Master in de taal- en letterkunde (Leuven) (60 sp.) Master of Arts
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Rechtstreeks
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
Na voorbereidingsprogramma
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
- Na het behalen van Voorbereidingsprogramma: Master in de taal- en letterkunde (60 sp.) en Educatie ( Leuven, 32 sp. ) worden volgende diploma’s toegelaten:
- Na het behalen van Voorbereidingsprogramma: Master in de taal- en letterkunde (60 sp.) en Educatie (
Leuven, 28 sp. )
worden volgende diploma’s toegelaten:
- Bachelor in de wijsbegeerte (Leuven)
Na verkort programma
Na het behalen van de Bachelor in de taal- en letterkunde (Leuven, 123 sp.) worden volgende diploma’s toegelaten:
- Bachelor in onderwijs: secundair onderwijs (regenten)
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaat-studenten die hun diploma(s) niet behaalden aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat voldoende inhoudelijke overeenkomst vertoont met de diploma’s uit de Vlaamse Gemeenschap die vermeld worden onder de rubriek “Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap”.Toelating moet altijd tijdig aangevraagd worden via de online aanvraagprocedure voor studenten met een niet-Vlaamse vooropleiding: kuleuven.be/application/instructiesnederlands.
Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina: kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten.
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is B2 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van:. Een certificaat dat bewijst dat men minstens 1 jaar secundaire of hogere studies met succes afrondde in voltijds Nederlandstalig onderwijs
· Eén van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiency.
Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Rechtstreeks
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
Na voorbereidingsprogramma
Onderstaande diploma’s of gelijknamige diploma’s behaald aan een andere instelling van de Vlaamse Gemeenschap:
- Na het behalen van Voorbereidingsprogramma: Master in de taal- en letterkunde (60 sp.) en Educatie ( Leuven, 32 sp. ) worden volgende diploma’s toegelaten:
- Na het behalen van Voorbereidingsprogramma: Master in de taal- en letterkunde (60 sp.) en Educatie (
Leuven, 28 sp. )
worden volgende diploma’s toegelaten:
- Bachelor in de wijsbegeerte (Leuven)
Na verkort programma
Na het behalen van de Bachelor in de taal- en letterkunde (Leuven, 123 sp.) worden volgende diploma’s toegelaten:
- Bachelor in onderwijs: secundair onderwijs (regenten)
- Educatieve bachelor in het secundair onderwijs
Studenten met een diploma niet behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap
Diplomavoorwaarden
Kandidaat-studenten die hun diploma(s) niet behaalden aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap kunnen toegelaten worden op basis van een diploma of certificaat dat voldoende inhoudelijke overeenkomst vertoont met de diploma’s uit de Vlaamse Gemeenschap die vermeld worden onder de rubriek “Studenten met een diploma behaald aan een instelling van de Vlaamse Gemeenschap”.Toelating moet altijd tijdig aangevraagd worden via de online aanvraagprocedure voor studenten met een niet-Vlaamse vooropleiding: kuleuven.be/application/instructiesnederlands.
Een aanvraagdossier moet steeds een aantal vereiste documenten bevatten, zoals vermeld op deze webpagina: kuleuven.be/english/application/gevraagdedocumenten.
Taalvoorwaarden
De minimumvereiste voor Nederlandse taalvaardigheid is B2 van het ERK (Europees referentiekader). Dit kan bewezen worden aan de hand van:. Een certificaat dat bewijst dat men minstens 1 jaar secundaire of hogere studies met succes afrondde in voltijds Nederlandstalig onderwijs
· Eén van de certificaten van Nederlandse taalkennis die vermeld worden op deze webpagina: kuleuven.be/english/admissions/lang/dutch-proficiency.
-
De studenten kiezen uit één of twee taalmodules in totaal voor 24 studiepunten taalspecifieke opleidingsonderdelen. Studenten kiezen daarbij minstens twee taalspecifieke taalkunde-OPO’s en twee taalspecifieke letterkunde-OPO’s.
