Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Leuven e.a.)
CQ Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Leuven e.a.)
Opleiding
Met deze opleiding krijg je de kans om unieke werkervaring op te doen via innovatieve projecten. Daarbij kun je inspelen op je eigen interesses en de vaardigheden die je wilt trainen. Hierdoor stimuleer je je ondernemers-, management- en innovatiecompetenties en een verdere specialisatie in een specifiek domein. Zo geef je jouw opleiding een heel persoonlijke invulling en versterk jij je profiel én carrièrekansen.
Wat vind je op deze webpagina?
Op deze pagina’s vind je als (toekomstige) student alles over het programma, de toelatingsvoorwaarden, doelstellingen en evaluatie.
Alle andere informatie met betrekking tot de opleiding kan je vinden op de website van het Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs – foundations.
Toelatingsvoorwaarden
Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Leuven e.a.)onderwijsaanbod.kuleuven.be/2024/opleidingen/n/SC_56870188.htm#activetab=voorwaardenDoelstellingen
Voor het Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (en bijbehorend innovatieproject) zijn er vier categorieën leerresultaten gedefinieerd. Deze vier hoofdleerresultaten kunnen ingevuld worden door een aantal subleerresultaten, waarvan de keuze afhankelijk is van het innovatieproject. De mogelijke subleerresultaten kan je hieronder vinden.ONDERNEMENDE VAARDIGHEDEN
- Kansen herkennen
- Motivatie en doorzettingsvermogen tonen
- Het initiatief nemen
- Ideeën valoriseren
- Planning en beheer opvolgen
- Basis financiële en economische inzichten
- Holistische visie van project in bedrijf
INNOVARIE REALISEREN
- Ethisch en duurzaam denken
- Creativiteit tonen
- Strategisch denken (toekomstvisie)
- Middelen beheren
- Innovatief
- Systeemdenken
PERSOONLIJKE ONTWIKKELING
- Zelfbewustzijn en zelfredzaamheid tonen
- Omgaan met onzekerheid, ambiguïteit en risico
- Door ervaring leren
- Levenslang leren
COMMUNICEREN EN SAMENWERKEN
- Met anderen werken
- Anderen enthousiasmeren
- Adequaat communiceren
- Adequaat vergaderen en onderhandelen
Kwaliteit van de opleiding
Hier vind je een overzicht van de resultaten van de interne kwaliteitszorgmethode COBRA.Onderwijskwaliteit op het niveau van de opleiding
BlauwdrukOnderwijskwaliteit op het niveau van de universiteit
- Raadpleeg de beschikbare universiteitsbrede documenten
Meer info?
- Meer informatie over onderwijskwaliteit aan KU Leuven
- Meer informatie over de beschikbare documenten (wat en voor wie?)
SC Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Leuven e.a.)
programma
Innovatieproject
Het innovatieproject is verplicht en omvat 20 studiepunten.Innovatieproject - foundations (20 sp.) T5ZIN1 W.Van Petegem (coördinator) Innovatieproject – foundations (20 sp.) 0u. T5tIN1 Van Petegem
Innovatie, ondernemerschap en professionele vaardigheden
De student kiest in samenspraak met zijn coach en met goedkeuring van de faculteit voor minimaal 3 sp. aan opleidingsonderdelen uit een interuniversitaire vakkenlijst. Deze lijst bevat een opsomming van opleidingsonderdelen rond innovatieve, ondernemende en professionele vaardigheden van alle deelnemende universiteiten. In deze lijst staan ook een aantal opleidingsonderdelen die onze faculteit speciaal voor het postgraduaat inricht, deze staan hieronder verder beschreven.Professional and Cross-Cultural Skills in Engineering (6 sp.) PRCSEN W.Van Petegem (coördinator) Professional and Cross-Cultural Skills in Engineering (6 sp.) 42u. prcsen Van Petegem Strategy, Leadership & Human Resources (3 sp.) STLEHU G.Waeyenbergh (coördinator) Strategy, Leadership & Human Resources: Lectures (2 sp.) 18u. hSTLEH Waeyenbergh Strategy, Leadership & Human Resources: Workshops (1 sp.) 18u. wSTLEH Waeyenbergh Cases in innovatiemanagement (3 sp.) T01A0A B.Van Looy (coördinator) Cases in innovatiemanagement (3 sp.) 24u. T01A0a Van Looy, Wauters Technovation Hub Academy (6 sp.) T5ZTH2 W.Van Petegem (coördinator) Technovation Hub Academy (6 sp.) 52u. T5pTH2 N., Biermans (medewerker)
Projectondersteunend aanbod
De student vult de rest van het individueel studieprogramma aan met verbredende of verdiepende opleidingsonderdelen uit het aanbod van de deelnemende universiteiten.
