Educatieve master in de wetenschappen en technologie (verkort programma) (Brussel) (60 sp.) Master of Science
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Rechtstreeks
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
- Master in de actuariële en financiële wetenschappen (Leuven)
- Master in de bio-informatica (Leuven)
- Master in de bio-ingenieurswetenschappen: biosysteemtechniek (Leuven)
- Master in de bio-ingenieurswetenschappen: katalytische technologie (Leuven)
- Master in de bio-ingenieurswetenschappen: landbeheer (Leuven)
- Master in de bio-ingenieurswetenschappen: landbouwkunde (Leuven)
- Master in de bio-ingenieurswetenschappen: levensmiddelenwetenschappen en voeding (Leuven)
- Master in de bio-ingenieurswetenschappen: milieutechnologie (Leuven)
- Master in de biochemie en de biotechnologie (Leuven)
- Master in de biologie (Leuven)
- Master in de biowetenschappen: land- en tuinbouwkunde (Geel)
- Master in de biowetenschappen: voedingsindustrie (Geel)
- Master in de chemie (Leuven)
- Master in de farmaceutische zorg (Leuven)
- Master in de fysica (Leuven)
- Master in de geneesmiddelenontwikkeling (Leuven)
- Master in de geografie (Leuven)
- Master in de geologie (Leuven)
- Master in de industriële wetenschappen: biochemie (Gent, Leuven)
- Master in de industriële wetenschappen: bouwkunde (Brugge, Gent, Sint-Katelijne-Waver)
- Master in de industriële wetenschappen: bouwkunde (Diepenbeek)
- Master in de industriële wetenschappen: chemie (Gent, Leuven, Sint-Katelijne-Waver)
- Master in de industriële wetenschappen: chemie (Diepenbeek)
- Master in de industriële wetenschappen: elektromechanica (Brugge, Geel, Gent, Leuven, Sint-Katelijne-Waver)
- Master in de industriële wetenschappen: elektromechanica (Diepenbeek)
- Master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT (Brugge, Geel, Gent, Leuven, Sint-Katelijne-Waver)
- Master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT (Diepenbeek)
- Master in de industriële wetenschappen: energie (Brugge, Geel, Gent)
- Master in de industriële wetenschappen: energie (Diepenbeek)
- Master in de industriële wetenschappen: kunststofverwerking (Brugge)
- Master in de industriële wetenschappen: nucleaire technologie (Diepenbeek)
- Master in de ingenieurswetenschappen: architectuur (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: artificiële intelligentie (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: biomedische technologie (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: bouwkunde (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: chemische technologie (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: computerwetenschappen (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: elektrotechniek (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: energie (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: materiaalkunde (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: mobiliteit en supply chain (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: werktuigkunde (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: wiskundige ingenieurstechnieken (Leuven)
- Master in de nanowetenschappen, nanotechnologie en nano-engineering (Leuven)
- Master in de statistiek (Leuven)
- Master in de sterrenkunde (Leuven)
- Master in de toegepaste informatica (Leuven)
- Master in de wiskunde (Leuven)
Alle masteropleidingen uit de studiegebieden wetenschappen (uitgezonderd: Master in het toerisme), toegepaste wetenschappen, toegepaste biologische wetenschappen, biotechniek en industriële wetenschappen en technologie geven toegang tot de verkorte educatieve master in de wetenschappen en technologie.
Na toelating
* De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is C1 van het ERK (Europees referentiekader). Studenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten kunnen dit bewijzen aan de hand van één van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiency
Studenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten die bij aanvang van de opleiding beschikken over het niveau B2, kunnen reeds opleidingsonderdelen (behalve die gerelateerd aan stage) opnemen via een creditcontract en gelijktijdig hun taalniveau bijspijkeren tot het vereiste niveau C1.
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
- EIT-KIC Master in Energy (Leuven)
- Erasmus Mundus Japan - Master of Science in Imaging and Light in Extended Reality (Gent)
- Erasmus Mundus Master of Science in Nanoscience and Nanotechnology (Leuven)
- Erasmus Mundus Master of Science in Theoretical Chemistry and Computational Modelling (Leuven)
- European Master of Science in Radiation and its Effects on Microelectronics and Photonics Technologies (Geel)
- European Master of Sustainable Food Systems Engineering, Technology and Business (Gent)
- Master of Astronomy and Astrophysics (Leuven)
- Master of Biochemical Engineering Technology (Leuven)
- Master of Bioinformatics (Leuven)
- Master of Biology (Leuven)
- Master of Biomedical Engineering (Leuven)
- Master of Biophysics, Biochemistry and Biotechnology (Leuven)
- Master of Bioscience Engineering: Agro- and Ecosystems Engineering (Leuven)
- Master of Bioscience Engineering: Cellular and Genetic Engineering (Leuven)
- Master of Bioscience Engineering: Human Health Engineering (Leuven)
- Master of Chemical Engineering (Leuven)
- Master of Chemical Engineering Technology (Leuven)
- Master of Chemistry (Leuven)
- Master of Civil Engineering (Leuven)
- Master of Civil Engineering Technology (Gent)
- Master of Electrical Engineering (Leuven)
- Master of Electromechanical Engineering Technology (Leuven)
- Master of Electronics and ICT Engineering Technology (Leuven)
- Master of Energy Engineering Technology (Diepenbeek)
- Master of Engineering: Computer Science (Leuven)
- Master of Engineering: Energy (Leuven)
- Master of Food Technology (Leuven)
- Master of Geography (Leuven)
- Master of Geology (Leuven)
- Master of Materials Engineering (Leuven)
- Master of Mathematical Engineering (Leuven)
- Master of Mathematics (Leuven)
- Master of Mechanical Engineering (Leuven)
- Master of Mobility and Supply Chain Engineering (Leuven)
- Master of Molecular Biology (Leuven)
- Master of Nanoscience, Nanotechnology and Nanoengineering (Leuven)
- Master of Physics (Leuven)
- Master of Statistics and Data Science (Leuven)
- Master of Water Resources Engineering (Leuven)
* Komt uw eigen masterdiplomatitel niet in de lijst voor, maar vermoedt u dat ze toch in aanmerking komt voor toegang tot de educatieve master (wegens gelijkend aan diplomatitels die wel in de lijst voorkomen), aarzel dan zeker niet contact op te nemen met de programmadirecteur.
