Leerstoel Konishi BA seminarie (B-KUL-F0YK8A)
Doelstellingen
De studenten leren de vaardigheden die verworven werden tijdens de eerste vijf semesters aangaande projectopstelling, gebruik van online bronnen en systematisch bibliografisch onderzoek voor hun individuele projecten toe te passen, zowel onder begeleiding van hun promotoren/begeleiders als via voortgangsrapportering in aanwezigheid van de peergroep.
Plaats in het onderwijsaanbod
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Leerstoel Konishi BA seminarie (B-KUL-F0YK8a)
Inhoud
Tijdens een gezamenlijke groepsdiscussie met hun peergroep van BA-paper-kandidaten leren de studenten hoe een groepsdiscussie te voeren omtrent kleinschalige lopende onderzoeksprojecten en hoe constructieve kritiek te uiten op projecten van anderen.
Ze leren de status quaestionis van de discipline waarbinnen ze hun onderzoeksproject voeren evalueren.
Door het schrijven van a) een beknopte voorstelling van hun onderzoeksonderwerpen met vermelding van de onderzoeksvraag, toegepaste methodologie, voorgenomen bronnenmateriaal en door het beschikbaar stellen van een voorlopige inhoudstafel en een korte bibliografie en b) door het presenteren van hun voortgang in de vorm van een korte powerpointpresentatie in de tweede helft van het semester, raken zij vertrouwd met het schrijven van een ontwerp, het formuleren van projecten op een accurate en beknopte wijze en het presenteren van beide ten overstaan van een publiek van peers. Zodoende verwerven ze vaardigheden en praktische ervaring die niet alleen essentieel zijn voor een academische omgeving maar tevens toepasbaar zijn op diverse andere sectoren van onze economie en maatschappij.
Evaluatieactiviteiten
Evaluatie: Leerstoel Konishi BA seminarie (B-KUL-F2YK8a)
Toelichting
Actieve participatie aan discussies en gastlezingen/academische evenementen in het kader van Konishi (20%)
Een kort schriftelijk voorstel inclusief een beknopte voorstelling van het onderzoeksonderwerp met vermelding van de onderzoeksvraag, de toegepaste methodologie, het voorgenomen bronnenmateriaal alsook het beschikbaar stellen van een voorlopige inhoudstafel en een korte bibliografie (30%).
Een korte PowerPointpresentatie in de tweede helft van het semester als voortgangsrapportering (30%).
Het schrijven van korte samenvattingen van de gastlezingen (20%).
Er geldt een minimum aanwezigheid als voorwaarde om te kunnen slagen voor het vak. Studenten dienen voor minstens 70% van de lessen aanwezig te zijn.
Toelichting bij herkansen
Schriftelijke opdracht