

4 studiepuntenNederlands26 urenEerste semesterUitgesloten voor examencontract
N.
POC Toegepaste taalkunde Antwerpen

Twee vreemde talen beheersen, op het niveau C1 of minstens B2 van het "Common European Framework of Reference for Languages" voor begrijpen (luisteren en lezen), spreken (productie en interactie) en schrijven.

 Een brede waaier van geschreven en gesproken bronteksten in de taal begrijpen en ze samenvatten.

 Adequaat mondeling communiceren.

 Adequaat schriftelijk communiceren.

 Kennis van de taal functioneel en creatief inzetten en hierbij het juiste register gebruiken.

 

De opleidingstalen beheersen op het niveau van de professionele taalgebruiker zowel met betrekking tot begrijpen (lezen en luisteren), spreken (productie en interactie) als schrijven.

 De opleidingstalen op het niveau van de professionele taalgebruiker begrijpen.

 Mondeling communiceren in de opleidingstalen op het niveau van de professionele taalgebruiker.

 Schriftelijk communiceren in de opleidingstalen op het niveau van de professionele taalgebruiker.

 Kennis van de opleidingstaal functioneel en creatief inzetten en hierbij het juiste register gebruiken.

 

Kennis en inzicht bezitten over theorieën uit het domein van de toegepaste taalkunde en die gericht gebruiken bij de analyse van taalgebruik en bij eigen communicatie.

 Het terminologisch apparaat van het vakgebied van de toegepaste taalkunde beheersen en toepassen in de analyse van taalgebruik in een een- en meertalige context.

 Inzicht hebben in de principes van verbale en non-verbale communicatie en die toepassen.

 

Schriftelijke en mondelinge communicatie adequaat analyseren, interpreteren en beoordelen met inbegrip van boodschappen van gespecialiseerde aard

 Mondelinge boodschappen van algemene en gespecialiseerde aard analyseren, interpreteren en beoordelen.

 Schriftelijke boodschappen van algemene en gespecialiseerde aard analyseren, interpreteren en beoordelen.

 

Zich in complexe communicatieve situaties mondeling en schriftelijk uitdrukken in de bestudeerde talen aangepast aan doel, publiek en medium.

 In een complexe situatie adequaat mondeling communiceren met aandacht voor doel, publiek en medium.

 In een complexe situatie adequaat schriftelijk communiceren met aandacht voor doel, publiek en medium.

 

Het eigen taalgebruik in de bestudeerde talen kritisch analyseren en evalueren.

 Eigen taaluitingen en (non-verbale) communicatie kritisch evalueren. 

Teksten corrigeren met aandacht voor doel, publiek en medium.

 

Relevante (elektronische) tools en bronnen kennen, kritisch evalueren en adequaat inzetten bij het analyseren en optimaliseren van taalgebruik in een meertalige context.

 De belangrijkste bronnen en ICT-tools kennen en adequaat inzetten bij het analyseren en optimaliseren van taalgebruik in een meertalige context.

 De relevante informatiekanalen voor het onderzoeksdomein kennen en ze kritisch gebruiken.

Twee vreemde talen beheersen op het niveau C1 of minstens B2 van het Europees Referentiekader voor Talen

Onderwijsleeractiviteiten

4 sp. Meertalig project (B-KUL-YL3179)

4 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Opdracht26 urenEerste semester
N.
POC Toegepaste taalkunde Antwerpen

Meertalig project over één casus/thema             

  • Taalinput: studenten documenteren zich rond het thema door gebruik te maken van verschillende bronnen in de twee vreemde talen. Het gaat hier over schriftelijke en gesproken (audiovisuele) bronnen.
  • Taalproductie: studenten creëren op basis van de geselecteerde taalinput een portfolio van schriftelijke en mondelinge teksten (bv. interview, kennisclip, essay, blog, opiniestuk, wiki, …).
  • Revisie
  • Gedeeltelijk extramuros

Schriftelijk en Audiovisueel materiaal

Er wordt gewerkt in alle talen die deel uitmaken van de talencombinatie van de student.

Portfolio - Projectvoorstel - Verslag

Evaluatieactiviteiten

Evaluatie: Meertalig project (B-KUL-YL7150)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Verslag, Presentatie, Portfolio