* Studenten uit andere dan de vermelde masters onder 'Rechtstreeks' kunnen worden toegelaten na het indienen van een toelatingsdossier. Voor de procedure, zie deze website.
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaat-studenten die hun diploma(s) niet behaalden aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat voldoende inhoudelijke overeenkomst vertoont met de diploma’s uit de Vlaamse Gemeenschap die vermeld worden onder de rubriek “Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap”.Toelating moet altijd tijdig aangevraagd worden via de online aanvraagprocedure voor studenten met een niet-Vlaamse vooropleiding: https://www.kuleuven.be/application/instructiesnederlands
Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten.
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is C1 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van één van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiencyStudenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten die bij aanvang van de opleiding beschikken over het niveau B2, kunnen reeds opleidingsonderdelen (behalve die gerelateerd aan stage) opnemen via een creditcontract en gelijktijdig hun taalniveau bijspijkeren tot het vereiste niveau C1.
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Rechtstreeks
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
- Master in de actuariële en financiële wetenschappen (Leuven)
- Master in de bio-informatica (Leuven)
- Master in de bio-ingenieurswetenschappen: biosysteemtechniek (Leuven)
- Master in de bio-ingenieurswetenschappen: katalytische technologie (Leuven)
- Master in de bio-ingenieurswetenschappen: landbeheer (Leuven)
- Master in de bio-ingenieurswetenschappen: landbouwkunde (Leuven)
- Master in de bio-ingenieurswetenschappen: levensmiddelenwetenschappen en voeding (Leuven)
- Master in de bio-ingenieurswetenschappen: milieutechnologie (Leuven)
- Master in de biochemie en de biotechnologie (Leuven)
- Master in de biologie (Leuven)
- Master in de biowetenschappen: land- en tuinbouwkunde (Geel)
- Master in de biowetenschappen: voedingsindustrie (Geel)
- Master in de chemie (Leuven)
- Master in de farmaceutische zorg (Leuven)
- Master in de fysica (Leuven)
- Master in de geneesmiddelenontwikkeling (Leuven)
- Master in de geografie (Leuven)
- Master in de geologie (Leuven)
- Master in de industriële wetenschappen: biochemie (Gent, Leuven)
- Master in de industriële wetenschappen: bouwkunde (Brugge, Gent, Sint-Katelijne-Waver)
- Master in de industriële wetenschappen: bouwkunde (Diepenbeek)
- Master in de industriële wetenschappen: chemie (Gent, Leuven, Sint-Katelijne-Waver)
- Master in de industriële wetenschappen: chemie (Diepenbeek)
- Master in de industriële wetenschappen: elektromechanica (Brugge, Geel, Gent, Leuven, Sint-Katelijne-Waver)
- Master in de industriële wetenschappen: elektromechanica (Diepenbeek)
- Master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT (Brugge, Geel, Gent, Leuven, Sint-Katelijne-Waver)
- Master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT (Diepenbeek)
- Master in de industriële wetenschappen: energie (Brugge, Geel, Gent)
- Master in de industriële wetenschappen: energie (Diepenbeek)
- Master in de industriële wetenschappen: kunststofverwerking (Brugge)
- Master in de industriële wetenschappen: nucleaire technologie (Diepenbeek)
- Master in de ingenieurswetenschappen: architectuur (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: artificiële intelligentie (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: biomedische technologie (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: bouwkunde (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: chemische technologie (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: computerwetenschappen (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: elektrotechniek (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: energie (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: materiaalkunde (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: mobiliteit en supply chain (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: werktuigkunde (Leuven)
- Master in de ingenieurswetenschappen: wiskundige ingenieurstechnieken (Leuven)
- Master in de nanowetenschappen, nanotechnologie en nano-engineering (Leuven)
- Master in de statistiek (Leuven)
- Master in de sterrenkunde (Leuven)
- Master in de toegepaste informatica (Leuven)
- Master in de wiskunde (Leuven)
Alle masteropleidingen uit de studiegebieden wetenschappen (uitgezonderd: Master in het toerisme), toegepaste wetenschappen, toegepaste biologische wetenschappen, biotechniek en industriële wetenschappen en technologie geven toegang tot de verkorte educatieve master in de wetenschappen en technologie.
Na toelating
* De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is C1 van het ERK (Europees referentiekader). Studenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten kunnen dit bewijzen aan de hand van één van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiency
Studenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten die bij aanvang van de opleiding beschikken over het niveau B2, kunnen reeds opleidingsonderdelen (behalve die gerelateerd aan stage) opnemen via een creditcontract en gelijktijdig hun taalniveau bijspijkeren tot het vereiste niveau C1.