ECTS Professional and Cross-Cultural Skills in Engineering (B-KUL-PRCSEN)
Aims
Upon completion of this course, students will be able to:
- Demonstrate a proficiency in team-building, leadership, and service in the context of cross-cultural engineering teams.
- Construct creative solutions to engineering issues incorporating cultural differences among team members and external stakeholders.
- Critically analyze personal and team-member competencies and biases.
- Formulate and apply strategies to improve engineering team dynamics.
- Provide effective feedback, recognition, motivation, and corrective guidance for international/intercultural team members.
- Evaluate strategies for the diffusion of ideas within international and cross-cultural markets.
- Examine moral, ethical, and legal dilemmas in cross-cultural engineering environments.
Previous knowledge
No specific prior knowledge required.
Is included in these courses of study
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Leuven e.a.) 60 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Gent e.a.) 60 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Geel e.a.) 60 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Sint-Katelijne-Waver e.a.) 60 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Brugge e.a.) 60 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Advanced (Leuven et al) 60 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Advanced (Ghent et al) 60 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Advanced (Bruges et al) 60 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Advanced (Geel et al) 60 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Advanced (Sint-Katelijne-Waver et al) 60 ects.
- KICK Academy (Leuven) 18 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Leuven e.a.) 29 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Geel e.a.) 29 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Sint- Katelijne-Waver e.a.) 29 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Gent e.a.) 29 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Brugge e.a.) 29 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Leuven et al) 29 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Geel et al) 29 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Sint-Katelijne-Waver et al) 29 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Ghent et al) 29 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Bruges et al) 29 ects.
Onderwijsleeractiviteiten
Professional and Cross-Cultural Skills in Engineering (B-KUL-prcsen)
Content
This course focuses on the primary knowledge areas and essential competencies required for successful engineers to live and work in today’s global marketplace. The course will examine individual and cultural differences and how they impact communication and team dynamics. These topics are central to international and multicultural engineering teams. Students that complete the course will be able to understand sources of conflict that can arise in multicultural teams and effectively use the tools and resources learned in class to manage individual and team motivation and minimize or effectively deal with conflict, while harvesting the benefits of diversity as they work on a real world virtual team project, producing effective solutions to challenging engineering problems.
Course material
- Hofstede, G., Hofstede, G. J., & Minkov, M. (2010) Cultures and Organizations, Software of the Mind, 3rd Edition. McGraw Hill. ISBN-13: 9780071664189
- ‘Introduction to Conflict and Teams’, booklet by Thomas and Thomas (2007).
Language of instruction: more information
This course is taught in English, together with instructors and students from Penn State University.
Format: more information
Blended learning - Flipped classroom - Group assignment - Presentation - Project work
A mix of different formats is used. This will be explained in the first lecture, and supported by the learning environment kindly offered by Penn State University.
Evaluatieactiviteiten
Evaluation: Professional and Cross-Cultural Skills in Engineering (B-KUL-T71455)
Explanation
The evaluation is based on different assignments students have to submit during the course, i.e. journal entries, quizzes, individual assignments, individual news presentations, individual discussion leads, individual participation in class discussions, and team project work. Details are given in the learning environment of Penn State University.
Information about retaking exams
All (individual and team) assignments are to be reconsidered: the student has to make an appointment with the course instructor on each aspect of the evaluation.
ECTS Strategy, Leadership & Human Resources (B-KUL-STLEHU)
Aims
Learning outcomes
- to take responsibility in reaching targets
- to learn to do optimal decision-making
- to develop a vision and strategy for a product (USP)
- to search opportunities in an active way
- to apply change management
Explanation
- to reflect a critical attitude towards the knowledge and the importance of strategy and leadership in solving both business and technology related problems.
- to develop knowledge on the process of developing and tailoring strategy to various company situations.
- to identify managerial keys for successful execution of the chosen strategy with the right leadership in different company situations.
- to have insight in the strategic role of HRM in a company.
- to acquire competencies in the most important HR components: job analysis, recruitment & selection, training & development, performance evaluation, compensation & benefits.
Previous knowledge
No prerequisites are required.