Studenten vullen hun programma aan met de masterproef van 18 studiepunten en met 18 studiepunten, vrij te kiezen uit de specifieke taal-en letterkundemodules en de algemene taal- en letterkundemodules. 'Studenten die één keuze-opleidingsonderdeel buiten het programma willen opnemen, leggen dit ter goedkeuring voor aan het ISP-team via deze website. Het keuzevak dient in dat geval een duidelijke link te hebben met de masterproef.-
Specifieke taal- en letterkundemodules
-
Taalmodule Duits
-
Duitse taalkunde
6 sp. Deutsche Sprachwissenschaft: Theorie und Deskription F0VI1A docenten docenten
Deutsche Sprachwissenschaft: Theorie und Deskription (6 sp.) F0VI1a docenten docenten
6 sp. Deutsche Sprachwissenschaft: Wandel und Variation F0VI2A docenten docenten
Deutsche Sprachwissenschaft: Wandel und Variation (6 sp.) F0VI2a docenten docenten
-
Duitse letterkunde
6 sp. Deutsche Literatur: Literatur und Philosophie seit der Aufklärung F0UZ0A docenten docenten
Deutsche Literatur: Literatur und Philosophie seit der Aufklärung (6 sp.) F0UZ0a docenten docenten
6 sp. Deutsche Literatur: Literatur und Identität seit der Aufklärung F0UZ1A docenten docenten
Deutsche Literatur: Literatur und Identität seit der Aufklärung (6 sp.) F0UZ1a docenten docenten
-
-
Taalmodule Engels
-
Engelse taalkunde
6 sp. English Linguistics: Grammar and Discourse F0VI5A docenten- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
docenten
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
English Linguistics: Grammar and Discourse (6 sp.) F0VI5a docenten- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
docenten
- L.Heyvaert
- C.Gentens (plaatsvervanger)
6 sp. English Linguistics: Linguistic and Social Determinants of Variation in English F0YI9A docenten docenten
English Linguistics: Linguistic and Social Determinants of Variation in English (6 sp.) F0YI9a docenten docenten
6 sp. English Linguistics: Grammar in Diachrony F0VI3A docenten docenten
English Linguistics: Grammar in Diachrony (6 sp.) F0VI3a docenten docenten
-
Engelse letterkunde
6 sp. English Literature: Postromantic Materialisms F0UZ2A docenten docenten
English Literature: Postromantic Materialisms (6 sp.) F0UZ2a docenten docenten
6 sp. English Literature: Reading Identities in the British Isles F0UZ3A docenten docenten
English Literature: Reading Identities in the British Isles (6 sp.) F0UZ3a docenten docenten
6 sp. English Literature: Topics in Post-45 American Literature F0UZ4A docenten docenten
English Literature: Topics in Post-45 American Literature (6 sp.) F0UZ4a docenten docenten
6 sp. English Literature: Topics in Post-45 Literatures in English F0BD3A docenten docenten
English Literature: Topics in Post-45 Literatures in English (6 sp.) F0BD3a docenten docenten
6 sp. English Literature: Topics in Irish Literature F0BD2A docenten docenten
English Literature: Topics in Irish Literature (6 sp.) F0BD2a docenten docenten
-
-
Taalmodule Frans
-
Franse taalkunde
6 sp. Linguistique française: français moderne F0VI6A docenten- K.Lahousse
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
docenten
- K.Lahousse
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
Linguistique française: français moderne (6 sp.) F0VI6a docenten- K.Lahousse
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
docenten
- K.Lahousse
- J.Vangaever (plaatsvervanger)
6 sp. Linguistique française: linguistique historique F0VI7A docenten docenten
Linguistique française: linguistique historique (6 sp.) F0VI7a docenten docenten
6 sp. Linguistique française: linguistique appliquée F0VI8A docenten docenten
- P.Desmet
- A.Noreillie (plaatsvervanger)
- N.
- A.Noreillie (plaatsvervanger)
Linguistique française: linguistique appliquée (6 sp.) F0VI8a docenten docenten
- P.Desmet
- A.Noreillie (plaatsvervanger)
- N.