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
- EIT-KIC Master in Energy (Leuven)
- Erasmus Mundus Japan - Master of Science in Imaging and Light in Extended Reality (Gent)
- Erasmus Mundus Master of Science in Nanoscience and Nanotechnology (Leuven)
- Erasmus Mundus Master of Science in Theoretical Chemistry and Computational Modelling (Leuven)
- European Master of Science in Radiation and its Effects on Microelectronics and Photonics Technologies (Geel)
- European Master of Sustainable Food Systems Engineering, Technology and Business (Gent)
- Master of Astronomy and Astrophysics (Leuven)
- Master of Biochemical Engineering Technology (Leuven)
- Master of Bioinformatics (Leuven)
- Master of Biology (Leuven)
- Master of Biomedical Engineering (Leuven)
- Master of Biophysics, Biochemistry and Biotechnology (Leuven)
- Master of Bioscience Engineering: Agro- and Ecosystems Engineering (Leuven)
- Master of Bioscience Engineering: Cellular and Genetic Engineering (Leuven)
- Master of Bioscience Engineering: Human Health Engineering (Leuven)
- Master of Chemical Engineering (Leuven)
- Master of Chemical Engineering Technology (Leuven)
- Master of Chemistry (Leuven)
- Master of Civil Engineering (Leuven)
- Master of Civil Engineering Technology (Gent)
- Master of Electrical Engineering (Leuven)
- Master of Electromechanical Engineering Technology (Leuven)
- Master of Electronics and ICT Engineering Technology (Leuven)
- Master of Energy Engineering Technology (Diepenbeek)
- Master of Engineering: Computer Science (Leuven)
- Master of Engineering: Energy (Leuven)
- Master of Food Technology (Leuven)
- Master of Geography (Leuven)
- Master of Geology (Leuven)
- Master of Materials Engineering (Leuven)
- Master of Mathematical Engineering (Leuven)
- Master of Mathematics (Leuven)
- Master of Mechanical Engineering (Leuven)
- Master of Mobility and Supply Chain Engineering (Leuven)
- Master of Molecular Biology (Leuven)
- Master of Nanoscience, Nanotechnology and Nanoengineering (Leuven)
- Master of Physics (Leuven)
- Master of Statistics and Data Science (Leuven)
- Master of Water Resources Engineering (Leuven)
* Komt uw eigen masterdiplomatitel niet in de lijst voor, maar vermoedt u dat ze toch in aanmerking komt voor toegang tot de educatieve master (wegens gelijkend aan diplomatitels die wel in de lijst voorkomen), aarzel dan zeker niet contact op te nemen met de programmadirecteur.
* Studenten uit andere dan de vermelde masters onder 'Rechtstreeks' kunnen worden toegelaten na het indienen van een toelatingsdossier. Voor de procedure, zie deze website.
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaat-studenten die hun diploma(s) niet behaalden aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat voldoende inhoudelijke overeenkomst vertoont met de diploma’s uit de Vlaamse Gemeenschap die vermeld worden onder de rubriek “Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap”.Toelating moet altijd tijdig aangevraagd worden via de online aanvraagprocedure voor studenten met een niet-Vlaamse vooropleiding: https://www.kuleuven.be/application/instructiesnederlands
Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten.
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is C1 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van één van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: https://www.kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiencyStudenten die geen Nederlandstalig onderwijs genoten die bij aanvang van de opleiding beschikken over het niveau B2, kunnen reeds opleidingsonderdelen (behalve die gerelateerd aan stage) opnemen via een creditcontract en gelijktijdig hun taalniveau bijspijkeren tot het vereiste niveau C1.
-
Het programma verandert in het academiejaar 2024-2025. Voor studenten ingeschreven vóór het academiejaar 2024-2025 geldt het volgende:
- Met ingang van 2024-2025 schrijven studenten in in het nieuwe curriculum en werken het opgenomen studietraject af. Verworven credits worden behouden en aangevuld met opleidingsonderdelen uit het nieuwe curriculum.
- Het programma is niet zwaarder, noch uitgebreider. In een aantal gevallen zijn er overgangsmaatregelen (uitdovende opleidingsonderdelen uit het oude curriculum) mogelijk: indien zo, dan worden deze vermeld in de programmagids en gecommuniceerd via Toledo.
In geval van vragen bij het samenstellen van het individueel studieprogramma neemt de student contact op met de studieloopbaanbegeleider.
Studenten die al een creditbewijs hebben verworven voor een opleidingsonderdeel dat deel uitmaakt van het programma van een EM, kunnen hiervoor een vrijstelling aanvragen. Dat geldt ook voor keuzevakken in de EM.
Studenten kunnen opleidingsonderdelen van andere vestigingsplaatsen in hun studieprogramma opnemen. Voor een aantal keuzeopleidingsonderdelen wordt het toegelaten aantal studenten beperkt. Indien dit van toepassing is wordt dit vermeld in de ECTS-fiche van het opleidingsonderdeel.-
Algemene educatieve vorming
Studenten nemen verplicht “Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 1”, “Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2” en “Bouwstenen van een krachtige leeromgeving” op. Dit kan telkens in het eerste of tweede semester. 'Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 1' wordt opgenomen in het semester waarin de student de opleiding aanvat. “Bouwstenen van een krachtige leeromgeving” wordt best voor, of gelijktijdig met, de vakdidactische stage opgenomen.
Studenten die “Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2” (6 sp) moeten hernemen, nemen “Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2” (3 sp) en “Bouwstenen van een krachtige leeromgeving” niet op maar nemen het betreffende opleidingsonderdeel op uit de groep Overgangsmaatregelen.-
Overgangsmaatregelen
Studenten die LIMBO2 reeds opnamen, maar nog niet afwerkten, kunnen het OPO afwerken volgens de huidige afspraken.
Reeds verworven LIMBO punten blijven 2 academiejaren geldig.6 sp. Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2 (sem 1) P0V18A docenten docenten
Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2: events (sem 1) (4 sp.) P0V18a docenten Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2: opdracht (sem 1) (2 sp.) P0V19a docenten docenten
6 sp. Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2 (sem 2) P0V20A docenten docenten
Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2: events (sem 2) (4 sp.) P0V20a docenten Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 2: opdracht (sem 2) (2 sp.) P0V21a docenten docenten
-
Vakdidactisch luik
Alle studenten volgen uit onderstaande lijst verplicht één opleidingsonderdeel vakdidactiek en het bijhorende opleidingsonderdeel vakdidactiek – verdieping waarvoor zij in aanmerking komen. Meer info over toelating tot een vakdidactiek en het aanvraagformulier zijn te vinden op deze website.
Sommige vakdidactieken worden op meer dan één campus aangeboden. De student kan dan een identiek opleidingsonderdeel volgen op een andere campus naar keuze, bv. omwille van een beter geschikt uurrooster of een beter passende locatie. Een overzicht van alle mogelijkheden vind je hier.
