Arabisch: taalbeheersing 2 (B-KUL-YL0067)
Doelstellingen
- Adequaat mondeling communiceren.
- Adequaat schriftelijk communiceren.
- Toegepaste kennis hebben van en inzicht hebben in het fonologisch, morfologisch en syntactisch taalsysteem (gevorderd).
- Eigen taaluitingen kritisch evalueren.
- Complexe(re) teksten corrigeren.
Begintermen
Competenties Arabische Taalkunde 1 en Arabische Taalbeheersing 1 (of equivalent) verworven hebben.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
5 sp. Arabisch: taalbeheersing 2A (B-KUL-YL3080)
Inhoud
- Aandacht voor mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid, voor receptieve en productieve taalvaardigheid
- Woordenschat en grammatica
Studiemateriaal
Handboek
Handouts
Toelichting onderwijstaal
Onderwijstalen zijn Nederlands en Arabisch
Toelichting werkvorm
We wisselen gevarieerde schriftelijke en mondelinge Arabische oefeningen af met contrastieve oefeningen die je thuis voorbereidt en met verbetersleutel en/of klassikaal verbeterd worden.
5 sp. Arabisch: taalbeheersing 2B (B-KUL-YL3081)
Inhoud
- Aandacht voor mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid, voor receptieve en productieve taalvaardigheid
- Woordenschat en grammatica
Studiemateriaal
Handboek
Handouts
Toelichting onderwijstaal
Onderwijstalen zijn Nederlands en Arabisch.
Toelichting werkvorm
We wisselen gevarieerde schriftelijke en mondelinge Arabische oefeningen af met contrastieve oefeningen die je thuis voorbereidt en met verbetersleutel en/of klassikaal verbeterd worden.
Evaluatieactiviteiten
Evaluatie: Arabisch: taalbeheersing 2 (B-KUL-YL7067)
Toelichting
Dit vak bestaat uit twee onderdelen: mondelinge taalbeheersing en schriftelijke taalbeheersing.
Om te slagen voor dit vak moet je voor elk van de onderdelen geslaagd zijn. Elk onderdeel telt voor 50 % van het eindresultaat.
Voor elk onderdeel bestaat het punt uit 3 componenten:
- Examen januari (40%)
- Examen juni (50%)
- Permanente evaluatie (10%)
Toelichting bij herkansen
In de derde examenperiode leg je het examen af van het onderdeel waarvoor je eindresultaat een onvoldoende is (Mondelinge en/of Schriftelijke Taalbeheersing). Het examen omvat de leerstof van het gehele academiejaar. Het onderdeel permanente evaluatie vervalt in 3EP.