Is included in these courses of study
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Leuven e.a.) 60 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Gent e.a.) 60 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Geel e.a.) 60 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Sint-Katelijne-Waver e.a.) 60 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Brugge e.a.) 60 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Advanced (Leuven et al) 60 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Advanced (Ghent et al) 60 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Advanced (Bruges et al) 60 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Advanced (Geel et al) 60 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Advanced (Sint-Katelijne-Waver et al) 60 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Leuven e.a.) 29 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Geel e.a.) 29 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Sint- Katelijne-Waver e.a.) 29 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Gent e.a.) 29 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Brugge e.a.) 29 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Leuven et al) 29 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Geel et al) 29 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Sint-Katelijne-Waver et al) 29 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Ghent et al) 29 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Bruges et al) 29 ects.
Onderwijsleeractiviteiten
Strategy, Leadership & Human Resources: Lectures (B-KUL-hSTLEH)
Content
The strategy part of the course gives an introduction and overview about strategy. The required concepts and analytical tools will be explained for evaluating a given company situation. Finally the methodology of designing and executing strategy will be explained.
The leadership part of the course gives an introduction and overview about leadership. Emphasis is given in developing new perspectives and strategies in bringing health, creativity and energy that suit contemporary organizations and technologies. Topics include: Development of leaders (knowing, doing and being), leadership in a globalizing world, leading for innovation.
The HRM part of the course starts with the strategic role of Human Resource Management. On top of that, the most important components of HRM will be explained: recruitment & placement, training & development, appraising & managing performance, compensation & benefits.
Course material
Class notes.
Slides of professors will be available on Toledo.
Language of instruction: more information
Lectures are presented in English.
Format: more information
Lectures by presentations.
Strategy, Leadership & Human Resources: Workshops (B-KUL-wSTLEH)
Content
The seminars on strategy, leadership and HRM focus on the mentioned topics by inviting company leaders to give guest lectures and through assignments on leadership role play game/researching a given strategy and leadership role of a particular organization.
A company visit and guest lecture about HRM will also be foreseen.
Course material
Slides of guest speakers will be available on Toledo.
Language of instruction: more information
Lectures are presented in English.
Format: more information
- Company visits, guest lectures.
- Exercises (cases), role plays based on the theory.
Evaluatieactiviteiten
Evaluation: Strategy, Leadership & Human Resources (B-KUL-T71298)
Explanation
First exam period:
- Written examination, closed book, no calculator/translator.
- 80% of the points for this course are based on the exam.
- 20% of the points are based on assignments and permanent evaluation during the semester.
Third exam period:
- Identical to the evaluation of the first exam period. Yet 20% of the points, based on assignments and permanent evaluation, will be automatically transferred.
When needed, additional information on the evaluation activities is provided during the lessons and/or made available on the Toledo pages of the course.
Information about retaking exams
Identical to the evaluation of the first exam period. Yet 20% of the points, based on assignments and permanent evaluation, will be automatically transferred.
ECTS Cases in innovatiemanagement (B-KUL-T01A0A)
Doelstellingen
Leerresultaten
- Ondernemende vaardigheden
- Innovatie realiseren
- Persoonlijke ontwikkeling
- Communiceren en samenwerken
Leerdoelen
- Studenten de praktische aspecten van het opzetten, managen en uitvoeren van het innovatieproces laten ontdekken
- Studenten zicht geven op de diversiteit en complexiteit van de uitdagingen en problemen in het managen van innovatie binnen verschillende industriële sectoren
- Het ontwikkelen van een conceptueel kader om het innovatiepotentieel van een bedrijf of afdeling te herkennen en evalueren
- Inzicht ontwikkelen in de competenties die nodig zijn om effectief als manager of betrokken ingenieur te werken binnen het innovatieproces
- Ervaring ontwikkelen in de definitie en oplossing van problemen in technologische innovatie en intrapreneurship
Begintermen
Geen bijzondere voorkennis vereist. Dit opleidingsonderdeel sluit goed aan op het opleidingsonderdeel ‘Ondernemerschap en Innovatie'.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Master in de toegepaste economische wetenschappen (Leuven) 60 sp.
- Master handelsingenieur (Leuven) 120 sp.
- Master handelsingenieur in de beleidsinformatica (Leuven) 120 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Leuven e.a.) 60 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Gent e.a.) 60 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Geel e.a.) 60 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Sint-Katelijne-Waver e.a.) 60 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Brugge e.a.) 60 sp.
- KICK Academy (Leuven) 18 sp.