Deze opleidingsonderdelen zijn niet tolereerbaar. De vakbekwaamheid is voor elke vakdidactiek pas verworven als ook een credit voor de bijhorende stage is verworven.6 sp. Vakdidactiek aardrijkskunde O0G62A docenten docenten
Vakdidactiek aardrijkskunde (6 sp.) O0G62a docenten docenten
3 sp. Vakdidactiek aardrijkskunde – verdieping O0H02A docenten docenten
Vakdidactiek aardrijkskunde - verdieping (3 sp.) O0H02a docenten docenten
6 sp. Vakdidactiek biologie O0G83A docenten- M.Crauwels (coördinator)
- L.Vanden Broeck
docenten
- M.Crauwels (coördinator)
- L.Vanden Broeck
Vakdidactiek biologie (6 sp.) O0G83a docenten docenten
3 sp. Vakdidactiek biologie – verdieping O0H03A docenten- M.Crauwels (coördinator)
- L.Vanden Broeck
docenten
- M.Crauwels (coördinator)
- L.Vanden Broeck
Vakdidactiek biologie - verdieping (3 sp.) O0H03a docenten docenten
6 sp. Vakdidactiek chemie O0G84A docenten- M.Smet
- N.
docenten
- M.Smet
- N.
Valdidactiek chemie (6 sp.) O0G84a docenten- M.Smet
- N.
docenten
- M.Smet
- N.
3 sp. Vakdidactiek chemie – verdieping O0H04A docenten- M.Smet (coördinator)
- N.
docenten
- M.Smet (coördinator)
- N.
Vakdidactiek chemie - verdieping (3 sp.) O0H04a docenten- M.Smet
- N.
docenten
- M.Smet
- N.
6 sp. Vakdidactiek engineering en technologie O0H05A docenten docenten
Vakdidactiek engineering en technologie (6 sp.) O0H05a docenten docenten
3 sp. Vakdidactiek engineering en technologie – verdieping O0H06A docenten docenten
Vakdidactiek engineering en technologie – verdieping (3 sp.) O0H06a docenten docenten
6 sp. Vakdidactiek fysica O0H07A docenten docenten
- M.De Cock (coördinator)
- N.Kesteloot
- N.
Vakdidactiek fysica (6 sp.) O0H07a docenten docenten
3 sp. Vakdidactiek fysica - verdieping O0H08A docenten docenten
- M.De Cock (coördinator)
- N.Kesteloot
- N.
Vakdidactiek fysica – verdieping (3 sp.) O0H08a docenten docenten
6 sp. Vakdidactiek informatica O0G69A docenten docenten
Vakdidactiek informatica (6 sp.) O0G69a docenten docenten
3 sp. Vakdidactiek informatica - verdieping O0H09A docenten docenten
Vakdidactiek informatica - verdieping (3 sp.) O0H09a docenten docenten
6 sp. Vakdidactiek wiskunde O0G68A docenten docenten
- J.Lavrijsen (coördinator)
- I.De Boeck
- S.Janssens
- J.Lavrijsen
Vakdidactiek wiskunde (6 sp.) O0G68a docenten docenten
3 sp. Vakdidactiek wiskunde - verdieping O0H10A docenten docenten
- J.Lavrijsen (coördinator)
- I.De Boeck
- S.Janssens
- J.Lavrijsen
Vakdidactiek wiskunde - verdieping (3 sp.) O0H10a docenten docenten
-
Verbredend/verdiepend luik
-
Verplicht gedeelte
Studenten nemen verplicht het onderstaand opleidingsonderdeel op, dat een didactisch, verbredend gedeelte (3 stp.) bevat.
De student kan een identiek opleidingsonderdeel volgen op een andere campus naar keuze, bv. omwille van een beter geschikt uurrooster of een beter passende locatie. Een overzicht van alle mogelijkheden vind je hier.6 sp. Interdisciplinair onderwijs: iSTEM en natuurwetenschappen G00C9A docenten docenten
Didactiek interdisciplinair STEM-onderwijs (3 sp.) G00C9a docenten Stage interdisciplinair STEM-onderwijs (3 sp.) G00D0a docenten docenten
-
Keuzegedeelte
De student volgt één van de onderstaande opties.
-
Optie 1: voor studenten die twee vakdidactieken van de educatieve master in de wetenschappen en technologie opnemen
Alle studenten volgen uit onderstaande lijst verplicht één opleidingsonderdeel vakdidactiek waarvoor zij in aanmerking komen en dat verschilt van dat uit het vakdidactisch luik. Studenten volgen eveneens het bijhorende opleidingsonderdeel vakdidactiek – verdieping. Meer info over toelating tot een vakdidactiek en het aanvraagformulier zijn te vinden op deze website.
Sommige vakdidactieken worden op meer dan één campus aangeboden. De student kan dan een identiek opleidingsonderdeel volgen op een andere campus naar keuze, bv. omwille van een beter geschikt uurrooster of een beter passende locatie. Een overzicht van alle mogelijkheden vind je hier.
Deze opleidingsonderdelen zijn niet tolereerbaar. De vakbekwaamheid is voor elke vakdidactiek pas verworven als ook een credit voor de bijhorende stage is verworven.6 sp. Vakdidactiek aardrijkskunde O0G62A docenten docenten
Vakdidactiek aardrijkskunde (6 sp.) O0G62a docenten docenten
3 sp. Vakdidactiek aardrijkskunde – verdieping O0H02A docenten docenten
Vakdidactiek aardrijkskunde - verdieping (3 sp.) O0H02a docenten docenten
6 sp. Vakdidactiek biologie O0G83A docenten- M.Crauwels (coördinator)
- L.Vanden Broeck
docenten
- M.Crauwels (coördinator)
- L.Vanden Broeck
Vakdidactiek biologie (6 sp.) O0G83a docenten docenten
3 sp. Vakdidactiek biologie – verdieping O0H03A docenten- M.Crauwels (coördinator)
- L.Vanden Broeck
docenten
- M.Crauwels (coördinator)
- L.Vanden Broeck
Vakdidactiek biologie - verdieping (3 sp.) O0H03a docenten docenten
6 sp. Vakdidactiek chemie O0G84A docenten- M.Smet
- N.
docenten
- M.Smet
- N.
