Nederlandse taalkunde III: historische teksten (B-KUL-F0AN5A)
POC Taal- en letterkunde
Doelstellingen
Overzicht van de historische fonologie, morfologie en syntaxis van het Nederlands. De studenten moeten over de verworven inzichten verslag kunnen geven in een academisch adequate vorm en in een taal die qua correctheid beantwoordt aan het niveau van een professionele moedertaalgebruiker.
Begintermen
De student is goed vertrouwd met de inhoud van de colleges Nederlandse taalkunde I en II.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Voorbereidingsprogramma: Master in de taal- en letterkunde (60 sp.) en Educatieve master in de talen (120 sp.) (toegepaste taalkunde) (Leuven) 32 sp.
- Voorbereidingsprogramma: Master in de taal- en letterkunde (60 sp.) en Educatieve master in de talen (120 sp.) (toegepaste taalkunde) (Leuven) (Taalmodule Nederlands) 32 sp.
- Voorbereidingsprogramma: Master in de taal- en letterkunde (60 sp.) en Educatieve master in de talen (120 sp.) (wijsbegeerte) (Leuven) 28 sp.
- Bachelor in de taal- en letterkunde (derde taal) (Leuven) (Taalmodule Nederlands) 56 sp.
- Bachelor in de taal- en letterkunde (programma voor studenten gestart vóór 2021-2022) (Leuven) (Taalmodule Nederlands) 180 sp.
- Bachelor in de taal- en letterkunde (verkort programma voor professionele bachelors in het onderwijs: secundair onderwijs) (Leuven) (Nederlands gevolgd) 123 sp.
- Bachelor in de taal- en letterkunde (verkort programma voor professionele bachelors in het onderwijs: secundair onderwijs) (Leuven) (Nederlands niet gevolgd) 123 sp.
- Bachelor in de taal- en letterkunde (programma voor studenten gestart in 2021-2022 of later) (Leuven) (Taalmodule Nederlands) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
4 sp. Nederlandse taalkunde III: historische teksten (B-KUL-F0AN5a)
Inhoud
De concrete inhoud van dit college kan van jaar tot jaar enigszins variëren, maar steeds zullen de historische fonologie en de historische syntaxis van het Nederlands de belangrijkste domeinen zijn.
Evaluatieactiviteiten
Evaluatie: Nederlandse taalkunde III: historische teksten (B-KUL-F2AN5a)
Type : Examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Schriftelijk