- Master in het management (Programma voor studenten gestart in 2022-2023 of later) (Leuven) 60 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Leuven e.a.) 29 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Geel e.a.) 29 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Sint- Katelijne-Waver e.a.) 29 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Gent e.a.) 29 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Brugge e.a.) 29 sp.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Geel et al) 29 sp.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Sint-Katelijne-Waver et al) 29 sp.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Ghent et al) 29 sp.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Bruges et al) 29 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
Cases in innovatiemanagement (B-KUL-T01A0a)
Inhoud
Tijdens 12 sessies worden de verschillende stappen binnen het innovatieproces besproken aan de hand van échte cases uit het bedrijfsleven. Elke case is geselecteerd volgens drie criteria. De case:
- is een aangetoonde innovatie, bij voorkeur gebaseerd op lokaal ontwikkelde technologie;
- is representatief voor verschillende industrieën;
- focust op een of meerdere stappen uit het innovatieproces.
Elke case wordt gepresenteerd door, of in samenwerking met, topmanagers uit uiteenlopende sectoren.
Toelichting werkvorm
Groepsopdracht - Paper - Presentatie
Interactief hoorcollege met mogelijkheid tot vragen
12 sessies van 2 uur, met daarin telkens:
- Een introductie tot het topic
- Een bespreking van een case
- Een presentatie van een gastspreker
- Een discussie
Tijdens en na elke sessie wordt studenten de mogelijkheid geboden om in een informele setting vragen te stellen aan de gastsprekers en professoren.
Groepspaper en -presentatie
Samen met een kleine groep studenten wordt een paper en presentatie uitgewerkt rondom een van de volgende drie topics:
- Analyseer een specifieke innovatiecase in een bedrijf
- Analyseer het innovatieproces in een bedrijf
- Ontwikkel een nieuw product/business idee
Evaluatieactiviteiten
Evaluatie: Cases in innovatiemanagement (B-KUL-T21A0a)
Toelichting
De evaluatie van dit opleidingsonderdeel gebeurt via een geïntegreerde evaluatie van:
- 30% Aanwezigheid en actieve medewerking tijdens de sessies en opdrachten
- 55% Team Paper
- 15% Paper Presentatie
Interdisciplinaire teams kunnen extra punten krijgen. Studenten dienen minimaal 10 sessies aanwezig te zijn. Voor sommige sessies geldt een verplichte aanwezigheid (zie Toledo).
Toelichting bij herkansen
2e examenkans via een vervangende individuele opdracht.
ECTS Innovatieproject - foundations (B-KUL-T5ZIN1)
Doelstellingen
LEERRESULTATEN
- Ondernemende vaardigheden
- Innovatie realiseren
- Persoonlijke ontwikkeling
- Communicatie en samenwerken
Meer informatie over de leerresultaten is te vinden op de website.
Begintermen
Er is geen bijzondere voorkennis vereist.
Identieke opleidingsonderdelen
T5ZIN2: Innovation Project - Foundations
Plaats in het onderwijsaanbod
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Leuven e.a.) 60 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Gent e.a.) 60 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Geel e.a.) 60 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Sint-Katelijne-Waver e.a.) 60 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Brugge e.a.) 60 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Leuven e.a.) 29 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Geel e.a.) 29 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Sint- Katelijne-Waver e.a.) 29 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Gent e.a.) 29 sp.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Brugge e.a.) 29 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
Innovatieproject – foundations (B-KUL-T5tIN1)
Inhoud
Als ingenieur breng je innovatie tot stand in een technologische bedrijfscontext via een innovatieve bedrijfsstage.
De ingenieur krijgt een concrete opdracht met als doel een vernieuwing te introduceren voor het bedrijf.
De ingenieur houdt zich bezig met incrementele of radicale innovatie in de onderneming, wat onder ander kan betekenen:
- Ontwikkelen van nieuw producten, diensten en processen (‘product design and development’)
- Het potentieel van een voor het bedrijf nieuwe technologie onderzoeken
- Het uitwerken van een voor het bedrijf nieuwe technologie in een ‘case studie’
- Nieuwe toepassingen voor een bestaand product bedenken
- Prototypen en/of testen van een voor het bedrijf nieuwe technologie
Daarnaast is er een focus op business gerelateerde competenties zoals projectbeheer of het opstellen en valideren van een volledig business plan/case (o.a. bedrijfsvorm, markt- en haalbaarheidsstudie, risk management, kosten-baten analyse, …).