Valdidactiek chemie (6 sp.) O0G84a docenten- M.Smet
- N.
docenten
- M.Smet
- N.
3 sp. Vakdidactiek chemie – verdieping O0H04A docenten- M.Smet (coördinator)
- N.
docenten
- M.Smet (coördinator)
- N.
Vakdidactiek chemie - verdieping (3 sp.) O0H04a docenten- M.Smet
- N.
docenten
- M.Smet
- N.
6 sp. Vakdidactiek engineering en technologie O0H05A docenten docenten
Vakdidactiek engineering en technologie (6 sp.) O0H05a docenten docenten
3 sp. Vakdidactiek engineering en technologie – verdieping O0H06A docenten docenten
Vakdidactiek engineering en technologie – verdieping (3 sp.) O0H06a docenten docenten
6 sp. Vakdidactiek fysica O0H07A docenten docenten
- M.De Cock (coördinator)
- N.Kesteloot
- N.
Vakdidactiek fysica (6 sp.) O0H07a docenten docenten
3 sp. Vakdidactiek fysica - verdieping O0H08A docenten docenten
- M.De Cock (coördinator)
- N.Kesteloot
- N.
Vakdidactiek fysica – verdieping (3 sp.) O0H08a docenten docenten
6 sp. Vakdidactiek informatica O0G69A docenten docenten
Vakdidactiek informatica (6 sp.) O0G69a docenten docenten
3 sp. Vakdidactiek informatica - verdieping O0H09A docenten docenten
Vakdidactiek informatica - verdieping (3 sp.) O0H09a docenten docenten
6 sp. Vakdidactiek wiskunde O0G68A docenten docenten
- J.Lavrijsen (coördinator)
- I.De Boeck
- S.Janssens
- J.Lavrijsen
Vakdidactiek wiskunde (6 sp.) O0G68a docenten docenten
3 sp. Vakdidactiek wiskunde - verdieping O0H10A docenten docenten
- J.Lavrijsen (coördinator)
- I.De Boeck
- S.Janssens
- J.Lavrijsen
Vakdidactiek wiskunde - verdieping (3 sp.) O0H10a docenten docenten
-
Optie 2: voor studenten die een vakdidactiek van de educatieve master in de wetenschappen en technologie combineren met een vakdidactiek uit een andere educatieve master
Alle studenten volgen verplicht één vakdidactiek waarvoor zij in aanmerking komen. Meer info over toelating tot een vakdidactiek en het aanvraagformulier zijn te vinden op deze website. Er is geen voorkennis vereist voor de 'Vakdidactiek PAV-maatschappelijke vorming'.
Sommige vakdidactieken worden op meer dan één campus aangeboden. De student kan dan een identiek opleidingsonderdeel volgen op een andere campus naar keuze, bv. omwille van een beter geschikt uurrooster of een beter passende locatie. Een overzicht van alle mogelijkheden vind je hier.
Deze opleidingsonderdelen zijn niet tolereerbaar. De vakbekwaamheid is voor elke vakdidactiek pas verworven als ook een credit voor de bijhorende stage is verworven.-
Vakdidactiek maatschappijwetenschappen
-
Vakdidactiek PAV-maatschappelijke vorming
6 sp. Vakdidactiek PAV-maatschappelijke vorming F0ZB6A docenten- K.Van Nieuwenhuyse (coördinator)
- E.Claes
- M.Crauwels
- G.Galle
- K.Van Nieuwenhuyse
- K.Van den Branden
- N.
- S.Huys (medewerker)
- J.Medaer (medewerker)
- K.Piccavet (medewerker)
docenten
- K.Van Nieuwenhuyse (coördinator)
- E.Claes
- M.Crauwels
- G.Galle
- K.Van Nieuwenhuyse
- K.Van den Branden
- N.
- S.Huys (medewerker)
- J.Medaer (medewerker)
- K.Piccavet (medewerker)
Vakdidactiek PAV-maatschappelijke vorming (5 sp.) F0ZB6a docenten- E.Claes
- M.Crauwels
- G.Galle
- K.Van Nieuwenhuyse
- K.Van den Branden
- N.
- S.Huys (medewerker)
- J.Medaer (medewerker)
- K.Piccavet (medewerker)
docenten
- E.Claes
- M.Crauwels
- G.Galle
- K.Van Nieuwenhuyse
- K.Van den Branden
- N.
- S.Huys (medewerker)
- J.Medaer (medewerker)
- K.Piccavet (medewerker)
Vakdidactiek PAV-maatschappelijke vorming: praktijkvoorbereiding (1 sp.) O0G58a docenten docenten
-
Vakdidactiek Nederlands - niet thuistaal
6 sp. Vakdidactiek Nederlands - niet thuistaal F0YX3A docenten- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
docenten
- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
Vakdidactiek Nederlands - niet thuistaal: basisprincipes en uitgangspunten (Leuven) (3 sp.) F0YX3a docenten- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
docenten
- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
Vakdidactiek Nederlands - niet thuistaal: praktijk (3 sp.) F0YX4a docenten- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
docenten
- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
-
-
Optie 3: voor studenten die één vakdidactiek van de educatieve master in de wetenschappen en technologie opnemen
Studenten volgen opleidingsonderdelen uit onderstaande groepen voor een totaal van minstens 9 sp.
-
Opleidingsonderdelen campus Brussel
Indien je het opleidingsonderdeel O0E90A - Inleiding in kunsteducatie wenst op te nemen, moet je je eveneens inschrijven aan LUCA School of Arts. Meer informatie vind je op deze website.
