Sportjournalistiek (B-KUL-HMJ40A)

3 studiepuntenNederlands20 urenTweede semesterUitgesloten voor examencontract
Interfacultaire POC Journalistiek

De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling

Je moet voldoen aan een volgtijdelijkheidsvoorwaarde om dit opleidingsonderdeel te mogen opnemen. Volgtijdelijkheid kan STRENG of SOEPEL zijn of een GELIJKTIJDIGHEID inhouden. Ook kan een diplomaNIVEAU als voorwaarde gesteld zijn.
Verklaring:
STRENG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je geslaagd zijn voor of een tolerantie ingezet hebben voor de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt.
SOEPEL: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, gevolgd hebben.
GELIJKTIJDIG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ook de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, opnemen of al opgenomen hebben.
NIVEAU: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ten minste deze graad behaald hebben.


GELIJKTIJDIG(HMJ03A) EN GELIJKTIJDIG(HMJ09A) EN GELIJKTIJDIG(HMJ33A)

Bovenstaande codes van opleidingsonderdelen stemmen overeen met onderstaande omschrijvingen van die opleidingsonderdelen:
HMJ03A : Journalistiek beroep en ethiek
HMJ09A : Journalistieke productie en taalvaardigheid
HMJ33A : Journalistieke research en factchecking

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Sportjournalistiek (B-KUL-HMJ40a)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: Practicum20 urenTweede semester
Interfacultaire POC Journalistiek

De studenten specialiseren zich in deze thematische case. De case wordt gedoceerd door praktijkdocenten die de studenten inhoudelijk en praktisch opleiden tot experten binnen dit specifieke topic.

Lesmateriaal op Toledo

Evaluatieactiviteiten

Evaluatie: Sportjournalistiek (B-KUL-H75750)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Ontwerp/Product, Medewerking tijdens contactmomenten, Portfolio, Procesevaluatie


Evaluatie is gebaseerd op permanente evaluatie: studenten maken verschillende opdrachten die samen een portfolio vormen en worden ook geëvalueerd op hun medewerking tijdens de colleges.