Ook wordt er gefocust op volgende persoonlijke professionele vaardigheden en attitudes zoals:
- Ondernemerschapszin (intra- en/of entrepreneurship)
- Ideation & creativiteit
- Levenslang leren & zelfreflectie
- Communiceren binnen de onderneming en met externe stakeholders
- Externe relaties uitbouwen en beheren (bv. met leveranciers, klanten, …)
De innovatiestages vinden niet alleen plaats in grote bedrijven, maar ook in kmo’s en startups.
Ga naar www.innoverendondernemen.be voor meer informatie over de mogelijkheden.
Studiemateriaal
Het nodige studiemateriaal is te vinden op Toledo.
Toelichting werkvorm
Ga naar www.innoverendondernemen.be voor meer informatie over de mogelijkheden.
Evaluatieactiviteiten
Evaluatie: Innovatieproject - foundations (B-KUL-T72267)
Toelichting
Studenten ontvangen een integraal cijfer. Alle studenten worden beoordeeld op vier categorieën leerresultaten, namelijk:
1. Ondernemende vaardigheden
2. Innovatie realiseren
3. Persoonlijke ontwikkeling
4. Communiceren en samenwerken
De beoordelingsgewichten van de categorieën zijn afhankelijk van de inhoud van het innovatieproject. Dit wordt vóór de start van het project vastgelegd in overleg met coach, mentor en student. De student is verantwoordelijk voor het vinden van een geschikte stageplaats, rekening houdend met de criteria van een innovatieproject, en het advies van de coach en de coördinator van de opleiding.
Aan het eind van het project vindt een evaluatie plaats door een jury (waarvan de coach en mentor deel uitmaken). Tijdens de eindevaluatie wordt de student geëvalueerd op basis van een portfolio van (zelf geselecteerde) doelstellingen en een presentatie.
Toelichting bij herkansen
Een herkansing van (bepaalde onderdelen binnen) het innovatieproject is alleen mogelijk na schriftelijke toestemming van coach, mentor en opleidingshoofd.
ECTS Technovation Hub Academy (B-KUL-T5ZTH2)
Aims
- The student develops business & management knowledge and skills.
- The student is able to design and implement a (bio)technological innovation.
- The student shows an entrepreneurial spirit and is able to determine an active strategy to steer its own learning development.
- The student is able to collaborate in a multidisciplinary team and with other stakeholders.
Previous knowledge
No specific prior knowledge is required.
Is included in these courses of study
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Leuven e.a.) 60 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Gent e.a.) 60 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Geel e.a.) 60 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Sint-Katelijne-Waver e.a.) 60 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - advanced (Brugge e.a.) 60 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Advanced (Leuven et al) 60 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Advanced (Ghent et al) 60 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Advanced (Bruges et al) 60 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Advanced (Geel et al) 60 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Advanced (Sint-Katelijne-Waver et al) 60 ects.
- KICK Academy (Leuven) 18 ects.
- Postgraduate in Technovation: Teams & Start-ups (Leuven) 56 ects.
- Postgraduate in Technovation: Teams & Start-ups (Geel) 56 ects.
- Postgraduate in Technovation: Teams & Start-ups (Sint-Katelijne-Waver) 56 ects.
- Postgraduate in Technovation: Teams & Start-ups (Ghent) 56 ects.
- Postgraduate in Technovation: Teams & Start-ups (Bruges) 56 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Leuven e.a.) 29 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Geel e.a.) 29 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Sint- Katelijne-Waver e.a.) 29 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Gent e.a.) 29 ects.
- Postgraduaat innoverend ondernemen voor ingenieurs - foundations (Brugge e.a.) 29 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Leuven et al) 29 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Geel et al) 29 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Sint-Katelijne-Waver et al) 29 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Ghent et al) 29 ects.
- Postgraduate Programme in Innovation and Entrepreneurship in Engineering - Foundations (Bruges et al) 29 ects.
Onderwijsleeractiviteiten
Technovation Hub Academy (B-KUL-T5pTH2)
Content
Topics that are covered are: product design, go-to-market-strategy, intellectual property, accounting and taxation, contract law, networking and sales, project management…
Course material
Students can find the necessary study material on Toledo.
Format: more information
Workshops led by entrepreneurs and professionals from the industry.
Evaluatieactiviteiten
Evaluation: Technovation Hub Academy (B-KUL-T72217)
Explanation
Attendance at the selected workshops is compulsory. The workshops will be permanently evaluated on attendance, cooperation, presentations, assignments, etc. During the first lesson of each workshop series, more information about the evaluation method will be given.
Information about retaking exams