3 sp. Psychologie HBH61A docenten- F.Germeys (coördinator)
docenten
- F.Germeys (coördinator)
Psychologie (3 sp.) HBH61a docenten docenten
6 sp. Inleiding in kunsteducatie O0E90A docenten- N.
docenten
- N.
Inleiding in kunsteducatie (6 sp.) O0E90a docenten- N.
docenten
- N.
-
Opleidingsonderdelen met afstandsonderwijs of studentenmobiliteit in internationale context
Onderstaande opleidingsonderdelen worden (bijna) volledig in afstandsonderwijs (synchroon of asynchroon) aangeboden of vergen studentenmobiliteit in een internationale context. Kijk voor meer informatie over de werkvorm in de ECTS-fiche van het opleidingsonderdeel.
Indien je het opleidingsonderdeel O0G40A – Approaches to Innovative Teaching wenst op te nemen, moet je je eveneens inschrijven aan Thomas More campus Vorselaar. Meer informatie vind je op deze website.3 sp. Positief gedragsmanagement voor leraren (sem 1) L09P0A docenten docenten
Positief gedragsmanagement voor leraren (sem 1) (3 sp.) L09P0a docenten docenten
6 sp. Lesgeven binnen volwassenenvorming P0X27A docenten- J.Medaer (coördinator)
- J.Vandenabeele
docenten
- J.Medaer (coördinator)
- J.Vandenabeele
Lesgeven binnen volwassenenvorming: algemene en specifieke eigenheden van het volwassenenvormingsveld in Vlaanderen (3 sp.) P0X27a docenten docenten
Lesgeven binnen volwassenenvorming: onderzoek naar motivatie van vormingskeuze bij volwassenen (3 sp.) P0X34a docenten docenten
3 sp. Media, innovatie en leren HEM15A docenten- K.Goeman (coördinator)
docenten
- K.Goeman (coördinator)
Media, innovatie en leren (3 sp.) HEM15a docenten docenten
3 sp. Teacher Education in an International Perspective D0A00A docenten Teacher Education in an International Perspective (3 sp.) D0A00a docenten- N.
- O.Holz (plaatsvervanger)
docenten
- N.
- O.Holz (plaatsvervanger)
6 sp. Europees burgerschap S0O96A docenten- K.Grimonprez (coördinator)
- N.
docenten
- K.Grimonprez (coördinator)
- N.
EU-burgerschapseducatie: casussen over EU-rechten en -waarden (3 sp.) S0O96a docenten docenten
EU-leraar (3 sp.) S0O97a docenten docenten
3 sp. Approaches to Innovative Teaching – Global Perspectives O0G40A docenten- N.
docenten
- N.
Approaches to Innovative Teaching – Global Perspectives (3 sp.) O0G40a docenten- N.
docenten
- N.
3 sp. Positief gedragsmanagement voor leraren (sem 2) L09P1A docenten docenten
Positief gedragsmanagement voor leraren (sem 2) (3 sp.) L09P1a docenten docenten
6 sp. Didactiek van het hoger onderwijs P0V27B docenten docenten
- M.Vandecandelaere
- A.Verburgh (plaatsvervanger)
- W.Schouteden (medewerker)
Didactiek van het hoger onderwijs: opdracht (1 sp.) O0G78a docenten docenten
- M.Vandecandelaere
- A.Verburgh (plaatsvervanger)
- W.Schouteden (medewerker)
Didactiek van het hoger onderwijs (5 sp.) P0V27a docenten docenten
- M.Vandecandelaere
- A.Verburgh (plaatsvervanger)
- W.Schouteden (medewerker)
5 sp. Theologie, religie en onderwijs A01D9A docenten docenten
Theologie, Religie en Onderwijs (5 sp.) A01D9a docenten docenten
6 sp. Jongeren, onderwijs en kwetsbaarheid: service-learning binnen de educatieve master S0I29A docenten docenten
- E.Claes (coördinator)
- O.Agirdag
- E.Claes
- G.Galle
- K.Van Nieuwenhuyse
- D.Sampermans (medewerker)
Jongeren, onderwijs en kwetsbaarheid: service-learning binnen de educatieve master (6 sp.) S0I29a docenten docenten
-
Opleidingsonderdelen uit professionele bachelors campus Brussel
Studenten kiezen maximum 6 studiepunten uit deze groep.
Indien je opleidingsonderdelen uit deze groep wenst op te nemen, moet je hiervoor eveneens inschrijven aan de betreffende hogeschool. Meer informatie vind je op deze website.4 sp. Brede zorg (Brussel, dagonderwijs) O0E83A docenten- N.
docenten
- N.
Brede zorg (Brussel, dagonderwijs) (4 sp.) O0E83a docenten- N.
docenten
- N.
4 sp. Brede zorg (Brussel, avondonderwijs) O0F85A docenten- N.
docenten
- N.
Brede zorg (Brussel, avondonderwijs) (4 sp.) O0F85a docenten- N.
docenten
- N.
5 sp. Communiceren en verbinden (Brussel, dagonderwijs) O0E86A docenten- N.
docenten
- N.
Communiceren en verbinden (Brussel, dagonderwijs) (5 sp.) O0E86a docenten- N.
docenten
- N.
5 sp. Communiceren en verbinden (Brussel, afstandsonderwijs) O0E85A docenten- N.
docenten
- N.
Communiceren en verbinden (Brussel, afstandsonderwijs) (5 sp.) O0E85a docenten- N.
docenten
- N.
-
Opleidingsonderdelen aangeboden op andere campussen
Studenten kunnen ook opleidingsonderdelen opnemen die worden aangeboden op de andere campussen:
Campus Aalst, Campus Antwerpen, Campus Brugge, Campus Diepenbeek, Campus Geel, Campus Gent, Campus Kortrijk, Campus Leuven.
-
-
-
-
Stage
-
Verplicht gedeelte
Alle studenten volgen onderstaande opleidingsonderdelen.