- A.Noreillie (plaatsvervanger)
-
Franse letterkunde
6 sp. Littérature française: littérature classique F0UZ5A docenten docenten
Littérature française: littérature classique (6 sp.) F0UZ5a docenten docenten
6 sp. Littérature française: littérature française moderne F0UZ6A docenten docenten
Littérature française: littérature française moderne (6 sp.) F0UZ6a docenten docenten
6 sp. Littérature française: littérature francophone moderne F0UZ7A docenten docenten
Littérature française: littérature francophone moderne (6 sp.) F0UZ7a docenten docenten
-
-
Taalmodule Grieks
-
Grieks letterkunde
6 sp. Papyrologie en de multiculturele samenleving in Egypte F0UO7A docenten docenten
Papyrologie en de multiculturele samenleving in Egypte (6 sp.) F0UO7a docenten docenten
6 sp. Grieks drama F0UZ8A docenten docenten
Grieks drama (6 sp.) F0UZ8a docenten docenten
6 sp. Hellenistische literatuur F0VA0A docenten docenten
Hellenistische literatuur (6 sp.) F0VA0a docenten docenten
6 sp. Byzantijnse literatuur F0VA1A docenten docenten
Byzantijnse literatuur (6 sp.) F0VA1a docenten docenten
6 sp. Griekse filosofische literatuur F0UZ9A docenten docenten
Griekse filosofische literatuur (6 sp.) F0UZ9a docenten docenten
-
Griekse taalkunde
3 sp. Myceens Grieks F0BQ5A docenten docenten
Myceens Grieks (3 sp.) F0BQ5a docenten docenten
3 sp. Computerlinguïstiek voor klassieke talen F0BQ6A docenten docenten
- N.
- A.Keersmaekers (plaatsvervanger)
- F.Cecchini (medewerker)
Computerlinguïstiek voor klassieke talen (3 sp.) F0BQ6a docenten docenten
- N.
- A.Keersmaekers (plaatsvervanger)
- F.Cecchini (medewerker)
3 sp. Taalreflectie en taalbeschrijving in de oudheid F0BQ7A docenten docenten
Taalreflectie en taalbeschrijving in de oudheid (3 sp.) F0BQ7a docenten docenten
3 sp. Vergelijkende Indo-Europese taalkunde F0BQ8A docenten docenten
Vergelijkende Indo-Europese Taalkunde (3 sp.) F0BQ8a docenten docenten
-
-
Taalmodule Hebreeuws
6 sp. Gevorderde taalkunde van het Hebreeuws F0BS3A docenten docenten
Gevorderde taalkunde van het Hebreeuws (6 sp.) F0BS3a docenten docenten
6 sp. Hebreeuwse commentaarliteratuur F0XZ4B docenten docenten
Hebreeuwse commentaarliteratuur (6 sp.) F0XZ4a docenten docenten
6 sp. Biblical Poetry and Analysis of Metaphors A06E5B docenten docenten
Biblical Poetry and Analysis of Metaphors (6 sp.) A06E5a docenten docenten
6 sp. Foreigners and minorities in multicultural Babylonia in the first millennium BCE F0XZ6A docenten docenten
Foreigners and minorities in multicultural Babylonia in the first millennium BCE (6 sp.) F0XZ6a docenten docenten
6 sp. Prophecy and its Reception in Antiquity A0AB6A docenten docenten
Prophecy and its Reception in Antiquity (6 sp.) A0AB6a docenten docenten
6 sp. Seminar Texts and Textual History of the Old Testament A06E1B docenten docenten
Seminar Texts and Textual History of the Old Testament (6 sp.) A06E1a docenten docenten
-
Taalmodule Italiaans
-
Italiaanse taalkunde
6 sp. Linguistica italiana: Analisi del discorso multimodale F0WR3A docenten docenten
Linguistica italiana: Analisi del discorso multimodale (6 sp.) F0WD0a docenten docenten
6 sp. Linguistica italiana: le varietà dell'italiano F0VJ0A docenten docenten
Linguistica italiana: le varietà dell'italiano (6 sp.) F0VJ0a docenten docenten
-
Italiaanse letterkunde
6 sp. Letteratura italiana: poesia F0VA2A docenten docenten
Letteratura italiana: poesia (6 sp.) F0VA2a docenten docenten
6 sp. Letteratura italiana: prosa F0VA3A docenten- B.van den Bossche
- N.Dupré (plaatsvervanger)
docenten
- B.van den Bossche
- N.Dupré (plaatsvervanger)
Letteratura italiana: prosa (6 sp.) F0VA3a docenten- B.van den Bossche
- N.Dupré (plaatsvervanger)
docenten
- B.van den Bossche
- N.Dupré (plaatsvervanger)
6 sp. Letteratura italiana: Medioevo e Rinascimento F0XS1A docenten docenten
Letteratura italiana : Medioevo e Rinascimento (6 sp.) F0XS1a docenten docenten
-
-
Taalmodule Latijn
De opleidingsonderdelen F0BQ6A, F0BQ7A en F0BQ8A worden beschouwd als taalkunde-OPO’s.