Studenten nemen ook verplicht het opleidingsonderdeel G00C9A -'Interdisciplinair onderwijs: iSTEM en natuurwetenschappen’ uit het Verbredend/verdiepend luik op, dat een deel stage (3 sp.) bevat.3 sp. Leraar in een superdiverse samenleving P0W39A docenten docenten
Leraar in een superdiverse samenleving (3 sp.) P0W39a docenten docenten
3 sp. Ingroeistage wetenschappen en technologie O0G64A docenten docenten
- G.Durinck (coördinator)
- M.Crauwels
- M.De Cock
- G.Durinck
- J.Lavrijsen
- B.Martens
- M.Smet
- N.
Ingroeistage wetenschappen en technologie (3 sp.) O0G64a docenten
-
Keuzegedeelte
-
Optie 1: voor studenten die twee vakdidactieken van de educatieve master in de wetenschappen en technologie opnemen
De twee opleidingsonderdelen zijn verplicht.
Hierbij geldt:
-vakdidactiek 1 is de vakdidactiek die de student in het vakdidactisch luik, de bachelor wiskunde of het voorbereidingsprogramma gekozen heeft;
- vakdidactiek 2 is de vakdidactiek die de student in het verbredend/verdiepend luik gekozen heeft.6 sp. Doorgroeistage wetenschappen en technologie: vakdidactiek 1 O0H11A docenten docenten
- M.De Cock (coördinator)
- M.Crauwels
- M.De Cock
- G.Durinck
- J.Lavrijsen
- B.Martens
- M.Smet
- N.
Doorgroeistage wetenschappen en technologie: vakdidactiek 1 (6 sp.) O0H11a docenten 6 sp. Doorgroeistage wetenschappen en technologie: vakdidactiek 2 O0G65A docenten docenten
- M.Crauwels (coördinator)
- M.De Cock
- G.Durinck
- J.Lavrijsen
- B.Martens
- M.Smet
- N.
Doorgroeistage wetenschappen en technologie: vakdidactiek 2 (6 sp.) O0G65a docenten
-
Optie 2: voor studenten die een vakdidactiek van de educatieve master in de wetenschappen en technologie combineren met een vakdidactiek uit een andere educatieve master
-
Verplicht
Studenten doen de stage voor de vakdidactiek die ze in het vakdidactisch luik gekozen hebben.
6 sp. Doorgroeistage wetenschappen en technologie: vakdidactiek 1 O0H11A docenten docenten
- M.De Cock (coördinator)
- M.Crauwels
- M.De Cock
- G.Durinck
- J.Lavrijsen
- B.Martens
- M.Smet
- N.
Doorgroeistage wetenschappen en technologie: vakdidactiek 1 (6 sp.) O0H11a docenten
-
Keuze
Studenten die kiezen voor de "Vakdidactiek maatschappijwetenschappen" of "Vakdidactiek PAV-maatschappelijke vorming" volgen één stage uit onderstaande lijst, in functie van de gekozen vakdidactiek.
Studenten die kiezen voor de “Vakdidactiek Nederlands - niet thuistaal” volgen de opleidingsonderdelen F0AY6A ‘Stage Nederlands - niet thuistaal, initiatiestage’, F0AY7A ‘Stage Nederlands - niet thuistaal, ingroeistage’ en F0AY8A ‘Stage Nederlands - niet thuistaal, doorgroeistage’.3 sp. Stage Nederlands - niet thuistaal, initiatiestage F0AY6A docenten- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- I.Proot (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
docenten
- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- I.Proot (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
Stage Nederlands - niet thuistaal, initiatiestage (3 sp.) F0AY6a docenten- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- I.Proot (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
docenten
- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- I.Proot (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
3 sp. Stage Nederlands - niet thuistaal, ingroeistage F0AY7A docenten- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
docenten
- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
Stage Nederlands - niet thuistaal, ingroeistage (3 sp.) F0AY7a docenten- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
docenten
- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
3 sp. Stage Nederlands - niet thuistaal, doorgroeistage F0AY8A docenten- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
docenten
- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
Stage Nederlands - niet thuistaal, doorgroeistage (3 sp.) F0AY8a docenten- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
docenten
- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
9 sp. Stage PAV-maatschappelijke vorming O0G51A docenten docenten
Stage PAV-maatschappelijke vorming (9 sp.) O0G51a docenten docenten
9 sp. Stage maatschappijwetenschappen 2 O0H01A docenten- N.
docenten
- N.
Doorgroeistage 1 (4 sp.) O0H17a docenten- N.
docenten
- N.
Doorgroeistage 2 (5 sp.) O0H01a docenten- N.
docenten
- N.
-
-
Optie 3: voor studenten die één vakdidactiek van de educatieve master in de wetenschappen en technologie opnemen
Studenten doen in beide opleidingsonderdelen de stage voor de vakdidactiek die ze in het vakdidactisch luik gekozen hebben.
6 sp. Doorgroeistage wetenschappen en technologie: vakdidactiek 1 O0H11A docenten docenten
- M.De Cock (coördinator)
- M.Crauwels
- M.De Cock
- G.Durinck
- J.Lavrijsen
- B.Martens
- M.Smet
- N.
Doorgroeistage wetenschappen en technologie: vakdidactiek 1 (6 sp.) O0H11a docenten 6 sp. Verdiepende stage wetenschappen en technologie O0H12A docenten docenten
- M.De Cock (coördinator)
- M.Crauwels
- M.De Cock
- G.Durinck
- J.Lavrijsen
- B.Martens
- M.Smet
- N.
Verdiepende stage wetenschappen en technologie (6 sp.) O0H12a docenten
-
-
-
Stage en vakdidactiek – overgangsmaatregelen
Voor de vakdidactieken binnen W&T: het oude opo Vakdidactiek X, 9 sp. is equivalent met het geheel van het nieuwe opo Vakdidactiek X, 6 sp. + Vakdidactiek verdieping X, 3 sp. samen.
Studenten die voor geen enkele vakdidactische stage een credit behaald hebben, volgen de stages uit het nieuwe programma.
Studenten die alle stages uit het oude programma afgewerkt hebben, hoeven uiteraard geen stage meer te lopen.
Studenten die tussen die uitersten in zitten, en die dus al een gedeelte van de vakdidactische stages afgewerkt hebben, nemen verder de oude stage-opo’s op.
Voor studenten in optie 1: 2 vakdidactieken van W&T, zijn de oude stage-opo’s G0Z34A, G0Z35A en G0D40A.
Voor studenten in optie 2: een vakdidactiek van W&T en een vakdidactiek van een andere EM, zijn dat voor de vakdidactiek van W&T de oude stage-opo’s G0D59A en G0D60A. Voor de vakdidactiek uit een andere educatieve master, zie hieronder bij ‘optie 2’.
Voor studenten in optie 3: 1 vakdidactiek van W&T, zijn de oude stage-opo’s G0D46A en G0D47A.-
Optie 2: voor studenten die een vakdidactiek van de educatieve master in de wetenschappen en technologie combineren met een vakdidactiek uit een andere educatieve master
· Studenten die een credit hebben behaald voor F0ZB6A - Vakdidactiek PAV-maatschappelijke vorming (6 sp.) én S0I35A – Filosofisch gesprek met kinderen en jongeren (3 sp.), maar nog niet voor F0YZ5A – Stage PAV-maatschappelijke vorming (6 sp.), nemen F0YZ5A – Stage PAV-maatschappelijke vorming (6 sp.) terug op.
· Studenten die al een credit hebben behaald voor F0ZB6A - Vakdidactiek PAV-maatschappelijke vorming (6 sp.) maar nog niet voor S0I35A – Filosofisch gesprek met kinderen en jongeren (3 sp.) én F0YZ5A – Stage PAV-maatschappelijke vorming (6 sp.), nemen beide opleidingsonderdelen terug op of kiezen in plaats daarvan voor O0G51A – Stage PAV (9 sp.).
· Studenten die al geslaagd waren voor F0YZ5A – Stage PAV-maatschappelijke vorming (6 sp.) maar nog niet voor F0ZB6A - Vakdidactiek PAV-maatschappelijke vorming (6 sp.) en/of S0I35A – Filosofisch gesprek met kinderen en jongeren (3 sp.), nemen het/de opleidingsonderde(e)l(en) op waarvoor ze nog geen credit hebben behaald.
· Studenten die al geslaagd waren voor S0I01A of S0I31A - Vakdidactiek maatschappijwetenschappen (9 sp.), maar nog niet voor S0J68A - Stage maatschappijwetenschappen (6 sp.), nemen S0J68A - Stage maatschappijwetenschappen (6 sp.) terug op.
· Studenten die geslaagd zijn voor F0YV8A - Taaloverstijgende vakdidactiek (3 sp.) maar niet voor F0YX3A - Vakdidactiek Nederlands – niet thuistaal (6 sp.) nemen F0YX3A - Vakdidactiek Nederlands – niet thuistaal (6 sp.) op en behouden 6 sp. stage-opo’ (opo’s in overleg met vakdidacticus).
· Studenten die geslaagd zijn voor voor F0YX3A -Vakdidactiek Nederlands – niet thuistaal (6 sp.), maar niet voor F0YV8A - Taaloverstijgende vakdidactiek (3 sp.) nemen F0YV8A - Taaloverstijgende vakdidactiek (3 sp.) op en behouden 6 sp. stage-opo’ (opo’s in overleg met vakdidacticus).
· Studenten die geslaagd zijn voor voor F0YX3A -Vakdidactiek Nederlands - niet thuistaal (6 sp.) en voor F0YV8A - Taaloverstijgende vakdidactiek (3 sp.) behouden 6 sp. stage-opo’s (opo’s in overleg met vakdidacticus).3 sp. Taaloverstijgende vakdidactiek F0YV8A docenten docenten
- K.Van den Branden (coördinator)
- K.Buyse
- L.Sercu
- K.Van den Branden
Taaloverstijgende vakdidactiek (3 sp.) F0YV8a docenten docenten
3 sp. Filosofisch gesprek met kinderen en jongeren S0I35A docenten docenten
Didactiek filosofisch gesprek met kinderen en jongeren (3 sp.) S0I35a docenten docenten
6 sp. Vakdidactiek Nederlands - niet thuistaal F0YX3A docenten- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
docenten
- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
Vakdidactiek Nederlands - niet thuistaal: basisprincipes en uitgangspunten (Leuven) (3 sp.) F0YX3a docenten- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
docenten
- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
Vakdidactiek Nederlands - niet thuistaal: praktijk (3 sp.) F0YX4a docenten- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
docenten
- K.Van den Branden
- L.De Paepe (medewerker)
- S.Deroo (medewerker)
- S.Fonteyn (medewerker)
- A.Houben (medewerker)
- S.Maes (medewerker)
- L.Strobbe (medewerker)
6 sp. Stage PAV-maatschappelijke vorming F0YZ5A docenten docenten
- K.Van Nieuwenhuyse
- S.Huys (medewerker)
- J.Medaer (medewerker)
- K.Piccavet (medewerker)
Stage PAV-maatschappelijke vorming (6 sp.) F0YZ5a docenten docenten
- K.Van Nieuwenhuyse
- S.Huys (medewerker)
- J.Medaer (medewerker)
- K.Piccavet (medewerker)
6 sp. Stage maatschappijwetenschappen 2 S0J68A docenten Doorgroeistage 2 (6 sp.) S0J68a docenten
-
Onderwijsonderzoek
6 sp. Onderwijsonderzoek P0U92A docenten docenten
- M.De Cock (coördinator)
- K.Goeman
- L.Sercu
- W.Van Dooren
Methodologische ondersteuningssessies (1 sp.) P0U92a docenten docenten
Onderzoeksopdracht (5 sp.) P0U93a docenten
-