6 sp. Epigrafie en antieke maatschappijmodellen: Romeinse wereld F0UP1A docenten docenten
Epigrafie en antieke maatschappijmodellen: Romeinse wereld (6 sp.) F0UP1a docenten docenten
6 sp. Vroegchristelijk en middeleeuws Latijn: taal en literatuur F0VA9A docenten docenten
Vroegchristelijk en middeleeuws Latijn: taal en literatuur (6 sp.) F0VA9a docenten docenten
6 sp. Geschiedenis van het humanisme en van de Neolatijnse literatuur F0VB1A docenten docenten
Geschiedenis van het humanisme en van de Neolatijnse literatuur (6 sp.) F0VB1a docenten docenten
6 sp. Geschiedschrijving en historische beeldvorming: Romeinse wereld F0UO9A docenten- T.Van Houdt
- H.Verreth (plaatsvervanger)
docenten
- T.Van Houdt
- H.Verreth (plaatsvervanger)
Geschiedschrijving en historische beeldvorming: Romeinse wereld (6 sp.) F0UO9a docenten- T.Van Houdt
- H.Verreth (plaatsvervanger)
docenten
- T.Van Houdt
- H.Verreth (plaatsvervanger)
3 sp. Computerlinguïstiek voor klassieke talen F0BQ6A docenten docenten
- N.
- A.Keersmaekers (plaatsvervanger)
- F.Cecchini (medewerker)
Computerlinguïstiek voor klassieke talen (3 sp.) F0BQ6a docenten docenten
- N.
- A.Keersmaekers (plaatsvervanger)
- F.Cecchini (medewerker)
3 sp. Taalreflectie en taalbeschrijving in de oudheid F0BQ7A docenten docenten
Taalreflectie en taalbeschrijving in de oudheid (3 sp.) F0BQ7a docenten docenten
6 sp. De Latijnse literatuur door de eeuwen heen. Een thematische blik. F0CC3A docenten docenten
De Latijnse literatuur door de eeuwen heen. Een thematische blik (6 sp.) F0CC3a docenten docenten
6 sp. Neolatijn: taal en literatuur F0VB0A docenten docenten
Neolatijn: taal en literatuur (6 sp.) F0VB0a docenten docenten
6 sp. Editietechniek: Latijnse teksten F0VA6A docenten docenten
Editietechniek: Latijnse teksten (6 sp.) F0VA6a docenten docenten
3 sp. Vergelijkende Indo-Europese taalkunde F0BQ8A docenten docenten
Vergelijkende Indo-Europese Taalkunde (3 sp.) F0BQ8a docenten docenten
-
Taalmodule Nederlands
-
Nederlandse taalkunde
6 sp. Nederlandse taalkunde: verandering en variatie F0VJ1A docenten docenten
- F.Van de Velde
- J.Nijs (medewerker)
- A.Sevenants (medewerker)
Nederlandse taalkunde: verandering en variatie (6 sp.) F0VJ1a docenten docenten
- F.Van de Velde
- J.Nijs (medewerker)
- A.Sevenants (medewerker)
6 sp. Nederlandse taalkunde: syntaxis F0VJ2A docenten docenten
Nederlandse taalkunde: syntaxis (6 sp.) F0VJ2a docenten docenten
6 sp. Nederlandse taalkunde: morfologie F0VJ3A docenten- J.Van Craenenbroeck
- C.Pots (plaatsvervanger)
docenten
- J.Van Craenenbroeck
- C.Pots (plaatsvervanger)
Nederlandse taalkunde: morfologie (6 sp.) F0VJ3a docenten- J.Van Craenenbroeck
- C.Pots (plaatsvervanger)
docenten
- J.Van Craenenbroeck
- C.Pots (plaatsvervanger)
-
Nederlandse letterkunde
6 sp. Nederlandse letterkunde: middeleeuwse letterkunde F0VB2A docenten docenten
Nederlandse letterkunde: middeleeuwse letterkunde (6 sp.) F0VB2a docenten docenten
6 sp. Nederlandse letterkunde: vroegmoderne letterkunde F0VB3A docenten docenten
Nederlandse letterkunde: vroegmoderne letterkunde (6 sp.) F0VB3a docenten docenten
6 sp. Nederlandse letterkunde: tekst en maatschappij in de moderne tijd F0VB5A docenten docenten
Nederlandse letterkunde: tekst en maatschappij in de moderne tijd (6 sp.) F0VB5a docenten docenten
6 sp. Nederlandse letterkunde: tekst en boek in de moderne tijd F0VB7A docenten docenten
Nederlandse letterkunde: tekst en boek in de moderne tijd (6 sp.) F0VB7a docenten docenten
6 sp. Nederlandse letterkunde: relatie woord-beeld in de vroegmoderne tijd F0VB6A docenten- N.
docenten
- N.
Nederlandse letterkunde: relatie woord-beeld in de vroegmoderne tijd (6 sp.) F0VB6a docenten- N.
docenten
- N.
6 sp. Nederlandse letterkunde: de hedendaagse roman F0YS3A docenten docenten
- P.Verstraeten (coördinator)
- L.De Potter
- P.Verstraeten
Nederlandse letterkunde: de hedendaagse roman (6 sp.) F0YS3a docenten docenten
-
-
Taalmodule Spaans
-
Spaanse taalkunde
6 sp. Análisis del discurso F0VJ5A docenten docenten
Análisis del discurso (6 sp.) F0VJ5a docenten docenten
6 sp. Lingüística diacrónica del español F0SV0A docenten docenten
Lingüística diacrónica del español (6 sp.) F0SV0a docenten docenten
6 sp. La diversidad lingüística en la Península Ibérica y en América Latina F0TY8A docenten docenten
La diversidad lingüística en la Península Ibérica y en América Latina (6 sp.) F0TY8a docenten docenten
-
Spaanse letterkunde
6 sp. América Latina global F0UY4A docenten docenten
América Latina global (6 sp.) F0UY4a docenten docenten
6 sp. Literatura e identidades hispánicas F0VB8A docenten docenten
Literatura e identidades hispánicas (6 sp.) F0VB8a docenten docenten
6 sp. Literatura y cine hispánicos: metodología y análisis F0VB9A docenten docenten
Literatura y cine hispánicos: metodología y análisis (6 sp.) F0VB9a docenten docenten
6 sp. Literaturas hispánicas de desplazamiento F0TY9A docenten docenten
Literaturas hispánicas de desplazamiento (6 sp.) F0TY9a docenten docenten
6 sp. América Latina transcultural F0UA0A docenten docenten
América Latina transcultural (6 sp.) F0UA0a docenten docenten
-
-
-
Algemene taal- en letterkundemodules
-
Taal- en letterkunde in de praktijk
Studenten die de opleidingsonderdelen 'Creatief Schrijven: lezen als een schrijver' en 'Creatief Schrijven: praktijk' wensen op te nemen richten daartoe een gemotiveerde aanvraag aan de opleidingsverantwoordelijken volgens de procedure zoals bepaald in de ECTS-fiche van de opleidingsonderdelen onder ‘begintermen’.
Beide opleidingsonderdelen dienen samen in het ISP te worden opgenomen. De toelating op basis van de motivatie, geldt dus steeds voor beide opleidingsonderdelen samen.3 sp. Creatief Schrijven: lezen als een schrijver F0BH8A docenten docenten
- P.Vermeulen (coördinator)
- E.Brems
- E.D'hoker
- A.Masschelein
- P.Vermeulen
Creatief schrijven: lezen als een schrijver (3 sp.) F0BH8a docenten 3 sp. Creatief schrijven: praktijk F0BH9A docenten- E.D'hoker (coördinator)
- N.
docenten
- E.D'hoker (coördinator)
- N.
Creatief schrijven: praktijk (3 sp.) F0BH9a docenten- N.
docenten
- N.
6 sp. Taal en cultuur S0E32A docenten docenten
Taal en cultuur (6 sp.) S0E32a docenten docenten
6 sp. Vertaalonderzoek: Literaire vertaling F0YJ0A docenten docenten
- B.Vanacker (coördinator)
- R.Meylaerts
- J.Feijen (plaatsvervanger)
- N.
Vertaalonderzoek: Literaire vertaling (6 sp.) F0YJ0a docenten docenten
- R.Meylaerts
- J.Feijen (plaatsvervanger)
- N.
6 sp. Evidence-based taalonderwijs F0VN3A docenten docenten
Evidence-based taalonderwijs (6 sp.) F0VN3a docenten docenten
6 sp. Taal en onderwijs: de rol van interactie F0VH7A docenten docenten
Taal en onderwijs: de rol van interactie (6 sp.) F0VH7a docenten docenten
-
Taal- en letterkunde in de maatschappij
6 sp. Critical Theory F0UY7A docenten Critical Theory (6 sp.) F0UY7a docenten 6 sp. Literatuur en onderwijs F0VN4A docenten docenten
Literatuur en onderwijs (6 sp.) F0VN4a docenten docenten
6 sp. Pragmatiek en discoursanalyse F0VG9A docenten docenten
Pragmatiek en discoursanalyse (6 sp.) F0VG9a docenten docenten
6 sp. Taal en onderwijs: sociolinguïstische aspecten F0VH6A docenten docenten
Taal en onderwijs: sociolinguïstische aspecten (6 sp.) F0VH6a docenten docenten
6 sp. Service-learning in de taal- en letterkunde F0BT9A docenten docenten
- B.Cornillie (coördinator)
- K.Lahousse
- S.Marzo
- P.Verstraeten
Service-learning in de taal- en letterkunde (6 sp.) F0BT9a docenten
-
Taal- en letterkunde digitaal
6 sp. Computer Assisted Language Learning F0VH5A docenten docenten
Computer Assisted Language Learning (6 sp.) F0VH5a docenten docenten
6 sp. Computational Creativity F0BP9A docenten docenten
Computational Creativity (6 sp.) F0BP9a docenten docenten
6 sp. Computational Linguistics F0VH0A docenten docenten
Computational Linguistics (6 sp.) F0VH0a docenten docenten
6 sp. Methods of Corpus Linguistics F0TU1A docenten docenten
Methods of Corpus Linguistics (6 sp.) F0TU1a docenten docenten
6 sp. Taalkundige enquêtering en experiment F0XN4A docenten docenten
Taalkundige enquêtering en experiment (6 sp.) F0XN4a docenten docenten
6 sp. Video-based Interaction Analysis F0CD6A docenten Video-based Interaction Analysis (6 sp.) F0CD6a docenten
-
Taal- en letterkunde in de theorie
6 sp. Lexicologie en morfologie F0VG6A docenten docenten
- V.Vandeghinste (coördinator)
- K.Heylen
- V.Vandeghinste
Lexicologie en morfologie (6 sp.) F0VG6a docenten docenten
6 sp. Syntaxis F0VG7A docenten docenten
- K.Lahousse (coördinator)
- J.Van Craenenbroeck
- G.Vanden Wyngaerd
Syntaxis (6 sp.) F0VG7a docenten 6 sp. Semantiek F0VG8A docenten docenten
Semantiek (6 sp.) F0VG8a docenten docenten
6 sp. Poëzietheorie F0UY6A docenten docenten
Poëzietheorie (6 sp.) F0UY6a docenten docenten
6 sp. Verhaaltheorie F0UY5A docenten docenten
Verhaaltheorie (6 sp.) F0UY5a docenten docenten
6 sp. Theatre, Theory and Culture F0UO2A docenten- B.Philipsen
- J.Rutgeerts (plaatsvervanger)
docenten
- B.Philipsen
- J.Rutgeerts (plaatsvervanger)
Theatre, Theory and Culture (6 sp.) F0UO2a docenten- B.Philipsen
- J.Rutgeerts (plaatsvervanger)
docenten
- B.Philipsen
- J.Rutgeerts (plaatsvervanger)
6 sp. Fonetiek en fonologie F0VG5A docenten docenten
Fonetiek en fonologie (6 sp.) F0VG5a docenten docenten
6 sp. Taalgebruiksgebaseerde taalkunde F0VH2A docenten docenten
Taalgebruiksgebaseerde taalkunde (6 sp.) F0VH2a docenten docenten
6 sp. Multimodality F0BS2A docenten docenten
- K.Feyaerts (coördinator)
- P.Sambre
- N.
Multimodality (6 sp.) F0BS2a docenten- P.Sambre
- N.
docenten
- P.Sambre
- N.
6 sp. Humor en creativiteit in taal F0UX6B docenten- K.Feyaerts (coördinator)
- B.Oben
docenten
- K.Feyaerts (coördinator)
- B.Oben
Humor en creativiteit in taal (6 sp.) F0UX6a docenten docenten
6 sp. Functionele en Cognitieve Taalkunde F0AR0B docenten docenten
Functionele en Cognitieve Taalkunde (6 sp.) F0AR0a docenten docenten
-
Taal- en letterkunde in globaal perspectief
6 sp. Taaltypologie en -universalia F0VH8A docenten- J.Verstraete
- H.La Roi (plaatsvervanger)
docenten
- J.Verstraete
- H.La Roi (plaatsvervanger)
Taaltypologie en -universalia (6 sp.) F0VH8a docenten- J.Verstraete
- H.La Roi (plaatsvervanger)
docenten
- J.Verstraete
- H.La Roi (plaatsvervanger)
6 sp. Taalbeschrijving en taaldocumentatie F0XN2A docenten docenten
Taalbeschrijving en taaldocumentatie (6 sp.) F0XN2a docenten docenten
6 sp. Linguistic Aspects of Ethno-Cultural Diversity N0A07A docenten docenten
Linguistic Aspects of Ethno-Cultural Diversity (6 sp.) N0A07a docenten docenten
6 sp. Language Varieties and Language Variants F0VH3A docenten docenten
Language Varieties and Language Variants (6 sp.) F0VH3a docenten docenten
-
Taal- en letterkunde in historisch perspectief
-
Short Term Mobility
We bieden studenten de mogelijkheid om een Summer of Winter School te valoriseren. Een link naar de aanvraagprocedure is te vinden in onderstaande opleidingsonderdelen Short Term Mobility.
6 sp. Short Term Mobility (Faculty of Arts) F0CD3A docenten- N.
docenten
- N.
Short Term Mobility (Faculty of Arts) (6 sp.) F0CD3a docenten- N.
docenten
- N.
6 sp. Short Term Mobility (Faculty of Arts) F0CD4A docenten- N.
docenten
- N.
Short Term Mobility (Faculty of Arts) (6 sp.) F0CD4a docenten- N.
docenten
- N.
-
-
Masterproef
18 sp. Masterproef F0VK0A docenten- N.
docenten
- N.
Masterproef (18 sp.) F0VK0a docenten- N.
docenten
- N.
-